Meguiars 3 stappenplan Deep Crystal Set

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Meguiars 3 stappenplan Deep Crystal Set

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    evertfisherman
    Deelnemer

Beste forummers,

Binnenkort ga ik weer wat spullen bestellen bij carclean.nl
      Nu heb ik, tot nu toe, mijn zwarte Vectra C altijd met Turtle Wax Blackbox behandeld.
      Na het wassen met Dodojuice Born to mild, klei ik de auto altijd eerst met Mothers Clay kit.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat.

Maar nu zag ik het Deep Crystal Set 3 stappenplan van Meguiars, en nu ken ik iemand die dit ook gedaan heeft op een zwarte auto, resultaat was ook zeer mooi. Dus ik dacht misschien kan ik dit ook eens proberen.
      Onderstaande link laat deze set zien:
      http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Deep_Crystal_Set__100709″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Hebben jullie ervaringen met deze set van Meguiars?
      Ik hoor graag jullie adviezen en ervaringen.

groet,
      Evert.

Juffer1
      Deelnemer

Ik heb daar ervaring mee en zou het niet verder aanbevelen tenzij je een sportschool wil uitsparen.

Mijn advies :
        Autoglym Super Reshine Polish (€15-€27)

Reinigt en de lak (stap 1), heeft een lichte polijstkorrel (stap 2) en een wax in zich (stap 3).
        Daarnaast zit het ook redelijk vol met fillers wat krasjes maskeert.

Andere optie :
        Een fles mezzo (€19,-)
        Een witte handpad (€ 4,-)
        Collinite 845 (18,-)

Grote nadeel is dat de Vectra C een best wel harde lak heeft en dat je daar handmatig weinig aan corrigeert.

evertfisherman
        Deelnemer

Bedankt voor je reactie en advies, ik ga ernaar kijken op carclean.nl.

Ik had inderdaad gehoord dat stap 1 van die Meguiars set zeer lastig uit te poetsen is.
          Komt volgens mij doordat deze laag dan te dik wordt aangebracht.

Juffer1
          Deelnemer

Net als met alle andere poetsmiddelen is het inderdaad zaak dat je dat dun aanbrengt.

Veel mensen denken dat dikker opbrengen beter is terwijl het alleen maar averechts werkt.

sentinel69

ik heb die Mequiar op de rode lak van mijn Vec losgelaten en ik was zeer te spreken over het resultaat. Alleen werd het dak al weer heel snel mat ,dus nog maar eens een keertje doen .
              Ik kreeg die motorkap weer glimmend en helder rood . Dus ik vind het in ieder mijn geld zeker waard en het was zeker niet moeilijk uit te poetsen met een oude katoen theedoek en een droge microvezel lap . Ik heb evt voor / na foto’s :thumb

kadett-supreme
              Deelnemer

oude katoenen theedoek?? :shock:

Juffer1
                Deelnemer

Gelukkig laat die katoenen doek bijna geen schade / swirls achter…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.