Meriva B 1.4 Turbo

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva B 1.4 Turbo

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    philleuh

Nu staan wij (ik en mijn vrouw) op het punt een nieuwe Meriva Baan te schaffen.
      Nu twijfelen we tussen beide 1.4 Turbo motoren.
      Komt de 120pk redelijk weg aan de stoplichten? Ik besef ook dat het geen racewagen is maar het mag toch vlotjes rijden.
      Of neem ik toch beter de 140pk?

En zijn er gekende problemen met deze motor?

Fearless
      Deelnemer

die doet het super hoor voor een 1400.

Gewoon goed onderhouden gebeurt er niets mee, heb nog geen rare dingen gezien.
        Elke 15000 een beurt, ene jaar een kleine, jaar dr op een grote.

philleuh

En iemand die me kan zeggen of de 120pk voldoende is of ik toch beter de 140pk kan nemen?
          En zie dat de 140pk versie een andere uitlaat heeft of toch ander uitlaat sierstuk, klopt dat ook?

Prijsverschil is niet zo groot en met de nodige extra’s vallen ze beiden binnen mijn budget, dus daar kijken we niet naar.

Gamespel
          Deelnemer

Ben zelf aan m’n 2e Meriva B 120pk bezig en bij de eerste had ik de chip laten aanpassen naar 165pk. Hij reed toen als een speer. Bij m’n 2e Meriva B wilde ik dit ook laten doen, maar rij nu al 1,5 jaar rond met 120 pk en ik moet je zeggen dat 120pk gewoon voldoende is.

Op de 140pk versie zit inderdaad een uitlaat sierstuk (vast) aan de uitlaat. Zelf heb ik een Opel OPC uitlaatsierstuk erop laten zetten bij Opel. Zij zagen de knik van de uitlaat en plaatsen dan het sierstuk erop (althans dit werd bij mij zo gedaan).

Waarom ik de 120pk boven de 140pk gekozen heb is dat ik de extra versnelling overbodig vond en ik het idee had om deze ook te laten chippen. Het chippen van de 120pk is voordeliger dan de 140pk en je hebt meer vermogen….

philleuh

Chippen gaat hier niet gebeuren. Motortuning is in Belgie verboden en ik houd mij daaraan.

Gamespel
              Deelnemer

Heb ik dit keer ook niet gedaan…. maar 120pk is gewoon voldoende, tenzij je van scheuren houd :-)

philleuh

Zo gisteren even test gereden met een kennis zijn zafira tourer 1.4turbo 140pk en dat reed echt goed.
                  Zijn we dus gelijk uit word een Meriva b 140pk.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.