melding "lichtstand dimlicht" in de boardcomputer

Forumindex Forums Modellen Omega melding "lichtstand dimlicht" in de boardcomputer

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    andrew2

Sinds gisteren krijg ik de melding “lichtstand dimlicht” in de boardcomputer. (xenon-koplampen met automatische hoogteverstelling). Ik heb al even naar de sensors bij voor- en achterwiel gekeken en achter de koplampen. Maar ja, alles lijkt nog te zitten zoals het hoort en ook aan de bedrading kan ik niks ontdekken. Kan de VOD met de uitleesapparatuur vaststellen wat er aan de hand is? Is er een bekende, vaker optredende oorzaak (alhoewel ik het eigenlijk nooit tegenkom op dit forum). Dit is nu een beetje gokken waar je wat aan gaat doen.

Andrew

Vega
      Deelnemer

Adrew dit komt wel vaker voor, de melding wil aangeven dat er iets mis met de verlichting.

Als alle lampen het doen (voor en achter) dan is meestal een van de Xenon koplampen de schuldige één van de twee wil dan niet goed opstarten (te laat of te langzaam).
        Licht uit en dan weer aan lost meestal het probleem op.
        Mocht de melding steeds terugkomen dan is er een lamp niet goed of kapot. (stadslicht achter of dimlicht)

De hoogteregeling geeft een andere melding.

De hoogteregeling kan je uitlaten lezen bij de VOD, de melding “lichtstand dimlicht” niet.

jacco41

origineel gepost door Vega
          Adrew dit komt wel vaker voor, de melding wil aangeven dat er iets mis met de verlichting.

. (stadslicht achter of dimlicht)

IK heb dit ook gehad, ik moest de lampen toch vervangen, na het vervangen geen melding meer gehad. Maar waar zit het stadslicht aan de achterkant, aan de voorkant weet ik het wel, maar wat wordt bedoeld met stadslicht achter?

arjontje
          Deelnemer

origineel gepost door jacco41

origineel gepost door Vega

. (stadslicht achter of dimlicht)

IK heb dit ook gehad, ik moest de lampen toch vervangen, na het vervangen geen melding meer gehad. Maar waar zit het stadslicht aan de achterkant, aan de voorkant weet ik het wel, maar wat wordt bedoeld met stadslicht achter?

gewoon het normale licht achter.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.