Melding: ‘dienst’ ‘voertuig binnenkort’

Forumindex Forums Modellen Insignia Melding: ‘dienst’ ‘voertuig binnenkort’

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    DeBrievenbus
    Deelnemer

Hallo,

Ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Opel Insignia uit 2014.
      Sinds gisteren krijg ik direct na het opstarten een melding op het display tussen de toerenteller en de snelheidsmeter.
      Boven de streep in het midden staat: ‘dienst’.
      In het ‘grote’ vak staat: ‘voertuig binnenkort’.
      Daaronder staat rood omrand zoals altijd: ‘weigeren’.

Weet iemand toevallig wat er hier bedoeld wordt en of ik deze melding zelf kan verwijderen zodat deze niet meer terug komt?

Mvg Jan.

bart-gsi
      Deelnemer

Ik denk dat dat voor een onderhouds interval is kleine of grote beurt… Gaat dacht ik per km-stand dat per beurt verlegd wordt

DeBrievenbus
        Deelnemer

Oké, maar kan ik dat aanpassen? Ik heb sinds de laatste beurt ongeveer 4000 km gereden. Dat lijkt mij wat weinig voor een volgende beurt. Het oliekannetje staat nu op 86%.

Wat ik ook raar vind is dat deze melding dan ook niet in de handleiding staat. :???:

bart-gsi
          Deelnemer

Kan zijn dat ze die toen niet gereset hebben.. Je kan dan langs de dealer rijden zodat ze hun systeem eraan kunnen hangen en de melding verwijderen..
            Zal denk ik niet zo veel kosten.. Uitlezen is 45 euro ongeveer… Ik denk dat dit er ook onder valt…

bart-gsi
            Deelnemer

Ik had je een pm terug gestuurd.. Ik weet niet of die aangekomen is.. Maar ik heb de tijd… Dus prik een tijd en kom maar langs…

DeBrievenbus
              Deelnemer

Nope…. Niets in mijn postvak in.. Vreemd…

Ik heb jou net een testbericht gestuurd. Kijken of dat wel werkt….

bart-gsi
                Deelnemer

Ja test bericht is aan gekomen.. Liep op de kermis rond wisselend wifi bereik.. Ook dan hou ik het forum in de gaten..

bart-gsi
                  Deelnemer

En vaak s het verzenden erg traag….

DeBrievenbus
                    Deelnemer

Ik ben er onderhand achter hoe ik het oliekannetje moet resetten, maar dat lost niet veel op.
                      De melding blijft. Loopt er op de achtergrond een andere teller mee? Kan ik die ook resetten?

Ik vind het sowieso een rare melding. ‘Dienst’??? Als er nou ‘onderhoud’ stond….
                      En dan nog het ‘voertuig binnenkort’. Net of ze de zin niet hebben afgemaakt.

bart-gsi
                      Deelnemer

als je een oplichtend oliekannetje hebt maar voldoende olie erin hebt zitten kan zijn dat je olie niveau sensor problemen geeft… die zit in de voorkant van je carterpan onder je auto..

bart-gsi
                        Deelnemer

tevens.. als die kapot is.. gewoon mee door blijven rijden en regelmatig je olie niveau controleren tot je olie bij moet vullen… als je je sensor eruit wilt halen, zul je je olie af moeten tappen.. als er verse olie in zit is dat best wel zonde van de olie…

DeBrievenbus
                          Deelnemer

Het oliekannetje was het probleem niet. Dat stond nog op 86%. Ik had alleen de hoop dat als ik die zou resetten dat ik daarmee het probleem zou oplossen. Maar dat viel wat tegen.

bart-gsi
                            Deelnemer

maar als het olie kannetje terug komt dan geeft je ecu dus storing dat er geen of onvoldoende olie in je motor zit… terwijl er dat wel is..
                              dat olie kannetje gaat niet uit zichzelf branden..
                              sensoren kunnen nu eenmaal kapot… de een wat sneller als de ander.. maar ik kan opcom wel een keer aansluiten als je tijd hebt…

DeBrievenbus
                              Deelnemer

Mijn oliekannetje is geen lampje, maar een plaatje op mijn display tussen de toeren en de km teller en maakt onderdeel uit van de info. Ik kan er naar toe scrollen. Of ik dat ook als waarschuwingslampje heb weet ik zo niet. Zou kunnen.
                                Op mijn vorige auto (Renault Laguna 3) was dit een teller die van 30.000 terug telde naar 0. Tijd voor de volgende beurt.
                                Het oliekannetje met de percentages doet volgens mij hetzelfde.

Edit:
                                Ik heb es ff gekeken in de handleiding van de Opel Insignia en ik heb de Instrumentengroep Midlevel (bladzijde 101). Dan zit het olielampje in het midden bovenin tussen de temperatuur- en de brandstofmeter. Deze brand bij mij dus niet.

DeBrievenbus
                                Deelnemer

Vandaag bij mijn garage langs geweest. Ze hebben de auto uitgelezen en de foutmeldingen verwijdert. Het probleem lijkt nu verholpen.
                                  Naast een aantal minder belangrijke meldingen zaten er twee op de motor. Deze twee veroorzaken de melding die ik iedere keer krijg als in de auto start.
                                  De eerste ging over de remlichten en de tweede over de cruisecontrol. Beide waren ‘bus’ meldingen.

Mijn remlichten en cruisecontrol werken prima trouwens. Ook toen ik de melding nog had.

@ Bart-gsi.
                                  Bedankt voor jou reacties en jou aanbod om mij te helpen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.