Ik h b afgelopen week mijn gasklephuis schoongemaakt.
Na het terug zetten en het vervangen van mijn themperatuursensor van de luchtinlaat liep de auto heel moeilijk. Na uitzetten wilde deze niet meer starten.
Door te blijven proberen accu leeg.
Na enige controle bleek ik de stekker van het gasklephuis vergeten terug te hebben gedaan.
Dus aangesloten en via mijn astra diesel de calibra weer gestart.
En alles liep weer geod. Tot 5 minuten rijden. Mm lampje.
Dus de boel uitgelezen met een paperclip.
Ik krijg nu de volgende meldingen:
– 12 diagnose ( snap ik)
-19 geen rmp (snap ik)
– 21throttle position sensor high voltage
-71 intake air thep sensor high voltage
-92 camshaft sensor incorrect signal
Code 92 kan zijn dat ie er nooit is uitgehaald aangezien ik de nokkenassensor vervangen heb maar geen reset heb gedaan.
Alleen 21 en 71 blijven dan over.
Nu hoorde ik van iemand dat starten van een benzine auto met een diesel niet goed kan zijn ( piek spanning??)
Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
En is de oplossing een reset het mm?
Reset van een x20xev volstaat niet met de accupolen verwijderen maar zou moe trouwens en kunnen met 30 maal op contact zetten en dan 5 sec op on laten.
Dit heb ik geprobeert maar werkt niet.
Wie kan mij helpen?
Jos