Meriva afgekeurd op doorgerot subframe

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Meriva afgekeurd op doorgerot subframe

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339648
    OpelWillum
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 May 2013

      Vandaag is mijn Meriva A (2004) afgekeurd op gebreken aan het subframe aan de voorkant. Er zitten een drie doorgeroeste plekken in, diameter per stuk zo’n 5 cm. Volgens de keurmeester van APK OkĂ© (onafhankelijk keurstation) is het een manco dat hij vaker ziet bij Opel Corsa en Meriva. Volgens hem is het staal van het subframe ook opvallend dun. De huidige APK is nog geldig tot 20 april, dus ik heb nog even om hier wat aan te laten doen.

      Zijn er toevallig meer mensen die hiermee te maken hebben gehad? En wat is wijsheid: een goede lasser vinden of het subframe laten vervangen?
      De auto rijdt goed en heeft ons in vijf jaar tijd nooit in de steek gelaten.

      #18339651
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        kijken voor een goede lasser.. mocht je meer kwijt zijn dan 350 a 400 euro .. dan kijken voor een 2de hands deel op onderdelenlijn…
        als je er een hebt.. goed in het tectiel of chassissaver zetten dat er geen vocht bij je subframe komt.. dan kan die ook niet meer doorrotten..

        #18339652
        OpelWillum
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 May 2013

          Hoi Bart, dank voor jouw reactie. Ik neem de auto binnenkort mee langs Emile (autolasser.nl), eens kijken of hij er wat van kan maken.

          #18339655
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            ok.. wellicht als je voor een lasser gaat.. in de holle stukken een gaatje boren en de binnenzijde vol spuiten met tactiel.. dan is de kans echt 0% dat je subframe weer gaat roesten.. wel balen dat dit gebeurd…

            #18339665
            computerbug
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 April 2011

              Opelwillum

              Ik weet niet op wat voor een bedrag u gaat komen?, en wat er gedaan moet worden betreft lassen, anders zou u ->deze<- kunnen overwegen.

              #18339680
              dockedmarc
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 August 2011

                [quote quote=18339655]ok.. wellicht als je voor een lasser gaat.. in de holle stukken een gaatje boren en de binnenzijde vol spuiten met tactiel.. dan is de kans echt 0% dat je subframe weer gaat roesten.. wel balen dat dit gebeurd…

                [/quote]

                0% is wel een beetje idyllisch. ik heb een auto gehad die echt van onder tot boven in de tectyl stond en deze stond altijd binnen, maar na verloop van tijd ging hij toch roesten. en het nadeel met tectyl is dat je het dus pas ziet als het te laat is.

                #18339766
                charlesjudith
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 February 2016

                  Willum,

                  Ik heb hetzelfde gehad oorzaak afwatering airco. Dit water loopt in het hulpframe en daardoor rot er een gat in.

                  Plaatje erover laten lassen is ca 1 uur werk dus kost niet zoveel.

                  Wel afwaterslang airco verzetten anders heb je het zo weer.

                  #18339768
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    0% kans op roest is idd beetje to much.. maar als je het subframe goed sealed en dat er geen vocht in kan wordt de kans op doorrotten kleiner..
                    en idd van hier boven staat.. pijpje van de airco wat opschuiven..

                    #18341282
                    OpelWillum
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 May 2013

                      Hallo allemaal, dank voor alle adviezen en het meedenken. Mijn Meriva is inmiddels weer apk goedgekeurd. Ik heb het subframe laten lassen. Er bleek ook nog een gat in een van de motorsteunen te zitten om een nauwelijks zichtbare plek. Die ook maar meteen meegenomen. Het flexibele deel van de uitlaat was bijna door. Dat ook direct laten vervangen. Het laswerk en de tectylbehandeling kwamen neer op 250 euro, het uitlaatstuk was 150. Voor de montage hoefde ik verder niets te betalen. Al met al vielen de kosten mij erg mee.
                      Verder ziet de wagen er aan de onderkant netjes uit, dus hij kan nog even mee.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.