Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Meer PK.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 maart 2010 om 13:31 #17218984
Ik heb een vectra station 3.0 cdti 2005 en wil deze tunen (pk)
Wat is de betere chiptuning en wat is er meer mogelijk.22 maart 2010 om 13:35 #17645265Je zult waarschijnlijk vaan meerdere mensen het volgende te horen krijgen:
EDSking:
22 maart 2010 om 13:47 #17645266Niet aan beginnen.
Er zijn wel extra PK’s uit de motor te halen, maar over het algemeen wordt het afgeraden om veel te gaan tunen aan de 3.0 liter (edit: DIESEL) motoren. Ook EDS zal zeggen dat ze het wel kunnen, maar liever niet doen.
Men kan er 210 – 220 pk uit halen en 450NM
De motor kan het wel aan, maar de versnellingsbak niet. Die gaat volgens specificatie maar tot 400NM.
22 maart 2010 om 13:51 #17645267dit is nieuw de vesnelings bak kan dat met gemak aan
ik rij zelf al jaren met een gechipte x30xe in de vectra b loopt echt supermijn aanrader zeker doen maar laat het wel goed doen !!!!!
22 maart 2010 om 14:04 #17645268Hij heeft een diesel, geen benzine motor.
22 maart 2010 om 16:12 #17645269origineel gepost door yzf1kr
Hij heeft een diesel, geen benzine motor.jup . . . en gaat het om of de bakjes het kunnen houden . . . dan gaat het om de koppel . . . niet (echt) om de pk’s.
bij een diesel gaat het zowiezo pas leuk worden door de koppel overigens :vertag
maar wellicht zijn er bedrijven die de bak ook kunnen verstevigen. Dan zul je is een beetje in de motorsport moeten rondkijken.
22 maart 2010 om 17:05 #17645270origineel gepost door yzf1kr
De motor kan het wel aan, maar de versnellingsbak niet. Die gaat volgens specificatie maar tot 400NM.
Dan hebben Roel en janneman toch een probleem met resp. 405 en 417Nm !!
22 maart 2010 om 18:22 #17645271Hebben ze ook, natuurlijk zal er wel enige marge op zitten, maar GM blijft zelf niet voor niets een redelijk stuk onder de 400NM
Ik neem aan dat ze dat wel verteld is bij het tunen, dat ze boven de specificaties van hun versnellingsbak zitten.
Google maar eens op Getrag F40.
22 maart 2010 om 18:31 #17645272nee hoor.
GM zit met de 3L diesel precies op 400 Nm.
Maar er zit zeker wel een marge op.
Maar je moet er zeker wel met beleid mee omgaan.
Zoals jan en limbo aangaven.22 maart 2010 om 18:32 #17645273origineel gepost door yzf1kr
Hebben ze ook, natuurlijk zal er wel enige marge op zitten, maar GM blijft zelf niet voor niets een redelijk stuk onder de 400NMIk neem aan dat ze dat wel verteld is bij het tunen, dat ze boven de specificaties van hun versnellingsbak zitten.
Google maar eens op Getrag F40.
Is mij niets vertelt maar hoe vaak zit je echt aan dat koppel?
Jan
22 maart 2010 om 18:51 #17645274Roel en janneman hebben ook een 3 liter v6 diesel begrijp ik wat hebben die precies gedaan.
22 maart 2010 om 18:55 #17645275origineel gepost door gompie
Roel en janneman hebben ook een 3 liter v6 diesel begrijp ik wat hebben die precies gedaan.Uhh nee Roel 120 pk standaard nu 173pk koppel 403Nm
en ikkuh 150 pk standaard nu 192pk koppel 418NmJan
22 maart 2010 om 19:14 #17645276Ik heb dus standaard 177 pk met 370nm maar dit zou dan 425 nm worden.
22 maart 2010 om 19:20 #17645277Hoe kom je bij 177PK dan
Heb ff deze gegoogled
Maximaal vermogen : 184 PK / 135 kW @ 4000 tpm
Maximaal koppel : 400 Nm @ 1900 tpm22 maart 2010 om 19:21 #17645278Ik heb een vectra van 2005 deze waren met 177 pk.
22 maart 2010 om 19:24 #17645279zijn 2 verschillende 3L diesels geleverd.
Y30DT
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 87,5
Hub (mm): 82,0
Volumen (cm³): 2958
Leistung (kW bei min-1): 130 / 4000
Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1600 – 3600 (AF33), 370 / 1900 – 2800 (F40WR)
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Denso 0100
Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25
Verwendung: Signum (F40WR, AF33), Vectra C (F40WR, AF33)Z30DT
Bauform: V6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 87,5
Hub (mm): 82,0
Volumen (cm³): 2958
Leistung (kW bei min-1): 135 / 4000
Drehmoment (Nm bei min-1): 400 / 1900 – 2700
Verdichtung: 18,5 : 1
Motormanagement: Denso 0100
Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter
Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25
Verwendung: Signum (F40WR, AF40), Vectra C (F40WR, AF40)22 maart 2010 om 19:29 #17645280Y30DT die heb ik
22 maart 2010 om 20:05 #17645281origineel gepost door sw_reijnders
zijn 2 verschillende 3L diesels geleverd.ik zag het ja !
22 maart 2010 om 21:03 #17645282We hebben op de zaak een Chipped 3.0 handbak gehad.
deze is na 300.000km gewoon netjes rijdend uit de lease gehaald..
Willem
22 maart 2010 om 21:10 #17645283ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:D
22 maart 2010 om 21:50 #17645284origineel gepost door astragsi
ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:Den waarom was jij niet in de Meern de 14de :angel
22 maart 2010 om 21:54 #17645285origineel gepost door sw_reijnders
en waarom was jij niet in de Meern de 14de :angel
Ja!!:vertag
22 maart 2010 om 23:07 #17645286en waarom was jij niet in de Meern de 14de :angel [/quote]
Nou??
Jan
23 maart 2010 om 07:40 #17645287origineel gepost door swreijnders
en waarom was jij niet in de Meern de 14deJa nou ?!
23 maart 2010 om 09:30 #17645288origineel gepost door astragsi
ik rijd met 310pk en 500NM met een F40 Schakelbak al 12000km zonder problemen:DAl 12.000km… dat doe ik in 2 maanden.
Kom nog maar eens terug als je 200.000km hebt gereden met dat vermogen en koppel.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij met zijn auto doet. De meesten op dit forum verkopen hun auto toch al vrij snel weer.
Die van mij moet zeker nog 200.000 km mee, dus als ik binnenkort bij EDS langs ga, vraag ik ze toch om netjes onder de 400NM te blijven. Hoofdreden is soweiso om de EGR uit te schakelen en niet om meer vermogen te krijgen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.