McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

Forumindex Forums Techniek Cih McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 176)
  • Auteur
    Berichten
  • #17948755
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      afgelopen week druk geweest met andere dingen, en het was ook veels te koud in de schuur.

      Paar kleine dingetjes binnenshuis gedaan:

      Uitlaatspruitstuk laten stralen, 3 afgebroken tapeinden eruit laten boren, en 6 nieuwe erin, met koperen moeren. Daarna ff in de kleur gezet tegen het roesten.


      Afgelopen week bij conrad.nl een dremel-kloon gekocht voor…..16.99 euro! :-). Zat ook wat pollijst spul bij, en daar kun je toch leuke dingen mee doen ;-)

      Komend weekend weg, dus voorlopig staat het even op een laag pitje.

      #17948756
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        Niet heel veel gedaan afgelopen weken, druk geweest, en veel van huis.

        Wel is het inlaatspruitstuk gelast, en ook maar gelijk even gestraald door die persoon :wors





        Nu nog een aantal dingetjes schoonmaken en wat slang+klemmen halen, dan kan ik het injectie gedeelte alvast op gaan bouwen :thumbup

        #17948757
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          Ziet er weer puik uit

          #17948758
          SanguiniusNL
            Lid sinds:
            22 April 2011

            Glasparelen geeft altijd zo`n mooie matglans effect op aluminium en RVS, je hebt me zojuist op een idee gebracht voor wat spulletjes aan mijn auto :)

            Wat Ed al zei: `t ziet er puik uit! :thumb

            #17948759
            eddepet007
              Lid sinds:
              11 February 2005

              Idd met glas parel gaat het mooi ook al div dingen mee gedaan

              #17948760
              fluks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 October 2005

                zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
                las er meestal de originele achterkant weer aan

                #17948761
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  dan gebruik je het andere injectie systeem, zonder dat koudstart ventiel.

                  l-jetronic ipv le jetronic ;)

                  #17948762
                  McLambo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 September 2004

                    @fluks wrote:

                    zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
                    las er meestal de originele achterkant weer aan

                    Die komt er ook niet meer op, wil dat hele systeem eraf laten…

                    #17948763
                    eddepet007
                      Lid sinds:
                      11 February 2005

                      Wat komt er op dan ?

                      #17948764
                      McLambo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 September 2004

                        2.0e LE-jetronic

                        #17948765
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          L-jetronic denk ik dat jij bedoeld, de LE heeft een 5e injector (koudstartinjector)
                          en de L-jetronic heeft dat niet, maar wel weer de 6v gestuurde injectoren.

                          #17948632
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            @fluks wrote:

                            zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
                            las er meestal de originele achterkant weer aan

                            3 gaten boren, 2x tappen, klaar?

                            Maar maakt in dit geval niet uit ;)

                            #17948766
                            McLambo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 September 2004

                              http://www.opel4ever.nl

                              klik op monza

                              klik op monza a1

                              klik op distributie delen

                              onderaan, complete set

                              mooie prijs?

                              #17948767
                              Ghanz
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                31 July 2005

                                ff snel globaal rekensommetje… de beide tandwielen kosten dus zo`n 50 euro..
                                (als je de losse onderdelen bijelkaar opteld) kun je ze zelf maken voor die 50 euro ?? nee vast niet.

                                dus naar mijn idee geen gekke prijs !

                                #17948768
                                McLambo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 September 2004

                                  ai, kut! Doordat de nokkenas nu al een tijdje droog ligt, is er op 1 van de nokken vliegroest met wat pitting ontstaan….

                                  Ik hem hem snel in een geoliede doek gewikkeld en opgeborgen.

                                  Wat moet ik hier nu mee doen? Met hele fijne korrel iets afschuren voor montage? of niks?

                                  #17948769
                                  Ben_M
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 January 2010

                                    met een beetje geluk kun je de roest misschien nog net wegpoetsen met commandant ofzo?

                                    #17948770
                                    McLambo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      24 September 2004

                                      Ja dat kan ik wel eens proberen ja, of heel lichtjes met de polijstmachine…..

                                      Kan iemand mij die kettingspanner begrenzer eens uit de doeken doen? Liefst met een fototje :wors

                                      Vandaag oom weer wat spulletjes terug gekregen van de straler :thumbup




                                      #17948771
                                      eddepet007
                                        Lid sinds:
                                        11 February 2005

                                        Effe met brillo

                                        #17948635
                                        RacesconaB204
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 December 2009

                                          @McLambo wrote:

                                          Kan iemand mij die kettingspanner begrenzer eens uit de doeken doen? Liefst met een fototje :wors

                                          Zie: http://nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=6186&st=0&sk=t&sd=a&start=100″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Uitleg en een foto; en ook best een mooi topic mocht je deze nog niet ontdekt hebben :thumb

                                          #17948624
                                          McLambo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            24 September 2004

                                            Thanks,

                                            Ik had hem al eens gezien, en ik moet zeggen dat ik het project erg inspirerend vind voor wat ik zelf van plan ben.!

                                            Als ik het goed begrijp moet er dus een aardig eind draad naar binnen bij die kettingspanner.

                                            Vraag: Wat weegt een standaard 4-punts vliegwiel van een 2.0E? 9 kilo? 12 kilo?
                                            Ik kan er eentje kopen die tot 7.1 kilo is afgedraaid (helaas wel 4-punts). Wat mag zoiets kosten? Ik heb geen flauw idee namelijk. :???:

                                            Kan tot dusver maar niet echt 6-punts setjes vinden van 8.5″… dus misschien ga ik wel voor 4-punts…. is dat wellicht al voldoende wat ik er mee van plan ben? (+/- 140pk 2.4)

                                            #17948630
                                            Keesjr
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 May 2006

                                              Sterk zat, heb jaren met een 2400 gereden die 140 aan de wielen trok met een 2.0S koppeling, je moet alleen niet volgas in z’n twee van start willen gaan, dán trekt ie ‘m door de koppeling heen……………

                                              #17948629
                                              McLambo
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 September 2004

                                                Bedankt Kees, dat is bruikbare infromatie…

                                                Dat was dan een 4-punts 8″(203mm) koppeling, klopt?

                                                Wanneer wordt het een vereiste om een 6-punts koppeling te monteren? Die kan ik bijna niet vinden namelijk voor montage in een Getrag 240.

                                                Ik heb wel een interessant koppeling setje gevonden bij splendid parts, en de prijs is erg netjes dacht ik zo:
                                                http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179537&refertype=16&languageid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                228mm platen, dus dat komt dan neer op 9″ -> kan dit met een 2.0E (8.5″) vliegwiel gemonteerd worden?

                                                Als iemand me nog wat informatie kan geven over dat afgedraaide vliegwiel, dan zou ik dat ook zeer op prijs stellen :thumbup

                                                #17948626
                                                mr-turbo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  nadat ik een paar keer heb gezien wat een afgedraaid origineel (gietijzer) vliegwiel doet als ie uit elkaar klapt, waag ik me er niet meer aan …
                                                  en de 4 punts kunnen het koppel wel prima overbrengen , maar ze gaan gewoon erg snel stuk, ik heb er 4 stuk gehad in korte tijd – moest zelfs met 1 nog ca 1000km naar huis rijden-
                                                  toen ben ik op 6 punts overgegaan, en ik ken zeker nog 10 voorbeelden van mensen die hetzelfde hadden
                                                  De strips die de druktafel vasthouden van de drukgroep staan haaks op de krachtoverbrenging in tegenstelling tot een 6 punts, ze kunnen ook een beetje inscheuren, of 1 strip kapot van de 4, en dan krijg je onbalans wat je niet direct hoeft te voelen maar wat wel je achterste krukaslager kapot maakt

                                                  #17948625
                                                  McLambo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    24 September 2004

                                                    Hmm….. toch maar voor een 6-punts rondkijken dan…..

                                                    Dan komt ik volgens mij automatisch uit bij de 9″ modellen van de 2.5 en 3.0E..

                                                    Als iemand nog een adresje heeft waar je niet de hoofdprijs hoeft te betalen….. dan houdt ik mij daar wederom voor aanbeloven :-) (hoeft niet persee nu, 2.4 zal nog wel een tijdje in beslag nemen om op te bouwen.)

                                                    #17948622
                                                    mr-turbo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      6 cilinders zijn ook 4 punts meen ik me te herinneren (behalve de 24v), je zou bv een drukgroep kunnen nemen van een 16v

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 176)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.