melding koelvloeistof niveau controleren astra h

Forumindex Forums Modellen Astra melding koelvloeistof niveau controleren astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273088
    mastahjoost
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2013

      Ik heb al behoorlijk vaak de melding gekregen dat ik echt eens het koelvloeistof peil moet
      gaan controleren van mijn Astra H station 2005 ( 16XEP ? )

      Nou , ik kan kijken wat ik wil maar met dat niveau zit het wel goed. Heb al ruim boven de streep in koude toestand bijgevuld dus dat kan het niet meer zijn. Ook de ruitensproeier vloestof tot de nok toe gevuld om ook uit te sluiten dat dit bedoeld werd. ( mijn auto geeft trouwens geloof ik wel de melding ruitensproeier…… controleren )

      Nu wil ik dus een niveau sensor vernieuwen. Deze heb ik getracht ergens goedkoper te halen dan de dealer maar ik kon enkel een site vinden die met verzendkosten een paar euri goedkoper was dan de dealer. Geen birze of brezan die het kan leveren

      Maar nu mijn vraag, is er iemand die weet hoe ik de sensor demonteer ?? Ik heb wat op het forum zitten neuzen en geloof dat , als ik de stekker eruit heb gehaald , de sensor naar beneden getrokken kan worden.

      Moet er dan eerst nog een slag gedraaid worden alvorens naar beneden te trekken ? en komt de vloeistof er dan uit spuiten of valt dat wel mee ?

      #18293279
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        koelvloeistof moet je nooit boven het aangegeven pijl vullen.. er moet ruimte overblijven…
        makkelijkste is… kvs tankje leeghalen en het tankje eruit halen… dan kun je er makkelijker bij..
        de sensor is ergens onderop met een vlotter in het tankje
        als je alles terug gemonteerd hebt dan afvullen tot aan het streepje…

        #18293280
        mastahjoost
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2013

          kan je niet de koelvloeistof erin laten zitten met de dop erop.
          Gehele tank ondersteboven en dan de sensor vervangen ??

          Heb ergens gelezen dat mijn sensor cylindrisch (o.i.d) is en je hem eruit kan halen zonder dat de
          vloeistof eruit lekt. Echter , dit zou ik graag bevestigd zien op het forum ipv in de praktijk het tegendeel bewezen wordt ;)

          Zit de tank enkel vastgeklemd dus ook makkelijk met wat kracht te demonteren of ook ergens onzichtbaar zo op het oog vastgeschroefd ??

          #18293281
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012
            #18293282
            mastahjoost
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2013

              nice , thanx :thumb

              #18293283
              BlackbirdA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 August 2011

                Ik had ook regelmatig last van meldingen “koelvloeistof niveau controleren” op mijn astra H 2009 1.7 CDTI, alhoewel er steeds genoeg vloeistof in zat.
                Na wat gezocht te hebben op het forum, heb ik de sensor los kunnen maken. Ik wou hem openen maar ben daar niet in geslaagd, wel met een soldeerbout op de zichtbare pinnetjes gezeten, maar verder niets gedaan en zo terug gemonteerd.
                Ik was ervanuit gegaan dat ik de sensor misschien helemaal defect heb gemaakt, maar ik krijg nu geen meldingen meer van het koelvloeistof niveau. Volgens mij zijn er dus 3 opties
                – sensor is helemaal dood <– kan dit? zit er soms toch een automatische controle op aanwezigheid van de sensor?
                – sensor werkt terug
                – sensor is nooit defect geweest, maar het probleem kwam door vervuiling ofzo

                Heeft er iemand een suggestie, of iets meer inzicht?

                Bedankt.

                #18293284
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Hoi, BlackbirdA

                  Als ik de keuze zou mogen maken!, gewoon vervangen!, de prijs en het werk is ook niet het bedrag om te gaan kullen.
                  Als hij door dat hij verhit is geweest en op dit punt blijft staan, ben je toch de sjaak! en heb je kans op absoluut nog meer problemen dan de sensor.
                  Een gebruikte sensor ben ik ook geen voor stander!, Maar goed dit is mijn persoonlijke mening.
                  Vroeger moesten we het ook zonder indicatie doen!, dus als het financieel even niet uit komt, zou het even uitgesteld kunnen worden en op eigen inzicht zo nu en dan controleren zoals vroeger.
                  En even over de melding wel/niet heen kijken.

                  http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/koelvloeistof-niveausensor-opel-astra-h-zafira-b.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.