Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Melding remlicht controle blijft die aangeven na vervanging
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2014 om 15:33 #17265282
Vandaag heb ik eindelijk eens beide achterlichtjes vervangen bij mijn Zafira A aangezien die al lange tijd aangaf Remlicht controle als ik de auto startte. De lampen werkten wel allebei en ook aan beide kanten. Ondanks dat ik beide nu vervangen heb, blijft ze nu de melding houden bij het starten. Moet deze melding handmatig gewist worden of blijft ie dit aangeven omdat er iets meer aan de hand kan zijn met t stekkertje of bekabeling?
13 april 2014 om 16:14 #18228828Dat hoort zo als je remt gaat deze melding weg.
13 april 2014 om 16:16 #18228829Idd één keer op je rem trappen dan gaat deze melding weg.
13 april 2014 om 19:54 #18228830Wat ook logisch is want de board computer vraagt hier om de remlichten te testen voor vertrek, hij kan de lampen alleen maar testen als ze branden, dus moet je een keer op de rem trappen (of op het knopje van de bc drukken om de melding weg te duwen)
14 april 2014 om 20:09 #18228831Heel vaak geremd vandaag, maar melding blijft bij het starten nog steeds zo´n 2 seconden staan. ??? :(
14 april 2014 om 20:23 #18228832hahaha oke oke,
als je goed leest midnight black zegt ”de board computer vraagt hier om de remlichten te testen voor vertrek”
dus elke keer als jij je motor zal starten dan gaat die er ook elke keer naar vragen om de controle uit te voeren door op de rem te drukken je zult zien na 1ste keer drukken zal die weg gaan, tenzij een lamp kapot zou zijn dan geeft die ook heel mooi aan welke kant het zou moeten zijn.
dus druk je op de rem dan zal de melding verdwijnen maar als je dan gelijk je motor uit zet sleutel uit de contact haalt en weer opnieuw gaat starten dan zal die het weer vragen om rem controle te doen dus weer op je rem ff drukken. ik hoop dat je het begrijpt zo niet dan horen we het graag :angel
als je trouwens iets anders bedoeld dan even graag iets duidelijker zijn want dan heb ik je verkeerd begrepen14 april 2014 om 21:03 #18228833Ok ga ik morgenvroeg even proberen. Dus starten, ff rem (wat langer) in en dan pas wegrijden. Met starten hou ik sowieso de rem al ingedrukt omdat de parkeervakken bij ons iets aflopen. En anders start ik hem een keer op de handrem, zodat ik na het starten pas de rem in hoef te trappen. Hopelijk morgenavond goed nieuws ;) .
14 april 2014 om 21:05 #18228834Bij het bc knopje kwam ik trouwens de melding niet tegen als ik door de opties scrolde. Vandaag ff geprobeerd.
14 april 2014 om 21:42 #18228835zal wel lukken denk ik hoop ik :wors
start hem gewoon zonder rem ingedrukt te houden en als die gestart is melding is er dan even rem ingedrukt is het trouwens ook zo als je de auto sleutel in contact draait dus nog net niet start dat die dan ook die controle aangeeft bij mij is dit wel zo en meestal druk ik gewoon dan automatisch op de rem en dan verdwijnt het ook en start dan pas opzicht maakt de volgorde niet uit maar voor mij is dat zn automatisme :D15 april 2014 om 08:13 #18228836Wel 21watt geplaatst??
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
15 april 2014 om 08:56 #18228837Alfred heb je inderdaad wel standaard lampen geplaatst want als het led zijn kunnen dit soort dingen ontstaan omdat led te weinig stroom pakt. Waardoor de BC denkt dat je lampjes kapot zijn.
Ik heb afgelopen zaterdag ook een testrit gemaakt in mijn nieuwe aankomende Opel Zafira. En als je de auto start staat er standaard remlichtcontrol. Als je dan de rem aantikt verdwijnt meteen de melding naar temperatuur of een optie die je hebt ingesteld van je bc. :thumb
15 april 2014 om 10:29 #18228838Je moet ze de kost geven wie rustig 5 of 10 watt in de remlichten drukken.
Of mensen die hun dubbele lampjes met met redelijk geweld verkeerd om erin gedrukt krijgen.
Dan geeft achterlicht het licht voor remlicht, en remlicht voor achterlicht.Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
16 april 2014 om 07:27 #18228839@WimV6 dat meen je niet, he krijgen mensen dat voor elkaar.
@Alfred, je hebt toch wel peertjes voor het remlicht geplaatst, want de gewoon verlichting peertje heeft een andere watt. :thumb@wim-v6 wrote:
Je moet ze de kost geven wie rustig 5 of 10 watt in de remlichten drukken.
Of mensen die hun dubbele lampjes met met redelijk geweld verkeerd om erin gedrukt krijgen.
Dan geeft achterlicht het licht voor remlicht, en remlicht voor achterlicht.Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
16 april 2014 om 19:41 #18228840Ja zitten gewoon goeie lampjes in. Maar zit nu eens terug te lezen en misschien ben ik heel kippig, maar kan het gewoon zijn dat die dit standaard vraagt bij het starten? Het is idd na 1 tikje op de rem meteen weg. Afgelopen jaar heb ik 1x een lamp kapot gehad en toen ging ook het Check lampje er bij branden en gaf die aan welke kant. Vindt het wel irritant als dit standaard zou zijn…
16 april 2014 om 19:42 #18228841@Astralfred wrote:
Ja zitten gewoon goeie lampjes in. Maar zit nu eens terug te lezen en misschien ben ik heel kippig, maar kan het gewoon zijn dat die dit standaard vraagt bij het starten? Het is idd na 1 tikje op de rem meteen weg. Afgelopen jaar heb ik 1x een lamp kapot gehad en toen ging ook het Check lampje er bij branden en gaf die aan welke kant. Vindt het wel irritant als dit standaard zou zijn…
Ja idd dit vraagt ie standaard bij het starten en na het aantikken van de rem is dit weg ja tenzij er iets stuk is.
We zijn er eindelijk uit :jerry
16 april 2014 om 19:43 #18228842En volgende x moet ik eerst de zoekfunctie gebruiken :vertag : viewtopic.php?f=45&t=124706
Ja voel me weer erg blond vandaag pfffff, maar bij deze weer voor de next generation A rijders probleem opgelost ;) .
16 april 2014 om 19:52 #18228843Mooi dat je probleem is opgelost. Het was geen probleem maar een test van de remlichten. :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.