Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Meer bezine door kou??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2010 om 14:49 #17217506
zit al een paar weken naar me benzine meter te kijken (af en toe dan he ;))
maar het viel me op dat ik eerst rond de 1:12 / 1:14 reed en nu maar net 1:10..?ligt dit aan de kou dat de motor meer toeren maakt met de
kou of dat de “choke” langer blijft aanstaan?15 februari 2010 om 14:53 #17616347kan wel kloppen, met warm weer is de moter eerder op bedrijf temperatuur idd..
is mij ook al eens opgevallen, dat m,n auto meer zuipt met koud weer.
15 februari 2010 om 14:56 #17616348en dan zijn de benzine prijzen ook nog is lekker hoog.. tof.. :hmmz
haha..15 februari 2010 om 16:21 #17616349Klopt de auto blijft langer in de koudloop draaien, en dat kost meer brandstof.
Choke, dat de huidege generatie nog weet dat het woord bestaat..
Dit is al een beetje 20 jaar geleden dat die dingen er op zaten.
een injectie motor heeft geen Choke, maar een Koudloopregeling..
het woord Choke (Stikken in het engels) zegt al wat het doet, het zorgt dat er minder lucht in de motor komt, waardoor deze dus een rijker mengsel krijgt, dit is uit de tijd van de Carburateur.
Willem
15 februari 2010 om 19:14 #17616350Jaja tomosjes hebben dat nog he ;) haha
Heb ook een injectie scooter en die werkt ook
met die Computer gestuurde koudloopregeling..15 februari 2010 om 19:19 #17616351Daarom zijn scooters ook $#@!$ :P Kan alleen maar stuk!
Gewoon weer die tomos of puch van stal!iig.. mijne kadett zuipt ook ietsje meer nu.. Gaat vanzelf over! Mocht het nog eens warmer worden hier.
15 februari 2010 om 19:25 #17616352origineel gepost door wim-v6
Choke, dat de huidege generatie nog weet dat het woord bestaat..Ik was vroeger de bikkel in de klas omdat ik een auto met choke kon starten, dotje gas erbij, hoef nu allemaal niet meer. Me kadettje heeft nog steeds een choke, en mijn vrouwtje begint het nu ook te snappen dus ehh….
Maar je benzine verbuik neemt ook toe omdat je veel meer met lampen, achteruitverwarming, aanjager/airco aan rijdt. Allemaal factoren die energie verbruiken.
15 februari 2010 om 19:30 #17616353je hebt momenteel wel meer pk met het koude weer zo is de intercooler uitgevonden
16 februari 2010 om 08:14 #17616354Zou het?? ook al zou je meer pk’s hebben, je kunt het niet op de weg krijgen, omdat het zo fokking glad is :agent
16 februari 2010 om 10:22 #17616355al die wheelspin en hoge toeren door die gladheid zijn nou ook niet echt bevoordelijk voor je brandstofconsumptie ^_^
17 februari 2010 om 14:52 #17616356origineel gepost door dennis121
al die wheelspin en hoge toeren door die gladheid zijn nou ook niet echt bevoordelijk voor je brandstofconsumptie ^_^lol, zeker.
Onze (nieuwbouw)straat is net een stukje kart-circuit en ligt al weken sneeuw, dat heeft me echt al een halve tank extra gekost vanwege het vele extra rondjes rijden…Die handrembochtjes zijn gewoon te leuk…:D
M’n zoontje van 3 giert het dan uit naast me…17 februari 2010 om 17:39 #17616357De mijne zuipt nu ook wat meer :)
De choke is gewoon geweldig, je stapt in je wagen, en het eerste wat je doet is er aan trekken :D:D:D
Kadett c rijden met handen en voeten, en dat begint bij het starten…….. blijft gewoon geweldig.Gr.emiel
17 februari 2010 om 19:01 #17616358Ik was vroeger de bikkel in de klas omdat ik een auto met choke kon starten,
:D Mijn sedan E-kadett met choke kon ook nooit niemand anders aankrijgen. :D
17 februari 2010 om 21:10 #17616359vaak zat gezien bij gasten bij ons op de zaak..
Krijgen we weer een oude Landrover of een of andere antieke Yank binnen..
haha hoorde je een hoop starten en weinig sjoege..
moest ik er weer bijkomen..
en meestal met een paar slagen draaide de motor dan haha…
al 10x uitgelegd, maar de moderne (Injectie (alles word door Computer gedaan)) lui hebben die FEELING gewoon niet, en die krijgen ze ook niet..
Iedere motor met Carburateur reageert anders met starten, en dat moet je gewoon kunnen aanvoelen en op gehoor starten..
Willem
17 februari 2010 om 21:33 #17616360het smorgens laten lopen tijdens het ruitkrabben kost ook brandstof en maak je ook geen km dus ook een hoger verbruik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.