Mening over audio updrage CD30 Corsa

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Mening over audio updrage CD30 Corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227516
    Thompson
      Lid sinds:
      22 August 2010

      Heey ICE liefhebbers :)

      Graag wilde ik mijn standaard CD30 MP3 uit mijn 2005 Corsa een audio upgrade geven.
      Heb het forum afgezocht of het überhaupt mogelijk is en dat is het :)
      Dus ben even weze informeren bij een paar zaken wat mogelijk is en heb wat samengesteld en wilde eens de reacties hier polsen. Het hoeft opzich niet top-of-the-bill spul te zijn, gewoon een lekker geluidje erin.

      Ik wil graag de originele headunit behouden, deze aansluiten op een 4 kanaals versterker, dan 2 kanalen naar een nieuwe composet voor en 2 kanalen naar de sub.

      De CD30 heeft geen RCA aansluiting, dus ik gebruik de speaker uitgangen met een high-low converter ertussen.

      Versterker:
      Caliber CA200V4

      Specs:
      Venom-serie
      Maximaal vermogen: 1600 Watt
      RMS vermogen @ 4 Ohm: 4 x 100 Watt
      RMS vermogen @ 2 Ohm: 4 x 150 Watt
      RMS vermogen gebrugd @ 4 Ohm: 2 x 300 Watt
      Frequentie bereik: 20 Hz – 30 kHz
      T.H.D: <0,05%
      S/N Ratio: >103dB
      Variabel laag- / hoogdoorlaatfilter: 50 Hz -250 Hz
      Variabele Bassversterking: 0dB – 6dB
      Overbrugbare outputs
      Tri-Mode
      PWM ( Pulse Width Modulated ) MOSFET-voeding
      2-Ohm stereo ( 4-Ohm mono gebrugd )
      Uitgangsimpedantie: 2 – 8 Ohm

      Wel een vrij zware versterker…dus de verkoper dacht ook nog aan 1 serie lager

      Caliber CA504B

      Specs:
      Max 4x 150W/ 4Ω (Bridged 2x 300W)
      RMS 4x 50W/ 4Ω (Bridged 2x 150W)
      RCA input 0,2 – 3V
      Delay remote on
      Short circuit protection
      Thermal protection
      Tri-mode capability
      Low-pass / High-pass filter 50Hz – 250Hz
      2Ω stable (stereo)
      PWM regulated power supply
      Dimensions: 293 x 215 x 60mm

      Maar hij twijfelde wel of deze laatste versterker t volledige uit de speakers zou kunnen halen.

      Composet:
      Pioneer TS-A170C

      Specs:
      260 W max, 92 dB, 35 – 31000 Hz, 50 W RMS.

      Sub + kist:
      Caliber BC110R

      Specs:
      10″ Racing subwoofer
      Maximum power 500W
      RMS power 150W

      Dan nog wat bekabeling, converters en speakerringen.
      Pakketprijs +/- 500 euri, excl inbouw (kan zelf ook wel iets regelen).

      Daarnaast heb ik ook nog bij een JBL pakket van Ron de Vries gekeken:
      http://rondevries.nl/index.php?page=pakketten_bekijken/pakket_details.php&pakket_id=48&hoofdgroep=117&subgroep=354

      Wel een systeem waar uiteindelijk nog meer power in zit. Met wat bedrading kom ik waarschijnlijk voor het JBL systeem weer rond de 500 euri uit.

      Wat vinden jullie van deze 2 systemen, gaat dat wat worden in de Corsa op de originele head-unit?

      Thanks!

      #17746966
      opelfreak
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Caliber staat er wel om bekend dat de gegeven vermogens vaak nogal overdreven zijn. Of ie daadwerkelijk te zwaar is is dus maar de vraag, bovendien zou je de vermogensafgifte op de versterker toch moeten kunnen regelen. Beter een zwaardere die makkelijker je speakers aan kan sturen (klinkt ook rustiger) dan een lichte die het wel kan maar daarvoor veel meer moeite moet doen.

        #17746967
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Moet je toch zo een pre-out op kunnen beunen. Dat klinkt echt wel stukke beter dan met zo’n hi-lo convertertje….

          #17746968
          Thompson
            Lid sinds:
            22 August 2010

            Ja je hebt idd meerdere opties…denk dat je wel gelijk hebt dat zo’n pre-out wel een hogere kwali qua geluid gaat geven :)

            Ik neig opzich naar het JBL systeem…nog ff goed nadenken, googlen en proefluisteren…

            origineel gepost door Vinci
            Moet je toch zo een pre-out op kunnen beunen. Dat klinkt echt wel stukke beter dan met zo’n hi-lo convertertje….

            #17746969
            2e-c14nz
              Lid sinds:
              5 June 2009

              persoonlijk zou ik voor jbl gaan. Waarom zou je je orginele HU willen behouden als ik vragen mag?

              #17746970
              Thompson
                Lid sinds:
                22 August 2010

                origineel gepost door 2e-c14nz
                persoonlijk zou ik voor jbl gaan. Waarom zou je je orginele HU willen behouden als ik vragen mag?

                Heb er idd over na zitten denken…nieuwe HU heeft wel meer opties en een mooier geluid.
                Maar ik zit even met de extra euro’s te kijken en persoonlijk vind ik het wel relaxt dat ik nu niet elke keer mn frontje moet opbergen…;)

                Dus ik hou het liever op de originele HU en na wat verder kijken wordt het waarschijnlijk een Pioneer composet met een Pioneer sub…
                Als ie erin zit volgen er pics…:)

                #17746971
                Thompson
                  Lid sinds:
                  22 August 2010

                  Uiteindelijk is het een Pioneer pakket geworden…Composetje + 12″ sub in een gesloten kist, Crunch 4 kanaals versterker en de zaak is besteld…

                  Weet iemand trouwens hoe de CD30 head unit eruit kan worden gehaald, ik neem aan via die 4 gaten die erin zitten…zit dit wellicht nog vast met inbusjes ofzo?

                  En wat is een handige plek om de voedingskabel door het schutbord te prikken…iemand tips ervaring hiermee?

                  Thanks en een fijn weekend!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.