Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › me bok op een hoop ofnie ? ( hij rijd weer )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2010 om 22:20 #17624150
ik zou de complete distributie vervangen. aangezien dit nu allemaal op z,n donder heeft gehad,
andere looprol (bout) betekend vaak ook andere spanning en dan is er een kans dat de rest er binnen niet al te lange tijd ook mee ophoud, (waterpomp enz)
ik zou ff alles vervangen ;)
6 maart 2010 om 22:23 #17624151Die drek gewoon weghalen met een doekje, en schoonblazen.
Die breathermod zorgt zoiezo voor minder troep van carterdamp in je inlaat.
Het kost niets en is simpel uit te voeren, dus gewoon doen zou ik zeggen.7 maart 2010 om 01:55 #17624152zowiezo alles nieuwe bouten bij t vervangen van de riem..
je motor is stuk gelopen door een besparing van 1,30…
7 maart 2010 om 10:40 #17624153origineel gepost door Redmen
nou het probleem is gevonden de LOOPROL va me distributie riem is afgebroken ( de bout die vast houd )en dat is dus ook de reden geweet van het geklepper en geknars omdat er geen spanning meer op de distributie riem stond is ie van tijd af gesprongen waardoor het kleppen dus nu allemaal verkeerd staan:(
morgen op de mantabeurs kijken of ik zoon bout kan vinden en dan maandag alles weer in elkaar en op tijd zetten.
groet maarten
Ik denk dat je met alleen een nieuwe bout niet daar gaat komen, je zult zeer zeker een paar kleppen krom hebben.
Dit kan ook de oorzaak zijn waardoor de ene klepstoter lager staat dan de andere (omdat de kleppen zich niet meer helemaal kunnen sluiten)Dus als ik jou was zou ik de kop er maar af trekken.
Suc6 verder met de reparaties!!
7 maart 2010 om 13:22 #17624154oke dan ga ik die bouten maar eens halen bij de dealer
heb de distributieriem veleden jaar al vervangen samen met de waterpomp spanrol looprol en vsnaren
maar ik wist nie dat je die bouten meteen moes vervangen der bij dom heb der nu een hoop ellende mee
he meteen effe een vraag alles staat nu van tijd af hoe krijg je alles weer goed op tijd ??
7 maart 2010 om 13:56 #17624155het op tijd zetten is wel je laatste zorg.
Trek eerst de motor maar uit elkaar..Nieuwe kleppen en klepgeleiders laten plaatsen. Klepzzittingen opnieuw invrezen en alle kleppen opnieuw inslijpen..
Controle op je zuigers.. Die kunnen ook nog schade hebben..
dan alles weer opbouwen..
Maar like said trek dat blok maar eerst uit elkaar..7 maart 2010 om 14:13 #17624156zou eerst de distributie op tijd zetten met nieuwe spullen.
en dan compressie meten.
dan weet je snel genoeg of je je cilinder kop er af moet halen.
kleine kans, maar beter eerst zeker weten voor je je kop er aftrekt.succes
7 maart 2010 om 15:18 #17624157Originally posted by jason
zou eerst de distributie op tijd zetten met nieuwe spullen.
en dan compressie meten.
dan weet je snel genoeg of je je cilinder kop er af moet halen.
kleine kans, maar beter eerst zeker weten voor je je kop er aftrekt.succes
waarom nog meer risico nemen, met kans op nog meer motorschade. Die 150 euro voor een koppakingset en kopbouten doen het hem ook niet meer..
Revisie van deze motor zal duurder zijn
7 maart 2010 om 15:23 #17624158Er is zowiezo 1 klep krom, dus waarom eerst in elkaar zetten? Ding loopt toch voor geen meter, en straks heb je alleen nog maar meer schade
7 maart 2010 om 19:22 #17624159inderdaad kan er nu nog veel meer kapot gaan als je hem optijd zet en hij zou willen lopen dan is de kans ook nog aanwezig dat de kromme klep afbreekt en dan kun je opzoek naar een andere motor :cry
origineel gepost door 2000
origineel gepost door toppertheo
(starten geeft hoge belasting op distributie)
groeten Theo.Jouw verhaal klinkt aannemelijk (behalve het verspringen van de distributie op een drempel?)
Maar waarom belast het starten de riem meer? ik bedoel:
starten==> kracht op vliegwiel==>krukas==>distributie.
rijden==>krukas==>distributiemisschien zie ik iets over het hoofd, maar lijkt me redelijk hetzelfde, behalve dat het starten minder toeren maakt?
(overigens is dit niet om te zeiken)
het verspringen van de distributie op de drempel is ook niet echt normaal en zou eigenlijk niet moeten kunnen maar als je distributie door slijtage al wat slap staat en je maakt een rot klap dan gebeuren en soms vreemde dingen en het kan dan net de druppel zijn om hem een tandje te laten verspringen.
dit betekend dus niet dat iedereen nu rustig over de drempel moet rijden omdat anders de distributie verspringt want er rijden enorm veel c20xe blokken in de cross en rally en die doen het na flinke klappen ook nog prima.het was ook maar een theorie :P
bij het starten krijg je een niet constante kracht op de distributie waardoor de kans op knappen/verspringen groter is dan wanneer je een normaal toeren draaid, ook de toeren begrenser is een onderbreking en geeft meer krachten op de distributie dan normaal.
als de distributie verspringt/knapt dan is dat vaak bij stationair toerental of bij hoge toeren of begrenser en eigenlijk haast nooit bij normaal constant rijden.hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb ;)
groeten Theo.
8 maart 2010 om 10:09 #17624160zonder de boel eerst allemaal los te halen kan je natuurlijk ook controleren of je kleppen zijn beschadigd alvorens een compressie test te doen.
beide nokkenassen demonteren.
krukas terug of verderdraaien zodat de zuigers halverwege staan
en klephoogte opmeten.
op de site van eds staat meen ik nog wat gegevens, dat was van klepveer spanning maar uit de kluwer of hayens kan je ook die info halen.is dit ok dan zou je best een compressie test kunnen doen.
maar als je motor een geluid maakt van een tweede wereld oorlog panzer zou ik zeggen haal het maar los. :ohet is maar een optie….
8 maart 2010 om 10:26 #17624161koppakking ff op ebay bestellen scheelt erg veel geld voor dit type motor, kunt ook gewoon een ander blokje opscharrelen en der in hangen. scheelt een stukje werk, en kwa geld zit je op hetzelfde als je het goed doet.
8 maart 2010 om 17:43 #17624162Koppakking heb ik nog wel voor je liggen!
Pm me maar…
9 maart 2010 om 15:28 #17624163nou ben gisteren bezig geweest de kop ligt er af en het ergste is waar geworden
alle kleppen krom en helemaal ingevreten in de cillinders:cry:cry
dus nu de vraag kan voor 350 een zelfde blok kopen zou ik er een ander blok inleggen of deze toch laten reviseren?? wat denken jullie
9 maart 2010 om 16:07 #17624164ander blok ingooien…..
Is goedkoper en je rijd weer vrolijk rond9 maart 2010 om 17:06 #17624165zekers een ander blok er in pleuren en deze verkoop je gewoon er is altijd wel iemand voor.
9 maart 2010 om 19:21 #17624166SOW, ziet dr niet best uit:hmmz
Ik zou indd. ook voor een nieuw blok gaan.
Suc6 dr mee!!
9 maart 2010 om 19:53 #17624167nou das duidelijk ander blok dus:D
heb al wat rondgebeld morgen meschien ander blok ophalen
hou jullie op de hoogte van de vorderingen of andere vragenalvast bedankt voor jullie hulp:wors:angel
9 maart 2010 om 20:21 #17624168Is een adere kop niet aan te raden nu dan?
De zuigers kunnen toch wel? heb wel is gehoord dat de zuigers dan de zuigerveren knijpen. Maar zo extreem valt toch wel mee?Ik heb mijn kop van Friso Maas, oude kopje ingeleverd en een verse weer terug.
Prima gozer en heeft leuk spul liggen:thumbup9 maart 2010 om 20:32 #17624169ligt teveel rotzooi in die cilinders dus vermoed dat die ook niet helemaal super meer zijn..
En die zuigers hebben een beste tik gehad hoor.Als de afdruk van de klep zo duidelijk te zien is.. :D
9 maart 2010 om 20:34 #17624170ja idd zijn der echt lettelijk in gevreten ik verbaas der echt om dat ik nog zo ver heb kunnen rijden
:hmmz wel een km of 4 , 5 en toen kapte ie der mee ( ik echt super dom :swear)maarja daar doe je nou niks meer aan :D
11 maart 2010 om 14:46 #17624171is altijd zo he achteraf..
goeie leer voor de volgende keer :agent11 maart 2010 om 17:05 #17624172blokje is wel te redden hoor…..
hoeft niet meteen een andere in…
even zuigers eruit halen, en kijken of de veren nog los zitten.
zo ja, nieuwe lagerschalen erin, andere kop erop, en gaan met die banaan.
Heb het zelf ook een keer gehad, zag er hetzelfde uit.
is 2 jaar geleden, en die corsa rijd nog steeds
11 maart 2010 om 18:15 #17624173oke mee eens het kan allemaal gemaakt worden maar zijn die kosten nie duurder orf net zo duur als een ander blok kopen en die er in hangen kwa tijd zou het voor mij korter zijn om der een ander blok in te hangen
plus het zou voor mij allemaal de eerste keer zijn dat ik het spul zelf vervang :hmmz
11 maart 2010 om 23:08 #17624174zou voor andere blok gaan. wel even nazien kwa dichtingen. wat je kan vervangen best even nieuw zetten voor t geld wat het kost. Nu kunt je overal makkelijk bij. en zowieso nieuwe riem ook op andere blok… en btw wist ook niet dat die bouten van de rollen rek bouten waren :) toch ook maar even bestellen morgen bij de dealer dan:angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.