Forumindex › Forums › Techniek › Cih › McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2012 om 21:02 #17948636
oei oei, nu begint het me een beetje te duizelen….
bedoel je dan een C20XE motor? Moet ik dan ook het vliegwiel hebben van deze motor? Past dat op een CIH? of moet ik dan zo’n 4-punts vliegwiel gewoon omboren naar 6-punts?
sorry voor alle vragen, maar dit is nieuw terrein voor me :roll:
14 maart 2012 om 14:24 #17948627ja bv van een c20xe je kunt je bestaande cih vliegwiel vrij eenvoudig laten aanpassen
je moet dus geen drukgroep nemen voor een kom vliegwiel van een c20xe
16 maart 2012 om 07:50 #17948772Want daar zijn verschillende types voor? (16v wereldje ben ik onbekend in)
12 april 2012 om 08:27 #17948773Vraagje: Stel dat ik mijn blok laat opboren naar 96mm, moet ik hier dan ook een speciale 96mm koppakking voor kopen?
Vraag 2: Zoals eerder aangegeven is het de bedoeling dat er een aardig wilde nokkenas in gaat komen. Als ik nu een stel gesmede zuigers met verhoogde compressie aanschaf, past dit dan altijd? Of moet ik opletten wat betreft kleplift?
12 april 2012 om 08:46 #17948774@McLambo wrote:
Vraagje: Stel dat ik mijn blok laat opboren naar 96mm, moet ik hier dan ook een speciale 96mm koppakking voor kopen?
Vraag 2: Zoals eerder aangegeven is het de bedoeling dat er een aardig wilde nokkenas in gaat komen. Als ik nu een stel gesmede zuigers met verhoogde compressie aanschaf, past dit dan altijd? Of moet ik opletten wat betreft kleplift?
als je je blok laat opboren, ga dan gelijk voor 97mm, boren en zuigers kosten net zoveel en heb je meteen weer wat exta cc’s
originele koppakking van 2.0-2.4 gaan tot 97mm boring
Als je een setje “over de plank” gesmede zuigers koopt dan zal dat over het algemeen geen problemen geven met kleplift
Woessners geven daar soms wel eens problemen mee, dus wel ff opletten als je die koopt, omega’s heb ik nog nooit problemen met kleplift in bdp gehad..wat wel kan is dat de zuiger “dome” niet lekker in je verbrandingsruimte past, zeker als je met een originele niet bewerkte verbrandingsruimte rijdt
12 april 2012 om 09:04 #17948775Sja.. ik heb namelijk een setje zuigers met korting kunnen kopen voor boring 96mm…. van daar en.. het zijn wiseco’s (zonder zo’n bult erop)
Verdichtung / comp.ratio: 11.2:1
Pleuellänge / rod lenght: 134mm
Kompressionshöhe / comp.height: 31.50mm
Hub / stroke: 85mm
Bolzen / pin: 22mm
de nokkenas is een catcams
CatCams 4600202
312 / 312°
251 / 251°
11.65 / 11.65mm
2.80 / 2.60mm
O.E.M.
HYDR: sport
Is er met deze informatie achter te komen of dit mekaar gaat bijten? Dit is echt algebra voor mij, dus als iemand de berekening kan maken, dan zou ik daar zeer erkentelijk voor zijn :thumbup
12 april 2012 om 12:33 #17948776lijkt me geen probleem, wel apart dat het hydro stoters moeten zijn ?
weet je wel hoeveel speling de zuigers moeten hebben ?
daar zit nog wel wat variatie in tussen de fabrikanten onderling12 april 2012 om 12:41 #17948777Hai,
Nou, het staat erbij vermeld, omdat dit uit hun assortiment voor CIH blokken de ‘wildste’ nokkenas is waarbij nog hydrostoters gebruikt kunnen worden. De nog snellere nokkenassen zijn met name voor race/rally gebruik bedoeld, en daar moeten vaste stoters bij. Ik ga overigens ook vaste stoters monteren.
Zuigerspeling moet ik even opzoeken op de website van de fabrikant. Dit moet wel te vinden zijn lijkt me.
17 april 2012 om 11:54 #17948778Wie kan mij vertellen bij welke motor de onderstaande vliegwiel en koppelingsplaat horen, en of deze tussen een C24NE en Getrag 240 passen?
18 april 2012 om 13:21 #17948779Welke diameter heeft de koppeling
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
18 april 2012 om 13:26 #17948780230mm,
het vliegwiel ziet er iets anders uit dan dat nu op mijn 2.4 zit, die heeft de 4 gaatjes voor de drukgroep dichter naar het midden zitten.
18 april 2012 om 13:55 #17948781Heb al wat meer informatie over de koppelingsplaat, die overigens van Sachs is:
SACHS Kupplungsscheibe (Kupplung)
Art.Nr: 1861 562 231 [ Ersetzt : 1861 562 201 ] EAN Nr. : 40 13872 02503 9
[ OE-Nummern: 03 455 381 ] [ Vergleichsnr: 18 1861 562 231 ]
[ Verwendet in Autos ]
Verpackungseinheit : 1
Nabenprofil 22x25-14N, Zähnezahl 14, Kenngröße 228RB, Durchmesser [mm] 228
je 220,15 EURO
Porto 5.99 EURO
toepasbaar op de volgende auto’s:
OPEL ADMIRAL A 2.6 S 04.64 - 09.65 74 101 2586
OPEL ADMIRAL B 2.8 03.69 - 02.75 107 146 2784
OPEL ADMIRAL B 2.8 03.75 - 07.76 103 140 2784
OPEL ADMIRAL B 2.8 E 03.69 - 02.75 121 165 2784
OPEL ADMIRAL B 2.8 E 03.75 - 01.78 118 160 2784
OPEL ADMIRAL B 2.8 S 03.69 - 07.75 97 132 2784
OPEL ADMIRAL B 2.8 S 03.75 - 01.78 95 129 2784
OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 N 03.75 - 08.75 44 60 1584
OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 N 10.70 - 02.75 50 68 1584
OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 S 03.75 - 08.75 55 75 1584
OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 S 10.70 - 02.75 59 80 1584
OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 SR 03.71 - 02.75 66 90 1897
OPEL ASCONA A (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 SR 03.75 - 08.75 65 88 1897
OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 N 10.70 - 02.75 50 68 1584
OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 N 03.75 - 08.75 44 60 1584
OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 S 10.70 - 02.75 59 80 1584
OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.6 S 03.75 - 08.75 55 75 1584
OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.9 SR 10.70 - 02.75 66 90 1897
OPEL ASCONA A Voyage (84 , 89 ) 1.9 SR 03.75 - 08.75 65 88 1897
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 N 09.75 - 08.81 44 60 1584
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.6 S 09.75 - 08.81 55 75 1584
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 N 08.76 - 08.81 55 75 1897
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 1.9 S 09.75 - 08.81 66 90 1897
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 2.0 D 08.78 - 08.81 43 58 1998
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 2.0 N 08.77 - 08.81 66 90 1979
OPEL ASCONA B (81 , 86 , 87 , 88 ) 2.0 S 08.77 - 08.81 74 100 1979
OPEL COMMODORE B 2.5 01.72 - 07.78 85 115 2490
OPEL COMMODORE B 2.5 GS 01.72 - 08.75 96 130 2490
OPEL COMMODORE B 2.8 GS 01.72 - 07.78 104 141 2784
OPEL COMMODORE B 2.8 GS 03.75 - 07.78 103 140 2784
OPEL COMMODORE B 2.8 GS/E 07.72 - 02.75 118 160 2784
OPEL COMMODORE B 2.8 GS/E 03.75 - 07.78 114 155 2784
OPEL COMMODORE B Coupe 2.5 01.72 - 07.78 85 115 2490
OPEL COMMODORE B Coupe 2.5 GS 01.72 - 08.75 96 130 2490
OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS 03.75 - 07.78 103 140 2784
OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS 12.72 - 07.78 104 141 2784
OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS/E 07.72 - 02.75 118 160 2784
OPEL COMMODORE B Coupe 2.8 GS/E 03.75 - 07.78 114 155 2784
OPEL COMMODORE C (14 , 19 ) 2.5 E 05.81 - 12.82 96 130 2490
OPEL COMMODORE C (14 , 19 ) 2.5 S 08.78 - 12.82 85 115 2490
OPEL COMMODORE C Caravan (61) 2.5 E 12.80 - 12.82 96 130 2490
OPEL COMMODORE C Caravan (61) 2.5 S 12.80 - 12.82 85 115 2490
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 02.75 - 08.75 55 75 1584
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 09.70 - 08.75 50 68 1584
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 02.75 - 08.75 44 60 1584
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.6 S 09.70 - 08.75 59 80 1584
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.9 GT/E 02.74 - 08.75 77 105 1897
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.9 S 09.70 - 08.75 66 90 1897
OPEL MANTA A (58 , 59 ) 1.9 S 09.70 - 08.75 65 88 1897
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.6 N 09.75 - 12.80 44 60 1584
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.6 S 09.75 - 12.81 55 75 1584
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.9 E 09.75 - 08.77 77 105 1897
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.9 N 08.76 - 12.81 55 75 1897
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 1.9 S 09.75 - 12.80 66 90 1897
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 2.0 08.77 - 12.80 66 90 1979
OPEL MANTA B (58 , 59 ) 2.0 S 08.77 - 08.84 74 100 1979
OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 1.6 N 09.75 - 12.80 44 60 1584
OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 1.9 N 08.76 - 12.81 55 75 1897
OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 2.0 08.77 - 12.80 66 90 1979
OPEL MANTA B CC (53 , 55 ) 2.0 S 08.77 - 08.84 74 100 1979
OPEL MONZA A (22 ) 2.0 E 03.83 - 10.84 85 115 1979
OPEL MONZA A (22 ) 2.2 E 11.84 - 08.86 85 115 2197
OPEL MONZA A (22 ) 2.5 E 05.81 - 08.86 100 136 2490
OPEL MONZA A (22 ) 2.5 E 06.84 - 08.86 103 140 2490
OPEL MONZA A (22 ) 2.8 02.78 - 04.81 103 140 2784
OPEL REKORD D 1.7 01.72 - 02.75 49 66 1698
OPEL REKORD D 1.7 03.75 - 08.77 44 60 1698
OPEL REKORD D 1.7 S 01.72 - 02.75 61 83 1698
OPEL REKORD D 1.9 03.75 - 08.77 55 75 1897
OPEL REKORD D 1.9 03.75 - 08.77 66 90 1897
OPEL REKORD D 1.9 S 01.72 - 02.75 71 97 1897
OPEL REKORD D 2.0 09.75 - 08.77 74 100 1979
OPEL REKORD D 2.0 D 08.74 - 08.77 40 54 1998
OPEL REKORD D 2.1 D 09.72 - 08.77 44 60 2068
OPEL REKORD D Caravan 1.7 01.72 - 02.75 49 67 1698
OPEL REKORD D Caravan 1.7 03.75 - 08.77 44 60 1698
OPEL REKORD D Caravan 1.7 S 01.72 - 02.75 61 83 1698
OPEL REKORD D Caravan 1.9 03.75 - 08.77 66 90 1897
OPEL REKORD D Caravan 1.9 03.75 - 08.77 55 75 1897
OPEL REKORD D Caravan 1.9 S 01.72 - 02.75 71 97 1897
OPEL REKORD D Caravan 2.0 S 09.75 - 08.77 74 100 1979
OPEL REKORD D Caravan 2.1 D 09.72 - 08.77 44 60 2068
OPEL REKORD D Coupe 1.7 S 01.72 - 02.75 61 83 1698
OPEL REKORD D Coupe 1.9 03.75 - 08.77 55 75 1897
OPEL REKORD D Coupe 1.9 03.75 - 08.77 66 90 1897
OPEL REKORD D Coupe 1.9 S 01.72 - 02.75 71 97 1897
OPEL REKORD D Coupe 2.0 09.75 - 08.77 74 100 1979
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 1.7 09.77 - 10.82 44 60 1698
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 1.9 09.77 - 10.82 55 75 1897
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 09.77 - 10.82 66 90 1979
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 D 09.77 - 10.82 43 58 1998
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 E 09.77 - 10.84 81 110 1979
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.0 S 08.77 - 08.86 74 100 1979
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.2 D 11.82 - 08.86 52 71 2260
OPEL REKORD E (17 -19 , 11 , 14 , 16 ) 2.2 D 08.78 - 08.83 48 65 2260
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 1.7 09.77 - 10.82 44 60 1698
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 1.9 09.77 - 10.82 55 75 1897
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 09.77 - 10.82 66 90 1979
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 D 09.77 - 10.82 43 58 1998
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 E 09.77 - 10.84 81 110 1979
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.0 S 08.77 - 08.86 74 100 1979
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.2 D 08.78 - 08.83 48 65 2260
OPEL REKORD E Caravan (61 , 66 , 67 ) 2.3 D 11.82 - 08.86 52 71 2260
OPEL SENATOR A (29 ) 2.0 E 03.83 - 10.84 85 115 1979
OPEL SENATOR A (29 ) 2.2 E 11.84 - 08.87 85 115 2197
OPEL SENATOR A (29 ) 2.5 05.78 - 12.80 85 115 2490
OPEL SENATOR A (29 ) 2.5 E 09.84 - 08.87 103 140 2490
OPEL SENATOR A (29 ) 2.5 E 01.83 - 08.84 100 136 2490
OPEL SENATOR A (29 ) 2.8 02.78 - 04.81 103 140 2784
VAUXH CARLTON Mk II 2.0 i 01.83 - 12.84 81 110 1979
VAUXH CARLTON Mk II 2.0 S 10.78 - 08.86 74 100 1998
VAUXH CARLTON Mk II 2.3 D 05.83 - 08.86 52 71 2260
VAUXH CARLTON Mk II Estate 2.0 S 01.82 - 08.86 74 100 1998
VAUXH CARLTON Mk II Estate 2.3 D 05.83 - 08.86 52 71 2260
VAUXH CAVALIER 1.6 N 08.75 - 08.81 44 60 1584
VAUXH CAVALIER 1.6 S 08.75 - 08.81 55 75 1584
VAUXH CAVALIER 1900 10.75 - 03.78 66 90 1897
VAUXH CAVALIER 2.0 S 01.78 - 08.81 74 100 1979
VAUXH CAVALIER Coupe 1.9 S 10.75 - 03.78 66 90 1897
VAUXH CAVALIER Coupe 2.0 S 03.78 - 08.81 74 100 1979
VAUXH ROYALE 2.0 E 03.83 - 10.84 85 115 1979
VAUXH ROYALE 2.2 E 11.84 - 08.87 85 115 2197
VAUXH ROYALE 2.5 E 09.84 - 08.87 103 140 2490
VAUXH ROYALE 2.5 E 01.83 - 08.84 100 136 2490
VAUXH ROYALE 2.8 02.78 - 04.81 103 140 2784
Uitwisselbaar met de volgende andere merken/types:
Händler Vergleichsnr
A.P. HB 1053
A.P. HB 2200
A.P. HB 1054
A.P. HB 8782
A.P. HB 3932
HAVAM AA6617
LuK 323 0004 16
LuK 323 0004 21
LuK 323 0004 20
LuK 323 0004 10
QUINTON HAZELL C865AF
SACHS 18 1861 562 231
SACHS 86 1861 562 231
STAHLGRUBER 4527280
VALEO 357 219
VALEO 357 518
WESSELS & MÜLLER 4294732Lijkt erop dat dit een ‘gewone’ 9″ 14 tands koppelingsplaat is.. ?
Nu nog wat meer info over het vliegwiel zien te vinden.
18 april 2012 om 16:15 #17948782Zo aan de slijtage op het vliegwiel te zien, hoort de plaat niet bij het vliegwiel….
Ik vermoed dat het een 30E vliegwiel is waarmee met een 228mm plaat is gereden18 april 2012 om 16:23 #17948783zijn de gaten in het vliegwiel allemaal zeker even groot ??? de 2.0 had immers een pasbout..
18 april 2012 om 19:20 #17948784Ik heb alleen de foto van iemand gekregen die dit setje had liggen.
Mr-turbo, is er ruinte oP het vliegwiel voor een grotere plaat?
18 april 2012 om 20:23 #179487858,5 inch wil prima met een 2.4 hoor
is de normale van een 2.0 geesie
21 april 2012 om 18:37 #17948786Weet ik :thumbup
Maar aangezien mijn 2.4 hopelijk ietsie meer pk’tjes en vooral koppel gaat opbrengen dan standaard, en de plannen om toch ook eens het circuit op te gaan, koop ik liever meteen een maatje (of 2) groter.
30 april 2012 om 07:52 #17948788ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,
het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors
30 april 2012 om 08:19 #17948787@fredericki200 wrote:
ik draai met een 8.5 inch vliegwiel en koppeling dacht ik ,
het vliegwiel is aangepast voor een 6 punts drukgroep van een m3draai dr 207pk en 240 nm mee gaat super :wors
Kun je daar eens wat meer over vertellen? Waarom een M3 drukgroep? en heb je nooit problemen met slippen bij optrekken enzo?
30 april 2012 om 18:08 #17948789de m3 drukgroep kan meer vermogen aan waardoor hij ook niet slipt.
moet erbij zeggen dat de koppeling intrappen een heel stuk zwaarder gaat maar dat is normaal bij zo’n koppeling.het vliegwiel is met de drukgroep weggebracht om pas op elkaar te maken. (gaten boren, draad tappen en balanceren)
je hebt ook een ander druklager nodig, ik heb een grote van een getrag 265, maar een van een chevrolet kan ook.1 mei 2012 om 12:13 #17948790Duidelijk verhaal, maar ik ga eerst rijden met opel onderdelen die zo op elkaar passen
Nog even een vraagje: Ik heb nu een 2.0E krukaspoelie op de kop getikt, en hier zitten inderdaad 2 merktekens op (5 en 10 graden?)
Nu viel mij op dat deze poelie lompzwaar is ten opzichte van de poelie van mijn 1.9N motor.
Ik vroeg me dus af: is het mogelijk en nuttig om de merktekens van de 2.0E poelie over te nemen op de 1.9N poelie en die te gebruiken?
Met 2 streepjes verf, of een puntje oplassen? het scheelt volgens mij echt 1.5 kilo…?3 mei 2012 om 10:30 #17948791iemand nog een reactie op bovenstaande vraag?
De postbode bracht zojuist nog een leuk pakketje uit duitsland:
dit zat er ook bij… iemand enig idee waar het voor is?
3 mei 2012 om 11:02 #17948792Die onderste zal je afdek plaatje zijn voor de orginele brandstof druk regelaar op de rail.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
10 mei 2012 om 19:37 #17948793als je dr belang bij hebt heb ik hier nog een groot vliegwiel liggen, komt van een 3.0 af heeft een druk vlak van bijna 25cm.
hiermee moet het zeker lukken11 mei 2012 om 07:01 #17948794Thanks, maar toevallig heb ik net een complete koppelings set inc 9″ vliegwiel besteld bij John :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.