Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › merci mannen !!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2010 om 13:24 #17220645
mijne zafira heeft nog wel eens kuren
dan trekt hij vlot op , dan hou hij in , dan komt er eens een schokje tussen door , precies hij niet altijd genoeg diesel krijgt
maakt ook wat meer lawaai als ervoor
heb hem eergisteren laten uitlezen en er was nergens een fout melding
kan het zijn de egr klep niet goed werkt maar dat er geen melding komt op de computer2 mei 2010 om 12:50 #17665064egr klep merken ze bij uitlezen, bij mij tenminste wel.
6 november 2010 om 21:18 #17665065na uitmeten blijkt dat mijn egr klep niet meer goed werkt
vervangen is de enigste oplossing
nu heb ik hem proberen los te schroeven maar dit zit muurvast
heeft er misschien iemand een middeltje om de er vanaf te halen zonder de rest te beschadigen ?7 november 2010 om 11:01 #17665066ik heb waarschijnlijk binnenkort een Zafira 2.0Dti met problemen nav de turbodruksensor.
Ik ga hiervan HEEL de inlaat collector schoonmaken, en zo ook de EGR + aan en afvoer kanalen..
als ik er meer van weet laat ik het weten.
Willem
8 november 2010 om 19:29 #17665067is een egr klep van een zafira a af te doppen ?
was makkelijkste oplossing9 november 2010 om 14:11 #17665068Bij mijn 2.2 zafira was het niet af te doppen. Dit is wel een benzine uitvoering die ik heb dus weet niet hoe het bij een diesel zit.
19 november 2010 om 20:57 #17665069origineel gepost door rensie73
na uitmeten blijkt dat mijn egr klep niet meer goed werkt
vervangen is de enigste oplossing
nu heb ik hem proberen los te schroeven maar dit zit muurvast
heeft er misschien iemand een middeltje om de er vanaf te halen zonder de rest te beschadigen ?Met een warme motor en goed gereedschap aan het werk gaan. Niets forceren, geduldig aanpakken.
Het is goed zelf te doen, ik heb bij mij binnen 1,5 uur gedemonteerd en gemonteerd.
Hieronder link how to do:
http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=14519320 november 2010 om 21:16 #17665070dit is van een andere motor dan de mijne
mijne zit heel vooraan
maar het is opgelost
vooraleerst was de egr niet kapot zoals ze in de garage wel zeiden
die man heeft hem terug laten uitlezen en de egr klep was nog goed
die man heeft hem er toen toch afgekregen en heel goed gepoetst
wat produkten tegen roetvorming ingedaan en het was in orde
1/4 van de prijs van in de garage waar ze normaal een nieuwe hadden gestoken
in die prijs zat dan ook nog eens een smering22 november 2010 om 11:31 #17665071origineel gepost door rensie73
dit is van een andere motor dan de mijne
mijne zit heel vooraan
maar het is opgelost
vooraleerst was de egr niet kapot zoals ze in de garage wel zeiden
die man heeft hem terug laten uitlezen en de egr klep was nog goed
die man heeft hem er toen toch afgekregen en heel goed gepoetst
wat produkten tegen roetvorming ingedaan en het was in orde
1/4 van de prijs van in de garage waar ze normaal een nieuwe hadden gestoken
in die prijs zat dan ook nog eens een smeringAls je die van jouw een 1.9cdti is dan moet het overeen komen met de handleiding van astraownersclub.. nieuw kun je die EGR klep kopen voor 110 – 140 euro.
22 november 2010 om 13:56 #17665072de mijne is een 2.0 dti
23 november 2010 om 20:16 #17665073ben toch nog moeten terug gaan naar de garage
wagen viel constant in veiligheid na het zuiver maken van de egr klep
terug laten uitlezen, alles laten resetten en nu is het probleem zo goed als zeker wel van de baan
wel is gebleken dat de debietmeter in de luchtmassa meter zijne beste tijd gehad heeft
zou naar het schijnt verslijten na 100 000 km
dus daar kan ik nog eens een foutmelding voor krijgen als de slijtage harder wordt
zou ik dan misschien niet uit voorzorg de debietmeter al laten vervangen ?
en moet de wagen dan erna terug uitgelezen worden, ook zonder dat hij een foutmelding heeft gehad23 november 2010 om 20:51 #17665074Luchtmassameter gaat niet vaak in storing, omdat de waarde afwijkt, en de computer deze fout dan niet waarneemt.
Wel neemt het vermogen af.
Willem
23 november 2010 om 20:52 #17665075dus toch maar vervangen ?
moet hij daarna terug uitgelezen worden ?23 november 2010 om 20:55 #17665076nee hoor, hoeft niks ingeleerd te worden oid.
Wel vervangen voor een origineel exemplaar.
Willem
23 november 2010 om 21:16 #17665077op tunex.nl loopt er een aanbieding voor zo eentje die minder doet verbruiken en meer vermogen geeft
is dit iets of toch maar niet ?25 november 2010 om 19:19 #17665078het probleem van de klep blijft toch voor problemen zorgen
ze hebben de debietmeter ook al vervangen en toch blijft er de foutmelding p0400 opkomen
dus zit er niks anders op dan de egr klep maar te vervangen7 december 2010 om 19:00 #17665079auto naar officiele dealer gebracht
nieuwe software en 1 nieuwe gloeibougie opgezet en probleem moest weg zijn
50 meter vertrokken aan de garage opnieuw het service lampje aan
terug gedraaid en garagist laten kijken
hij heeft in neutraal wat gas en zo gegeven en dan ging lampje weer aan, dan lampje weer uit
als het lampje aansprong ging het niet hoger als 3000 toeren en daar voelde je hem dan precies ploffen
wat laten zakken terug en weer gas geven en het lampje uit
terug gas los en lampje terug aan voor hij om 1000 toeren stond
maar bij gewoon rijden lampje constant aan
hij denkt misschien toch egr , al heeft hij die nagekeken , ofwel uitlaat verstopt
hij denkt dat de wagen niet met de uitlaatdruk weg kan
iemand nog een ander gedacht ?8 december 2010 om 18:42 #17665080of een slangetje kapot
8 december 2010 om 19:01 #17665081die van de garage heeft alle toevoerleiding gecontroleerd op fitten
niks gevonden11 december 2010 om 21:13 #17665082Vandaag het inlaat van een Zafira 2.0 DTi Y20DTH schoongemaakt incl EGR.
Alleen de ingang van het inlaat zat al voor meer dan de helft dicht.
ik heb niet Veel foto’s maar wel van het OPEN gedeelde inlaat, waar de wervelkleppen zitten, en dat zat bij Cilinder 1 en 2 goed dicht gekoekt:
van de EGR zelf ben ik vergeten foto’s te maken.
deze ook gereinigd.
deze zit recht onder het inlaat bochtje tegen de radiateur, met een stekker erop.
Turbodruksensor:
Handig plaatje:
willem
11 december 2010 om 22:59 #17665083dag willem
heb alles gezien op problem car
ik denk dat ik deze foto s ga afdrukken en mee ga nemen naar de garage
dan hoop ik dat die man daar de oplossing in vindt en dat het dan toch niet de egr gaat zijn
ik heb nog wel een andere vraagje voor je
ik moet naar het schijnt de originele radio verwijderen uit de boordcomputer
ik heb nl de originele radio vervangen door een andere radio niet compatible met de boordcomputer
kan de garagist dit met zijn diagnose toestel ?
die man had daar eigenlijn nog nooit van gehoord en wist dan ook niet hoe hij dit moest aanpakken
naar het schijnt kan een niet originele radio wat foutjes veroorzaken als je die niet verwijderd uit uwe boordcomputer11 december 2010 om 23:15 #17665084Radio:
dat kan alleen de dealer met de Tech-II
en problemen door andere radio, nee dat kan niet helaas…
de radio kan hooguit een storing in de Centrale Vergrendeling veroorzaken, maar niks met de motor.
enige wat je bereikt als je de radio op ”afwezig” laat zetten, is dat de datum blijft staan als je de radio aanzet.
De Boardcomputer of tijd datum-radio / buitentempsensor scherm, staat geheel los van de motorsturing!!
Dit is echt een MOTORPROBLEEM, waar jouw garagist geen raad mee weet, en dan maar wat probeert.
hij zou gewoon het inlaat eens open moeten werken, en GOED schoon moeten maken, en geen half werk moeten leveren.
Willem
12 december 2010 om 09:30 #17665085das goed
dat de datum er niet op staat is geen probleem
heb kalenders genoeg thuis
maar ga hem dat zeker zeggen maandag en de foto s afdrukken
al heel hard mercikes hé , want niks zo ambetant als constant naar de garage moeten
ik hou u op de hoogte28 december 2010 om 21:09 #17665086alléé vandaag nieuwe egr klep aangekregen
morgen auto naar de garage
ga ook maar direct de thermostaat laten mee vervangen
nu maar duimen dat het opgelost geraakt
:thumbup:thumbup:thumbup30 december 2010 om 22:45 #17665087alléé de nieuwe klep zit erin en het lampje gaat voorlopig niet meer branden ,
dan maar hopen dat het zo gaat blijven -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.