meerdere telefoons aanmelden

Forumindex Forums Modellen Astra meerdere telefoons aanmelden

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    rowicom

Op mijn CD500 met bluetooth-ondersteuning heb ik de smartphone van mijn vrouw en die van mijzelf aangemeld.
      Het viel mij op, dat als mijn vrouw met de auto weggeweest is en haar telefoon gekoppeld heeft gehad, dat de CD500 bij de volgende rit hardnekkig naar haar telefoon blijft zoeken en dus niet automatisch naar die van mij overspringt. In het voorbeeld van hierboven heeft mijn vrouw de auto meegehad, heeft van de telefoon gebruik gemaakt en de volgende dag neem ik de auto mee en gaat de vrouw niet mee. Ik moet dan handmatig of dmv stemherkenning mijn telefoon gaan koppelen.
      Ik weiger toch haast anno 2011 (van van dat bouwjaar is mijn cd500) te geloven, dat ie niet vanzelf naar een ander device overspringt als de huidig aangemelde niet beschikbaar is. Dat had mijn Parrot uit 2005 al wel…
      Nou zat ik later te bedenken… Mijn vrouw en ik gebruiken beiden dezelfde afstandbedienbare autosleutel, we hebben daar dus maar 1 exemplaar van. Is het soms de achterliggende gedachte dat we ieder een eigen sleutel in gebruik ga nemen, zodat je het Bluetooth-profiel meeneemt als je uitstapt?

Anoniem

Afgezien van het bluetooth profiel met eigen sleutel, waarmee het misschien wel lukt, is Bluetooth niet zo “slim” als Wi-Fi. Wi-Fi zoekt een van jouw bekende netwerken en verbind(dat is dan ook andersom, jouw apparaat zoekt actief verbinding).

Bij bluetooth zoekt jouw apparaat niet actief verbinding, maar de auto. Deze is niet ingericht om zomaar met ieder bekend apparaat te koppelen. Bluetooth kan maar met 1 apparaat koppelen, Wi-Fi op meerdere. Dit heeft daar mee ook mee te maken.

Hoe het met die sleutel zit, dat weet ik helaas niet..

rowicom

Gek dat (bijvoorbeeld) de Parrot CK3100 (op de markt gekomen in 2005) dat dan wel automatisch doet. Na het aanzetten van het contact loopt ie, kennelijk op volgorde, alle aangemelde telefoons af om te kijken of er een device in de lucht is en verbindt daar dan mee.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.