Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Melding INSP
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 20:02 #17221660
Hallo allemaal,
Ik heb een Astra GTC uit 2005 en heb deze auto sinds september 2009. Prima auto, al wat dingetjes aan gedaan (oa. Xenon, LED stadsverlichting, embleemloos achter en voor).
Afgelopen weekend een eind gereden en ik kreeg de melding “INSP” op mijn schermpje bij kilometerteller/dagteller. Nou heb ik in instructieboekje kunnen ontdekken dat dit een melding is dat ik voor een inspectie naar de garage moet. Tevens is dit in te stellen op een bepaald aantal km’s, maar nou is mijn vraag of ik deze melding zelf kan ‘afmelden’ of weghalen? Kan iemand mij helpen, of moet ik hiermee naar de Opel-garage?Alvast bedankt voor de hulp en antwoorden!
Michiel
25 mei 2010 om 20:31 #17678546Die melding kunnen ze er bij de garage zo weer uithalen. Dus je zult er wel ff langs moeten. Misschien weet iemand of je via een verborgen menu dit ook zelf kan doen? dacht het niet maar je weet maar nooit.
25 mei 2010 om 21:20 #17678547Hij staat hier ook wel met de zoekfunctie van het forum.
Maar even kort:sleutel in contact steken (niet draaien)
knop dagteller indrukken
sleutel op contact zetten (lampjes branden)
knop dagteller (die nog steeds ingedrukt is) even paar seconden blijven indrukken
verschijnen streepjes ipv INSP en melding is weg
auto weer van contact af26 mei 2010 om 05:14 #17678548Bij de Astra H moet je ook het rempedaal tergelijketijd ingedrukt houden bij de bovenste handelingen.
26 mei 2010 om 16:55 #17678549origineel gepost door opelfreak
Hij staat hier ook wel met de zoekfunctie van het forum.
knop dagteller indrukken
knop dagteller (die nog steeds ingedrukt is) even paar seconden blijven indrukken
auto weer van contact afBlijft de melding dan weg? Ik bedoel, komt deze dan niet meer terug bij een volgende interval?
In ieder geval hartstikke bedankt voor deze handelingen!
26 mei 2010 om 17:03 #17678550origineel gepost door GTC_Michieleke
origineel gepost door opelfreak
Hij staat hier ook wel met de zoekfunctie van het forum.
knop dagteller indrukken
auto weer van contact afBlijft de melding dan weg? Ik bedoel, komt deze dan niet meer terug bij een volgende interval?
In ieder geval hartstikke bedankt voor deze handelingen!
Als het goed is komt hij wel weer terug bij een volgende interval.
Dan gewoon de bovenstaande handelingen herhalen en het is weer weg.26 mei 2010 om 18:37 #17678551Hij komt inderdaad standaard terug bij de volgende melding. Je kunt dit trouwens ook doen als je de auto een beurt geeft zonder dat deze de melding reeds geeft.
Dan reset je de teller weer en begint ie vanaf daar weer te tellen naar het nieuwe interval :)
26 mei 2010 om 20:33 #17678552aha oke, Weer wat geleerd. M’n broertje doet ‘t onderhoud van m’n auto dus heb er zelf niets mee van doen, haha. Altijd makkelijk een monteur in de familie;)
27 mei 2010 om 17:06 #17678553origineel gepost door Klanderman
aha oke, Weer wat geleerd. M’n broertje doet ‘t onderhoud van m’n auto dus heb er zelf niets mee van doen, haha. Altijd makkelijk een monteur in de familie;)Dat ken ik :wors Errug handig!
31 mei 2010 om 20:06 #17678554vond er 2.. (ff snel) met en zonder rempedaal
31 mei 2010 om 20:14 #17678555origineel gepost door mattemaker
vond er 2.. (ff snel) met en zonder rempedaalDankjewel! Ik ga er morgen mee aan de slag!
31 mei 2010 om 20:23 #17678556ff offtopic, maar wat is dat voor waxige toeren teller zonder cijfers??
BTW, die onderste geld ook voor de Astra G.
1 juni 2010 om 19:05 #17678557Het is gelukt! Eigenlijk simpel om te doen, echt iets “wat je moet weten”… :cool:
Dankjulliewel voor de tips!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.