meer geluid uit uitlaat ?!

Forumindex Forums Modellen Astra meer geluid uit uitlaat ?!

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17821461
    Astra F Vaassen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 February 2010

      [rquote=1874356&tid=143154&author=AsconaC20NE]ik had de middendemper ook weg bij mijn astra F, ook omdat deze versleten was en een rechte pijp van gemaakt. is APK gewoon goed inderdaad, maar ik werdt helemaal gek.

      Eerste paar weken is het leuk, daarna niet meer. En nadat ik aangehouden was door de politie die dachten dat ik een lekke uitlaat had (oke, het waren niet echt hele snuggere agenten, heb ook geen bon gekregen omdat alles in orde was) en na 6 maand gewoon weer origineel dempertje er tussen gezet.

      Overigens is het bekend dat wanneer je alleen de einddemper een sportdemper op zet dat het doorgaans geen wereld van verschil maakt in geluid.

      Ik heb op mijn huidige astra G ook alleen een Irmscher einddemper, geluid is gewoon het zelfde als origineel[/rquote]

      Nouja wel raar dan, want die van mij is echt niet achterlijk hard en niet irritant. Misschien ligt het er dan aan welke einddemper je hebt:hmmz

      #17821462
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        Ik had een einddemper van Lazer

        foto uit de oude doos van een jaar of 7 terug

        #17821463
        brainmuller
          Lid sinds:
          17 October 2008

          ik heb einddemper remus .. 2 ronde pijpen deronder vandaan

          maarja ik ga gewoon die middendemper vervangen en we zien het wel :angel

          hopen dat het wat is :D

          gr :thumbup

          #17821464
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            nou, om even wat verhalen de wereld uit te helpen:
            mid demper kan gewoon er tussen uit. apk geeft geen problemen.
            als je auto voor half 93 is, kan je de kat er ook tussenuit slijpen, kat is pas verplicht bij alle opel astra benzine modellen (calibra voor zover ik weet ook) half 93.
            dit hebben 3 opel dealers hier in de buurt mij verteld.
            enige probleem is wel dat je uitstoot hoger wordt, maar dat is puur mazzel hebben dan.

            dit hebben de dealers mij persoonlijk verteld hoor, dus niet mij boos aankijken:angel

            sebring staat erom bekend heel veel te demper, remus is al een stuk agresiefer.
            ik heb een astra g 1.6 8v met mid demper vervanger en remus duplex uitlaat systeem, je hoort hem tot 3000/3500 toeren, daarna is hij stil. ideaal op de snelweg

            #17821465
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              ik rij ook alleen nog maar met een einddemper.

              Klint echt vet. sommigen vinden het misschien wat overdreven, maar bij flink toeren maken is het echt heerlijk.
              luister zelf maar:

              http://www.youtube.com/watch?v=vicqVvenEG0
              :P

              Stationair bromt hij lekker zwaar.
              bij ver doortrekken ploft hij lekker;)

              #17821466
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                klinkt lekker hoor, wou dat mijn brulpot het tot hoog in de toeren deed, maar helaas. heb ook weer voordelen hoor

                #17821467
                2e-c14nz
                  Lid sinds:
                  5 June 2009

                  bij onze x14 zit sinds een paar maanden een sebring einddemper op. Laag in de toeren bromt hij mooi, en boven de 4000 wordt hij mooi schel. Misschien nog een keer een dempervervanger eronder :)

                  #17821468
                  Raluph
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2011

                    Katalysator is niet altijd verplicht,
                    Ons pap heeft hem eronderuit gehaald, iets meer pk (handig omdat we met caravan op vakantie gaan en hij wordt iets minder warm als je normaal rijd).
                    Er zitten wel een paar regeltjes aan.
                    Hieronder staan ze samengevat.
                    http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2212

                    #17821469
                    Botho
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 May 2009

                      Ik heb het ook zo gedaan. Groep a eindemper genomen en daar een dtm stuk opgelast. Middendemper tussen uitgeslepen en een demper vervanger tussen gelast. Nu bromt en rochelt hij lekker met wat tussen gas!!De omega brult lekker




                      En bij mijn astra hetzelfde gedaan….

                      #17821470
                      Astra F Vaassen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 February 2010

                        [rquote=1874930&tid=143154&author=2e-c14nz]bij onze x14 zit sinds een paar maanden een sebring einddemper op. Laag in de toeren bromt hij mooi, en boven de 4000 wordt hij mooi schel. Misschien nog een keer een dempervervanger eronder :)[/rquote]

                        ja ik vind de sebring ook heerlijk klinken en niet zo overdreven:P

                        #17821471
                        brainmuller
                          Lid sinds:
                          17 October 2008

                          dus er is ook nog een optie .. om gewoon een sebring einddemper te kopen ? :hmmz

                          sebring met dempervervanger is best dus ? :P

                          gr

                          #17821472
                          Sebbe GSI
                            Lid sinds:
                            26 July 2008

                            Gewoon midden demper er tussen uit slijpen en als die dan nog te stil is kat er onder vandaan halen en als einddemper gebruiken doen we ook altijd bij een astra station c20xe nooit niks gehoord met apk keuren over kat einddemper.

                            Groeten bas

                            #17821473
                            b07
                              Lid sinds:
                              24 February 2009

                              hou er rekening mee dat de politie wel eens decibels meet en, je een bekeuring kan krijgen als die te veel decibel produceert ,echter komt het wel vaak voor dat je je geld weer terug krijgt als je in beroep gaat ,omdat een meeting vaak niet goed word uitgevoerd.

                              De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen. Daar staat:

                              Artikel 2.3.2
                              De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto’s.
                              Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.
                              Artikel 2.3.3
                              Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.
                              Artikel 2.3.4
                              De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979, Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de nauwkeurigheidsklasse Type 1.
                              De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
                              De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.
                              Artikel 2.3.5
                              De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
                              Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.
                              Artikel 2.3.6
                              De meting vindt plaats in de open lucht.
                              Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
                              Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige trottoirbanden bevindt.
                              De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
                              Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
                              De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.
                              Artikel 2.3.7
                              De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:
                              voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging “F” (voorheen aangeduid met “Fast”) en de frequentieweging “A” bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
                              de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft gefunctioneerd;
                              aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en derde lid;
                              de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
                              de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:
                              ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
                              het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m (waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
                              de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
                              indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
                              het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende personenauto is vermeld;
                              na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
                              er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:
                              de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
                              de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
                              alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A) verschillen, mogen worden aangehouden;
                              als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.

                              #17821474
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                trouwens :) (In het kader: Ik moet van mn zooi af) ;) ik heb nog een sebring middendemper liggen
                                is veel dikker dan normale pijp. zal wel meer geluid geven maar toch nog dempen.
                                Is voor e-kadett hb. is dat niet zelfde als f astra? als je interesse hebt…
                                dit is hem: http://www.speurders.nl/overzicht/autos-onderdelen/onderdelen-opel/sebring-middendemper-e-kadett-2-0-nieuw-23361459.html
                                Weet alleen niks zeker vh geluid want ik heb hem nooit gebruikt.
                                praktisch nieuw.

                                edit.. dat is niet mijn advertentie overigens!

                                #17821475
                                brainmuller
                                  Lid sinds:
                                  17 October 2008

                                  [rquote=1875994&tid=143154&author=Sebbe GSI]Gewoon midden demper er tussen uit slijpen en als die dan nog te stil is kat er onder vandaan halen en als einddemper gebruiken doen we ook altijd bij een astra station c20xe nooit niks gehoord met apk keuren over kat einddemper.

                                  Groeten bas[/rquote]

                                  dus jij kan dat wel ffies doen voor mij ? :P

                                  later gr brain

                                  #17821476
                                  2e-c14nz
                                    Lid sinds:
                                    5 June 2009

                                    gewoon een kant en klare demper vervanger halen en je einddemper behouden. Wanneer je een vervanger ertussen plaatst merk je dit wel hoor.

                                    #17821477
                                    brainmuller
                                      Lid sinds:
                                      17 October 2008

                                      ja klopt maar pijp ertussen lassen is goedkoper :P

                                      enuh geen gezeur met apk toch ?

                                      gr

                                      #17821478
                                      Sebbe GSI
                                        Lid sinds:
                                        26 July 2008

                                        [rquote=1876103&tid=143154&author=brainmuller][rquote=1875994&tid=143154&author=Sebbe GSI]Gewoon midden demper er tussen uit slijpen en als die dan nog te stil is kat er onder vandaan halen en als einddemper gebruiken doen we ook altijd bij een astra station c20xe nooit niks gehoord met apk keuren over kat einddemper.

                                        Groeten bas[/rquote]

                                        dus jij kan dat wel ffies doen voor mij ? :P

                                        later gr brain[/rquote]

                                        Ja hoor dat kan en apk is geen probleem zelf niet als je kat als einddemper doet wat er moet gewoon een kat onder maakt niet uit waar.

                                        Groeten bas

                                        #17821479
                                        gsituning_montfoort
                                          Lid sinds:
                                          31 August 2006

                                          Gewoon alleen het uitlaatspruitstuk bocht er aan en een dikke sidepijp bouwen:angel

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.