Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Meer vermogen bij geen volgas en soms apart stationair
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2013 om 21:50 #17256434
Hoi, deze problemen worden de laatste tijd erger bij mijn c20xe M2.5 uit een kadett e gsi ‘ 90(lijkt).
Heel vreemd. Als ik aan het accelereren ben, volgas. En ik laat het gas langzaam los dan voel ik dat ik harder accelereer bij iets minder dan volgas(99% al..). :hmmz
Daarnaast heb ik soms wanneer ik gewoon helemaal stil sta en de auto loopt stationair de toerenteller enorm aan het spacen is. Hij stuitert tussen de 900/1000 toeren en de 2k, 3k en 5000 toeren in fracties van seconde. De motor loopt dan ook niet helemaal zoals die zou moeten maar hij valt niet uit..
Tevens heb ik soms wanneer het gevroren heb dat de gaskabel ‘ bevroren’ is. Dan kan ik geen gas geven, valt die uit bij koppeling indrukken en kan ik als de motor een beetje warm is een keer hard trappen en dan is het weer goed. Sowieso valt het mij op dat de hendel op het gaskleppenhuis bijna helemaal terugvalt en dan het laatste stukje wat ‘ trager’ gaat.
Ook hoor ik dat dit normaal zou zijn, maar wanneer de auto stationair loopt, en ik geef op het gaskleppehuis heel iets gas geef hoor ik een fluitje/suisje hoort dat?Nog iets, een tijdje terug heb ik een tijdje gehad dat mijn mm-lampje ging branden wanneer ik volgas gaf en het gas volledig los liet. het lampje gaat als ik normaal rijd, als ik dan op een gegeven moment het gas volledig loslaat is het mm lampje daar weer. Even normaal en weer uit, gas los is weer aan.
Wat me opvalt is dat een groot gedeelte van de ‘ problemen’ te maken lijkt te hebben met 0% gas en 100% gas. Volgens mij is dit iets met de gaskleppositiesensor?
een hele hoop vragen en symptonen, maar misschien kunnen jullie aan de hand hiervan mijn proble(e)m(en) herkennen.
Ohja, uitlezen geeft geen foutcode. Ik kan btw niet de live waarden bekijken..22 maart 2013 om 22:10 #18119030Ik zou beginnen idd je gasklepschakelaar te controleren en eventueel af te stellen. Dat die klikt als je gas geeft vanaf de nulstand hoort.
Dat je toerenteller soms flipt heb ik een keer eerder meegemaakt en daar was de krukassensor gaar van ondanks de motor wel liep.
Dat van die gaskabel is denk ik je gasklephuis wat schroef gaat of klemt.
Al met al zou een ander compleet gasklephuis met een niet gare goed afgestelde gasklepschakelaar al wonderen verrichten.
Succes
23 maart 2013 om 08:59 #18119031Sluit me volledig aan bij Mr.Bone, eindelijk eens iemand die niet gelijk weer de stappenmotor de schuld geeft! :thumb
23 maart 2013 om 11:38 #18119032Haha, de stappenmotor heb ik wel eerlijk gezegd nog nooit schoongemaakt of losgehad.
De positieschakelaar heb ik wel opnieuw afgesteld. Hij klikt nu als je ook maar een mm beweegt met de gaskabel en klikt hem ook terug.Toerenteller zal ik eens controleren. De draad tussen de toerenteller en de ecu is wel gesoldeerd.. Ik weet niet of dat iets uitmaakt?
Volgende week eens naar de sloop op zoek naar een gaskleppenhuis! Bedankt beide!
23 maart 2013 om 14:05 #18119033Zijn de krukassensoren van een x16xe en c20xe uit te wisselen? Ze lijken spreken op elkaar.
23 maart 2013 om 14:51 #18119029Ja, zijn identiek.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.