Melding boordcomputer Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Melding boordcomputer Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    iiijordi

Hallo Iedereen,

Zoals reeds vaak gezegd kan het voorkomen dat een Astra boordcomputer snel gaat aangeven dat de remblokken op zijn.
      Deze zijn bij mij vervangen en nu wil ik graag de sensoren doorlussen. Het is hier vaak vermeld dat dit mogelijk is maar ik zie nergens hoe?

Iemand advies? Liefst met foto’s als dit mogelijk is.

Alvast bedankt.

(Ps. ik hoef geen “advies” om nieuwe sensoren te kopen, de melding komt naar mijn mening weer veel te snel terug en nu wil ik het gewoon blijvend weg hebben)

Haasje17
      Moderator

stekker van de sensor zit in je wielkast je trekt de stekker eruit knipt de sensor af en soldeerd de 2 draden aan elkaar.
        Als je ze goed kort afknipt dan is het een plugje meer niet. Krimpkous erover en klaar is kees.

iiijordi

@Haasje17 wrote:

stekker van de sensor zit in je wielkast je trekt de stekker eruit knipt de sensor af en soldeerd de 2 draden aan elkaar.
          Als je ze goed kort afknipt dan is het een plugje meer niet. Krimpkous erover en klaar is kees.

Hoi Haasje,

Bedankt voor je snelle reactie.
          Als ik het goed begrijp kan ik ze eventueel ook met kabelschoentjes verbinden en dan een krimpkous erover? (heb zelf geen soldeer apparaat)

Overigens volg ik jou topic over je auto al geruime tijd en ben onder de indruk ;)

Haasje17
          Moderator

Dat kan inderdaad. Is niet zo bijzonder hoor zijn wel meerder hier op het forum te vinden. Althans dat denk ik.

wim-v6
            Deelnemer

bij mij komt de melding pas als er nog een mm of 2 a 3 op de blokken zit dat vind ik een mooie indicatie.

je kan het systeem ook ”heel houden” dan knip je het draadje van de sensor zelf al en verbind deze door.
              Zo hadden ze het ook bij mijn Vectra gedaan…
              Zo kan de eventuele nieuwe eigenaar het systeem weer normaal aansluiten als hij/zij dat wil..

Willem

iiijordi

Ik heb me er vandaag even aan gegeven en heb de sensoren losgehaald, de kabel hiervan doorgeknipt en aan elkaar verbonden, dus het kan inderdaad altijd weer worden teruggezet met een setje nieuwe sensoren :)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.