Melding bandenspanning

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Melding bandenspanning

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221750
    forcemaple
      Lid sinds:
      21 May 2010

      Hallo ,
      Bij mijn vectra C, met bandenspanningsensoren, krijg ik een melding van een te lage bandenspanning zodra deze onder de 2,6 bar zit.
      Ik zou eigenlijk met een wat lagere bandenspanning willen rijden (voor mijn gevoel vind ik dat comfortabeler), zo rond de 2,2 – 2,4, maar dan zit ik dus steeds met die meldingen in mn display…
      Kan je op e.o.a. manier, bijvoorbeeld met opcom oid, deze waardes wijzigen, zodat de melding pas verschijnt bij pakweg 2,3 bar?

      Ik ben benieuwd naar de feedback hierover :hmmz

      Grtz, Eric

      #17679679
      tonnie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2006

        toevallig vanmorgen bij mij gekeken en daar stonden alle banden op 2,4 zonder melding in het display.
        dus misschien is het idd mogelijk om de waardes te wijzigen.

        #17679680
        sw_reijnders
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2005

          is het ook iedere keer dezelfde band waarvan je de melding krijgt?

          #17679681
          GTS Power
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 May 2008

            ik denk dat je teveel verschil hebt aan druk in de banden(linksvoor 2,7 en rechtsvoor 2,3 bijvoorbeeld)
            dacht dat je dan ook een melding krijgt omdat het verschil te groot is.

            gr Tom

            #17679682
            forcemaple
              Lid sinds:
              21 May 2010

              origineel gepost door sw_reijnders
              is het ook iedere keer dezelfde band waarvan je de melding krijgt?

              Om de zoveel tijd krijg ik een melding van de band linksachter, dat de druk onder de 2,6 is. Als ik de band dan weer op pomp, gaat de melding weer weg…het is dus idd vaak dezelfde band, maar ik heb ook wel es bij een voorband die melding gekregen, dus volgens mij staat wel ergens geprogrammeerd dat de meldng verschijnt bij de waarde 2,6

              Gr, Eric.

              #17679683
              forcemaple
                Lid sinds:
                21 May 2010

                origineel gepost door gts power
                ik denk dat je teveel verschil hebt aan druk in de banden(linksvoor 2,7 en rechtsvoor 2,3 bijvoorbeeld)
                dacht dat je dan ook een melding krijgt omdat het verschil te groot is.

                gr Tom

                Hi Tom,
                Zoals ik al schreef krijg ik een melding zodra de bandenspanning onder de 2,6 komt, dus als ik ergens 2,3 zou hebben zou ik daar een melding van in mn display krijgen. Op dit moment is alles 2,6, en heb nu ook geen meldingen…

                Maar het lijkt me dat er toch ergens die 2,6 gedefinieerd is, wat overigens de aanbevolen spanning is (staat op een afbeelding op de kopse kant van de bestuurdersdeur)….

                #17679684
                2000
                Moderator
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  De mijne geeft pas een melding onder de 2.0?

                  #17679685
                  forcemaple
                    Lid sinds:
                    21 May 2010

                    origineel gepost door 2000
                    De mijne geeft pas een melding onder de 2.0?

                    Heb jij op de kopse kant van je bestuurdersdeur ook een stickertje met de bandenspanningen? dan ben ik beniewd welke waardes daar bij jou op staan ;)

                    Gr, eric.

                    #17679686
                    yzf1kr
                      Lid sinds:
                      3 January 2005

                      Het systeem geeft geen medling bij een absolute waarde, maar vergelijkt de waarde met de vorige keer dat hij een meeting deed.

                      Dus gewoon bandenspanning lager zetten en een uurtje rijden, auto van contact en daarna weer opnieuw op contact en als het goed is heeft hij dan de nieuwe waarde als standaardwaarde ingesteld.

                      #17679687
                      forcemaple
                        Lid sinds:
                        21 May 2010

                        origineel gepost door yzf1kr
                        Het systeem geeft geen medling bij een absolute waarde, maar vergelijkt de waarde met de vorige keer dat hij een meeting deed.

                        Dus gewoon bandenspanning lager zetten en een uurtje rijden, auto van contact en daarna weer opnieuw op contact en als het goed is heeft hij dan de nieuwe waarde als standaardwaarde ingesteld.

                        KIJK! Daar hebben we wat aan :thumbup

                        Bedankt:wors

                        #17679688
                        forcemaple
                          Lid sinds:
                          21 May 2010

                          ***UPDATE***

                          Ik heb alle banden een stukje leeg laten lopen,en daarna opgepompt tot 2,3 bar, en geen meldingen meer! :D Kennelijk vergelijkt het systeem constant de onderlinge verhoudingen, zodra er 1 afwijkt word daar een melding van gegeven.
                          Ik ben in elk geval weer geholpen!

                          Bedankt voor alle feedback:thumbup

                          Gr. Eric.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.