Meer vermogen bij geen volgas en soms apart stationair

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Meer vermogen bij geen volgas en soms apart stationair

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256434
    CtwintigXE
      Lid sinds:
      3 April 2012

      Hoi, deze problemen worden de laatste tijd erger bij mijn c20xe M2.5 uit een kadett e gsi ‘ 90(lijkt).

      Heel vreemd. Als ik aan het accelereren ben, volgas. En ik laat het gas langzaam los dan voel ik dat ik harder accelereer bij iets minder dan volgas(99% al..). :hmmz

      Daarnaast heb ik soms wanneer ik gewoon helemaal stil sta en de auto loopt stationair de toerenteller enorm aan het spacen is. Hij stuitert tussen de 900/1000 toeren en de 2k, 3k en 5000 toeren in fracties van seconde. De motor loopt dan ook niet helemaal zoals die zou moeten maar hij valt niet uit..

      Tevens heb ik soms wanneer het gevroren heb dat de gaskabel ‘ bevroren’ is. Dan kan ik geen gas geven, valt die uit bij koppeling indrukken en kan ik als de motor een beetje warm is een keer hard trappen en dan is het weer goed. Sowieso valt het mij op dat de hendel op het gaskleppenhuis bijna helemaal terugvalt en dan het laatste stukje wat ‘ trager’ gaat.
      Ook hoor ik dat dit normaal zou zijn, maar wanneer de auto stationair loopt, en ik geef op het gaskleppehuis heel iets gas geef hoor ik een fluitje/suisje hoort dat?

      Nog iets, een tijdje terug heb ik een tijdje gehad dat mijn mm-lampje ging branden wanneer ik volgas gaf en het gas volledig los liet. het lampje gaat als ik normaal rijd, als ik dan op een gegeven moment het gas volledig loslaat is het mm lampje daar weer. Even normaal en weer uit, gas los is weer aan.

      Wat me opvalt is dat een groot gedeelte van de ‘ problemen’ te maken lijkt te hebben met 0% gas en 100% gas. Volgens mij is dit iets met de gaskleppositiesensor?
      een hele hoop vragen en symptonen, maar misschien kunnen jullie aan de hand hiervan mijn proble(e)m(en) herkennen.
      Ohja, uitlezen geeft geen foutcode. Ik kan btw niet de live waarden bekijken..

      #18119030
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        Ik zou beginnen idd je gasklepschakelaar te controleren en eventueel af te stellen. Dat die klikt als je gas geeft vanaf de nulstand hoort.

        Dat je toerenteller soms flipt heb ik een keer eerder meegemaakt en daar was de krukassensor gaar van ondanks de motor wel liep.

        Dat van die gaskabel is denk ik je gasklephuis wat schroef gaat of klemt.

        Al met al zou een ander compleet gasklephuis met een niet gare goed afgestelde gasklepschakelaar al wonderen verrichten.

        Succes

        #18119031
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Sluit me volledig aan bij Mr.Bone, eindelijk eens iemand die niet gelijk weer de stappenmotor de schuld geeft! :thumb

          #18119032
          CtwintigXE
            Lid sinds:
            3 April 2012

            Haha, de stappenmotor heb ik wel eerlijk gezegd nog nooit schoongemaakt of losgehad.
            De positieschakelaar heb ik wel opnieuw afgesteld. Hij klikt nu als je ook maar een mm beweegt met de gaskabel en klikt hem ook terug.

            Toerenteller zal ik eens controleren. De draad tussen de toerenteller en de ecu is wel gesoldeerd.. Ik weet niet of dat iets uitmaakt?

            Volgende week eens naar de sloop op zoek naar een gaskleppenhuis! Bedankt beide!

            #18119033
            CtwintigXE
              Lid sinds:
              3 April 2012

              Zijn de krukassensoren van een x16xe en c20xe uit te wisselen? Ze lijken spreken op elkaar.

              #18119029
              Vinci
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 August 2009

                Ja, zijn identiek.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.