meer motorgeluid bij warm weer.

Forumindex Forums Modellen Astra meer motorgeluid bij warm weer.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

gisteren merkte ik met het warme weer dat de motor van mijn auto (astra h met een z19dth motor) aanzienlijk meer geluid maakt boven de 2500 toeren. Tevens merkte ik dat hij niet zo soepel liep. Weet iemand wat de oorzaak hiervan is?

kiyamizio

is het echt alleen als het warm is.

of heb hij het sinds die altijd,
        hoor je geen lekkage van de turbo of iets anders onder de motorkap als je gas geef

astra-gtc-freak

Dit is waarschijnnlijk de airco die het zwaar heeft.
          Zet hem maar eens uit en luister nog eens.

Succes.

Spacejam
          Deelnemer

Vandaag is het geluid er niet meer dus het is echt met alleen (heel)warm weer. Het is ook niet het geluid van de ventilator (al blaast die ook lekker door om het zaakje koel te houden :)). Het is echt het motor geluid wat dan harder/zwaarder klinkt.

astra-gtc-freak

Ja dat komt door de aircopomp deze loopt mee met de motor de druk in het systeem kan oplopen tot ruim 15bar en dan moet hij dus flink werken.
              Hoe harde de pomp moet werken hoe groter de slag is van de zuigers in de pomp en dus steeds zwaarder gaat mee lopen met de motor.
              Probeer het de volgende keer met warm weer maar eens door de airco uit te zetten je zal dan zien dat het weg is.
              Je kan zelfs merken dat de wagen iets beter optrekt.

AG-B

Heb ik inderdaad ook wel eens last van gehad. Heel apart geluid alleen met warm weer en met de airco aan. Ook merkte ik dat de motor een stuk minder soepel liep. Zonder airco nergens last van. Zal waarschijnlijk komen omdat de airco dan harder zijn best moet doen dan normaal. Ik heb de airco daarna ook laten nakijken, maar deze was in orde. Met dit soort weer dus vaker ARKO i.p.v. AIRCO ;)

derartz
                Deelnemer

@AG-B wrote:

Heb ik inderdaad ook wel eens last van gehad. Heel apart geluid alleen met warm weer en met de airco aan. Ook merkte ik dat de motor een stuk minder soepel liep. Zonder airco nergens last van. Zal waarschijnlijk komen omdat de airco dan harder zijn best moet doen dan normaal. Ik heb de airco daarna ook laten nakijken, maar deze was in orde. Met dit soort weer dus vaker ARKO i.p.v. AIRCO ;)

Ik heb precies hetzelfde als AG-B, is gewoon de airco pomp lijkt me.

@AG-B
                  ik zag jou laatst rijden op de A50, afslag veghel / zijstaart. Jij zat toen achter mij…

AG-B

@derartz wrote:

@AG-B ik zag jou laatst rijden op de A50, afslag veghel / zijstaart. Jij zat toen achter mij…

Was dat een paar maanden geleden toen jij mij inhaalde of niet? Anders heb ik je niet gezien. Wel leuk als we achter elkaar rijden omdat we bijna exact dezelfde uitvoering hebben :D

En ik rijd daar elke dag aangezien ik in Veghel werk.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.