Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › meriva b radio coderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 september 2015 om 12:58 #17273525
Mijn meriva b (2010) heeft bij het vernieuwen van een defecte accu hoogstwaarschijnlijk een spanningspiek te verwerken gekregen.
Nu heeft mijn “silverbox” dus radio de geest gegeven.
Display is niet meer zichtbaar,en alle geluid signalen van b.v parkeersensoren/vergeten gordel/richtingaanwijzers/reserve brandstof zijn niet meer hoorbaar.
Mij is verteld dat deze signalen via de boxen worden weergegeven,en als de radio het niet meer doet kan er ook geen geluidssignaal doorgegeven worden.
Simpel gezegd kan ik deze radio door de dealer laten vervangen,maar daar betaal je dan wel de hoofdprijs voor.
Nu wil ik deze gaan vervangen door een radio uit een sloop meriva,maar daar heb ik dan weer een code voor nodig om deze werkend te krijgen,en deze code is dan niet via dealer v.Voorden te Almere te verkrijgen.
Deze verklaren dat het niet mogelijk is om een code te bemachtigen,om de eenvoudige rede: dat deze radio misschien van diefstal afkomstig kan zijn?
Alleen de radio die bij dezelfde auto hoort daar is wel een code van opvraagbaar.
Maar verschillende sloop bedrijven bieden de radio te koop aan,dus het moet toch wel mogelijk zijn om de radio die overgezet wordt te decoderen?
Misschien is er iemand die mij een suggestie aan kan dragen? Het betreft een CD300 radio en wil deze vervangen door een CD400 exemplaar.
Hopende op reacties.Groet: Jan Miche
16 september 2015 om 18:30 #18296214radio moet uitgeleerd worden in de auto waar die inzit voordat je hem werkend krijgt in jou auto. En alleen de dealer kan hem programmeren, want dit moet via tis2web
16 september 2015 om 18:42 #18296215Maar als je nu de radio op de sloop vandaan haalt,dan kan je nooit achterhalen uit welke auto deze afkomstig is.
En er worden voldoende van deze radio’s verhandeld,dus er moet toch wel een manier zijn om deze goed werkend in een andere auto te krijgen.
Anders is het volgens mij niet meer nodig om deze te koop aan te bieden,als je deze niet te kunnen de-coderen.19 september 2015 om 19:44 #18296216@jan miche wrote:
Maar als je nu de radio op de sloop vandaan haalt,dan kan je nooit achterhalen uit welke auto deze afkomstig is.
En er worden voldoende van deze radio’s verhandeld,dus er moet toch wel een manier zijn om deze goed werkend in een andere auto te krijgen.
Anders is het volgens mij niet meer nodig om deze te koop aan te bieden,als je deze niet te kunnen de-coderen.inderdaad wat ik gelezen heb op de forum moet je eerst resetten van je radio ben zelf hier ook mee bezig om een radio te laten decoderen
wil mijn CD400 vervangen voor een CD600 met groot display echter heb ook geen idee uit welke auto deze komt lijkt me dat inderdaad mogelijk moet zijn om via serienr deze te achterhalen bij opel uit welke auto deze komt daarna zal je een vci code nodig hebben om de nieuwe radio
te programmeren in je auto weet niet of je bedrading nog aangepast moet worden heb eventueel wel aansluitschema van de radiostekker
heb een site gevonden waar je de code kunt opvragen via het serienr als je wilt kan ik je die toesturen als je wilt mvgr21 september 2015 om 14:57 #18296217@pjotter wrote:
@jan miche wrote:
Maar als je nu de radio op de sloop vandaan haalt,dan kan je nooit achterhalen uit welke auto deze afkomstig is.
Anders is het volgens mij niet meer nodig om deze te koop aan te bieden,als je deze niet te kunnen de-coderen.inderdaad wat ik gelezen heb op de forum moet je eerst resetten van je radio ben zelf hier ook mee bezig om een radio te laten decoderen
wil mijn CD400 vervangen voor een CD600 met groot display echter heb ook geen idee uit welke auto deze komt lijkt me dat inderdaad mogelijk moet zijn om via serienr deze te achterhalen bij opel uit welke auto deze komt daarna zal je een vci code nodig hebben om de nieuwe radio
te programmeren in je auto weet niet of je bedrading nog aangepast moet worden heb eventueel wel aansluitschema van de radiostekker
heb een site gevonden waar je de code kunt opvragen via het serienr als je wilt kan ik je die toesturen als je wilt mvgrik zou heel graag de site van je willen hebben,waar ik de code kan verkrijgen om een radio te ontgrendelen
vr. dank24 december 2015 om 16:25 #18296218Hier een update betreffende de CD300 radio meriva b.
Via een gerenommeerd demontage bedrijf een uitgeleerde CD300 radio aangekocht.
Via een officiële Opel dealer is mijn oude kapotte radio in de auto ook uitgeleerd,en de aangekochte radio gemonteerd en ingeleerd.
Maar op het display blijft staan “vergrendeld” alle geluiden die eerder niet meer te horen waren zijn wel weer aanwezig,maar de radio zelf doet het zelf niet.
Zou het zo maar kunnen zijn dat Opel je hierdoor alleen maar dwingt om een nieuwe radio te laten aanschaffen,want deze is “leeg” zonder chassisnummer herkenningsteken.
Dat zou toch van de gekke zijn,dat je niet aan recyclen mag doen op een legale wijze.
Misschien heeft iemand ook hiermee te maken gehad en kan bijdrage tot hopelijk een positieve oplossing zonder de aanschaf van een geheel nieuwe radio?
Je mag mij hierover ten alle tijden mailen: janmiche2000@gmail.com
Bij voorbaat vriendelijk dank.25 december 2015 om 09:17 #18296219@jan miche wrote:
Hier een update betreffende de CD300 radio meriva b.
Via een gerenommeerd demontage bedrijf een uitgeleerde CD300 radio aangekocht.
Via een officiële Opel dealer is mijn oude kapotte radio in de auto ook uitgeleerd,en de aangekochte radio gemonteerd en ingeleerd.
Maar op het display blijft staan “vergrendeld” alle geluiden die eerder niet meer te horen waren zijn wel weer aanwezig,maar de radio zelf doet het zelf niet.
Zou het zo maar kunnen zijn dat Opel je hierdoor alleen maar dwingt om een nieuwe radio te laten aanschaffen,want deze is “leeg” zonder chassisnummer herkenningsteken.
Dat zou toch van de gekke zijn,dat je niet aan recyclen mag doen op een legale wijze.
Misschien heeft iemand ook hiermee te maken gehad en kan bijdrage tot hopelijk een positieve oplossing zonder de aanschaf van een geheel nieuwe radio?
Je mag mij hierover ten alle tijden mailen: janmiche2000@gmail.com
Bij voorbaat vriendelijk dank.hier nog een link om de radio code op te vragen de iaatste had ik een mail gestuurd en kreeg code toegezonden
https://www.radio-code.co.uk/
http://www.ivgsoft.com/contacts.html -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.