Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Mening gevraagd op B kadett 1970
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 december 2013 om 17:30 #17262838
hallo,
ik heb een een opel b kadet uit 1970 die ik aan het opknappen ben.
nu kom toch erg dicht uit bij het spuiten omdat de rest bijna allemaal gedaan is.
nog wat stukjes inlassen en dan is die klaar.
nu komt mijn grote dillema.
ik heb een inbeeldings vermogen van een baksteen.
Ik twijfel in welke kleur ik hem wil spuiten.
De originele kleur van de auto is wit
nu vind ik persoonlijk dat een kadett in de verkeerde kleur al heel snel op een oostblok auto lijkt (trabant) etc.
Dit vind ik eeuwig zonde maar ik heb een een ford 12M van 65 in het wit gezien en dat vond ik wel weer prachtig.
De kleuren waarover ik twijfel is.
sowieso alles hoogglans.
Zwart,Lucht/baby blauw, wit of rood.wat zeggen jullie?
bekijk mijn projectje hier.
25 december 2013 om 17:51 #18202384Heb er zelf ook verschillende gehad en wel in de onderstaande kleuren, misschien heb je er iets aan.
standaard wit
beige
denk eens buiten de gebaande weg en doe paars! wil heb dan wel meteen kopen!
25 december 2013 om 19:24 #18202385altijd heel moeilijk ja ik heb een wagoneer heb ik ook een beetje aanraden van andere zwart laten spuiten nou na 2 jaar lopen ergeren en niet mooi vinden heb ik hem blauw laten spuiten geweldig dus altijd moeilijk wat andere zeggen maar ik zou hem rood laten spuiten maar doe vooral wat jezelf mooi vindt en ga beetje rondkijken op meeting,S of google succes met spuiten
26 december 2013 om 06:42 #18202386Hoi Toby,
Leuke kadett heb je, ik heb hem wel te koop zien staan toendertijd. Je hebt er wel je handen vol aan gehad als ik het zo mag inschatten. Wat de anderen beschijven klopt, een kleur is heel persoonlijk en dan ook moeilijk om hierin te adviseren. Zelf heb ik meerdere B kadettjes gehad in meerdere kleuren. Tijdens de restauratie twijfel ik ook wel een over de kleur, er staat er nog eentje te wachten op restauratie hier in de schuur en daar ben ik ook over de kleur nog niet uit. Om inspiratie op te doen kun je eens in het kentekenregister kijken wat we bij de B-kadett club hebben. Hier staan van ruim 1000 B-kadettjes foto’s met heel veel verschillende kleuren.
Succes met uitkiezen.
Groeten Olaf
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.