Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › me radio doet het niet meer?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 23:29 #17218714
Hey!!
ik heb van de week me hele middenconsole gedemonteerd om wat dingen te gaan vervangen.. en zo ook de radio..
deze heeft ff een paar daagjes in de garage liggen wachten en ik ging daarna weer alles monteren..
maarja no way dat ie nog wat deed..
dus alle zekeringen gechecked in de auto en die van de radio (zitten 3 aan de kabelboom) en die waren allemaal heel….hier wat pics erbij:
dit is de kabelboom die erachterhangt met 3 zekeringen in de 3 doosjes:
dit zijn de stekkers die al in de auto zitten, en deze kabels heb ik geprobeerd te meten, 1 op de bruine kabel, en 1 op de rode kabel… alleen doet de meter nu helemaaal niks… :Sde zekeringen die ik wou doormeten:
1 op de zekering en 1 op de bruine kabel bij de stickers van de vorige pic..
wederom deed ie niks :Oen dan de meter:
voor de kabels meten heb ik hem zowel links boven als rechts boven gezet bij V- en V~voor de zekering zette ik hem op links onder en dan op verschillende standen..
ook geen resultaat..wat doe ik nu fout dan? :S
staat de meter verkeerd, houd ik ze op de verkeerde kabels of wat dan ook..
alle tips zijn welkom ;) ben nogal noob hiermee maar wil er wel graag me leren omgaan!! =DThanks! king:
16 maart 2010 om 13:16 #17630802aangenomen dat de batterij van je meter niet leeg is en de accu van de auto weer aangesloten is.
Zou je meter 12 V aan moeten geven als je de meter op de rode en zwarte draad houdt. Zet voor de zekerheid het contact eens aan.
De zekeringen die je gecontroleerd hebt kun je doormeten door de meter op ohm te zetten (hoefijzertje) de waarde moet dan terug lopen naar 0 blijft hij op 1 staan dan is de zekering stuk.Andere zekeringen zitten in je zekeringenkast van de auto, controleer deze ook eens. misschien is deze wel stuk.
V- is overigens gelijkspanning (de auto)
V~ is wisselspanning (bijv. stopcontact in huis)als je op V~ meet in de auto zal hij maar 6v aangeven bij 12v.
Succes
16 maart 2010 om 13:39 #17630803ik heb er net een vers batterijtje in gedaan :O
ik ga straks nog even alles doormeten… maar gisteren gaf het allemaal niks aan =S
ik post straks me “bevindingen” wel hier weer!!!en de accu is ook aangesloten hoor, die is nooit losgekoppeld!
thanks voor de uitleg!16 maart 2010 om 15:15 #17630804nou ik heb nog is even wat geprobeerd..
ik heb dit gedaan:
– 1 op de rode en 1 meter op de zwarte kabel, geen resultaat.
– 1 op het chassis (deur) en 1 op alle kabels 1 voor 1 geen resultaat
– 1 op het chassis en 1 op de zekeringen, geen resultaat
– 2 op de zekeringen, 1tje loopt naar 0.5 de rest tript hem van 0.2 tot 40ik had via een ander forum nog wat gehoord over zekeringen onder je motorkap, deze waren er niet (4 lege zekeringenhouders bij me accu)
dus wat is dit nu dan? kapotte zekeringen, of doe ik alles fout?16 maart 2010 om 16:27 #17630805Radio loshalen en op de accu aansluiten onder de kap. kijken of die nog wel werkt.
Gaat je stroom via het contact?
Je meter weet ik zo niet…:thumup
16 maart 2010 om 20:57 #17630806origineel gepost door Makko
Radio loshalen en op de accu aansluiten onder de kap. kijken of die nog wel werkt.
Gaat je stroom via het contact?
Je meter weet ik zo niet…:thumup
hoe moet ik dit precies doen dan???
de radio direct op de accu aansluiten king:16 maart 2010 om 23:22 #17630807Bij losse draden…. rood op plus en zwart op min. LET goed op, verkeerd om is defect !
Heb je een stekkerblok dan zal je even draden aan de rode draad maken die ik zie op de foto bij de zekering. die wel ertussen laten.
De bruine of zwarte op de min aansluiten. dan iemand de radio aandoen en kijken naar je verlichting.Klinkt ingewikkeld maar dan weet je wel of de radio nog werkt……:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.