Meriva B aangeschaft en nu..

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Meriva B aangeschaft en nu..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18469238
    Raymond8N00
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2022

      Goeiedag allen,

      Onlangs ben ik trotse eigenaar van een full-options Meriva B met mooi donker grijze metallic lak 🥳

      Heb alleen wat vragen mbt mogelijke eigenaardigheden tussen de proefrit en nu na de aanschaf.

      Proefrit ben ik lekker wezen cruisen met de auto binnen de bebouwde kom. Nu met aanschaf blijkt dat de versnellingsbak niet goed is vanaf wat hogere snelheden (zingend geluid). Dealer geeft aan dit te gaan vervangen (nieuwe of revisie weet ik niet) maar levertijden en drukte in garage betekent dat dit ongeveer 5 weken kan duren. Mocht de auto wel al meenemen, was dit handig? (Moet er wel bij zeggen dat het een erkende opel dealer is met bovag en een hoop vestigingen in NL)

      Tijdens de proefrit heb ik de auto van binnen en buiten bekeken en vond een bandenreparatie set met compressor en een reservewiel met krik in de kofferbak. Nu na de aanschaf is de reparatie kit eruit gehaald en word mij verteld dat de auto of/of heeft en niet en/en, maar als tijdens de proefrit deze spullen erin zitten en ik de auto koop, hoort dit toch te blijven zitten neem ik aan?

      Begrijp me niet verkeerd want ben blij dat de dealer zelf is begonnen over de versnellingsbak en dat ze het willen oplossen (staat niet zwartwit) aangezien ik geen technisch inzicht heb hadden ze ook niks kunnen zeggen. Maar ben denk ik opzoek naar een mening eventuele ervaringen van Opel kenners😅

      Groetjes Raymond

      #18469371
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Ik gok dat het een 6 bak is? Daar kan je prima even mee rijden. Wees blij dat die plakset er niet inzit. Dat werkt alleen voor een heel klein lekje waarna je dat potje moet vervangen en de band alsnog laten repareren of vervangen. Een reserve wiel is veel beter. Ik zou er niet zo’n probleem van maken.

        #18469437
        Raymond8N00
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2022

          Nee de auto heeft gewoon 1 t/m 5 en zn reverse, ik ga morgen even bellen naar de dealer. Ga er ook wel vanuit dat het goedkomt maar je hoort altijd van die spookverhalen dus ergens zit het me niet lekker :praying02:  haha.

          Ga ook zeker geen probleem maken van die plakset hoor, vond het alleen eigenaardig, is er een aftermarket of misschien zelfs iets van Opel zelf, wat je erin kan monteren zodat het gewoon een opbergvakje wordt?

          #18469520
          Bart…
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 March 2019

            Reservewiel is vaak een optie. Om dan toch maar iets mee te geven deden ze die plakset erin. Is gewoon af fabriek.

            #18471096
            Raymond8N00
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2022

              De dealer heeft zelf aangegeven dat ze de plakset er terug in gaan zetten. Ze hebben het eruit gehaald tijdensz schoonmaak werkzaamheden en waren het vergeten terug te plaatsen :scratch:
              Maar hoe dan ook, ik ben tevreden :good:   dan beschikt de auto straks over een plakset met compressor en een thuiskomer B-)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.