Forumindex › Forums › Techniek › Cih › McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2012 om 21:16 #17948755
afgelopen week druk geweest met andere dingen, en het was ook veels te koud in de schuur.
Paar kleine dingetjes binnenshuis gedaan:
Uitlaatspruitstuk laten stralen, 3 afgebroken tapeinden eruit laten boren, en 6 nieuwe erin, met koperen moeren. Daarna ff in de kleur gezet tegen het roesten.
Afgelopen week bij conrad.nl een dremel-kloon gekocht voor…..16.99 euro! :-). Zat ook wat pollijst spul bij, en daar kun je toch leuke dingen mee doenKomend weekend weg, dus voorlopig staat het even op een laag pitje.
17 februari 2012 om 08:52 #17948756Niet heel veel gedaan afgelopen weken, druk geweest, en veel van huis.
Wel is het inlaatspruitstuk gelast, en ook maar gelijk even gestraald door die persoon :wors
Nu nog een aantal dingetjes schoonmaken en wat slang+klemmen halen, dan kan ik het injectie gedeelte alvast op gaan bouwen :thumbup
17 februari 2012 om 11:46 #17948757Ziet er weer puik uit
17 februari 2012 om 23:40 #17948758Glasparelen geeft altijd zo`n mooie matglans effect op aluminium en RVS, je hebt me zojuist op een idee gebracht voor wat spulletjes aan mijn auto :)
Wat Ed al zei: `t ziet er puik uit! :thumb
18 februari 2012 om 05:32 #17948759Idd met glas parel gaat het mooi ook al div dingen mee gedaan
19 februari 2012 om 09:22 #17948760zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
las er meestal de originele achterkant weer aan19 februari 2012 om 11:22 #17948761dan gebruik je het andere injectie systeem, zonder dat koudstart ventiel.
l-jetronic ipv le jetronic ;)
19 februari 2012 om 13:29 #17948762@fluks wrote:
zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
las er meestal de originele achterkant weer aanDie komt er ook niet meer op, wil dat hele systeem eraf laten…
19 februari 2012 om 13:56 #17948763Wat komt er op dan ?
19 februari 2012 om 18:01 #179487642.0e LE-jetronic
20 februari 2012 om 16:52 #17948765L-jetronic denk ik dat jij bedoeld, de LE heeft een 5e injector (koudstartinjector)
en de L-jetronic heeft dat niet, maar wel weer de 6v gestuurde injectoren.20 februari 2012 om 18:17 #17948632@fluks wrote:
zo kun je er niet een koudrstartverstuiver in kwijt
las er meestal de originele achterkant weer aan3 gaten boren, 2x tappen, klaar?
Maar maakt in dit geval niet uit ;)
20 februari 2012 om 20:33 #17948766klik op monza
klik op monza a1
klik op distributie delen
onderaan, complete set
mooie prijs?
20 februari 2012 om 21:28 #17948767ff snel globaal rekensommetje… de beide tandwielen kosten dus zo`n 50 euro..
(als je de losse onderdelen bijelkaar opteld) kun je ze zelf maken voor die 50 euro ?? nee vast niet.dus naar mijn idee geen gekke prijs !
1 maart 2012 om 12:17 #17948768ai, kut! Doordat de nokkenas nu al een tijdje droog ligt, is er op 1 van de nokken vliegroest met wat pitting ontstaan….
Ik hem hem snel in een geoliede doek gewikkeld en opgeborgen.
Wat moet ik hier nu mee doen? Met hele fijne korrel iets afschuren voor montage? of niks?
1 maart 2012 om 20:35 #17948769met een beetje geluk kun je de roest misschien nog net wegpoetsen met commandant ofzo?
1 maart 2012 om 22:11 #17948770Ja dat kan ik wel eens proberen ja, of heel lichtjes met de polijstmachine…..
Kan iemand mij die kettingspanner begrenzer eens uit de doeken doen? Liefst met een fototje :wors
Vandaag oom weer wat spulletjes terug gekregen van de straler :thumbup
2 maart 2012 om 20:40 #17948771Effe met brillo
9 maart 2012 om 20:06 #17948635@McLambo wrote:
Kan iemand mij die kettingspanner begrenzer eens uit de doeken doen? Liefst met een fototje :wors
Zie: http://nurburgring.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=6186&st=0&sk=t&sd=a&start=100″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Uitleg en een foto; en ook best een mooi topic mocht je deze nog niet ontdekt hebben :thumb
11 maart 2012 om 09:58 #17948624Thanks,
Ik had hem al eens gezien, en ik moet zeggen dat ik het project erg inspirerend vind voor wat ik zelf van plan ben.!
Als ik het goed begrijp moet er dus een aardig eind draad naar binnen bij die kettingspanner.
Vraag: Wat weegt een standaard 4-punts vliegwiel van een 2.0E? 9 kilo? 12 kilo?
Ik kan er eentje kopen die tot 7.1 kilo is afgedraaid (helaas wel 4-punts). Wat mag zoiets kosten? Ik heb geen flauw idee namelijk. :???:Kan tot dusver maar niet echt 6-punts setjes vinden van 8.5″… dus misschien ga ik wel voor 4-punts…. is dat wellicht al voldoende wat ik er mee van plan ben? (+/- 140pk 2.4)
12 maart 2012 om 07:16 #17948630Sterk zat, heb jaren met een 2400 gereden die 140 aan de wielen trok met een 2.0S koppeling, je moet alleen niet volgas in z’n twee van start willen gaan, dán trekt ie ‘m door de koppeling heen……………
12 maart 2012 om 07:36 #17948629Bedankt Kees, dat is bruikbare infromatie…
Dat was dan een 4-punts 8″(203mm) koppeling, klopt?
Wanneer wordt het een vereiste om een 6-punts koppeling te monteren? Die kan ik bijna niet vinden namelijk voor montage in een Getrag 240.
Ik heb wel een interessant koppeling setje gevonden bij splendid parts, en de prijs is erg netjes dacht ik zo:
http://www.splendidparts.de/kaufhaus_2/themes/kategorie/detail.php?artikelid=179537&refertype=16&languageid=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;228mm platen, dus dat komt dan neer op 9″ -> kan dit met een 2.0E (8.5″) vliegwiel gemonteerd worden?
Als iemand me nog wat informatie kan geven over dat afgedraaide vliegwiel, dan zou ik dat ook zeer op prijs stellen :thumbup
12 maart 2012 om 18:49 #17948626nadat ik een paar keer heb gezien wat een afgedraaid origineel (gietijzer) vliegwiel doet als ie uit elkaar klapt, waag ik me er niet meer aan …
en de 4 punts kunnen het koppel wel prima overbrengen , maar ze gaan gewoon erg snel stuk, ik heb er 4 stuk gehad in korte tijd – moest zelfs met 1 nog ca 1000km naar huis rijden-
toen ben ik op 6 punts overgegaan, en ik ken zeker nog 10 voorbeelden van mensen die hetzelfde hadden
De strips die de druktafel vasthouden van de drukgroep staan haaks op de krachtoverbrenging in tegenstelling tot een 6 punts, ze kunnen ook een beetje inscheuren, of 1 strip kapot van de 4, en dan krijg je onbalans wat je niet direct hoeft te voelen maar wat wel je achterste krukaslager kapot maakt12 maart 2012 om 19:07 #17948625Hmm….. toch maar voor een 6-punts rondkijken dan…..
Dan komt ik volgens mij automatisch uit bij de 9″ modellen van de 2.5 en 3.0E..
Als iemand nog een adresje heeft waar je niet de hoofdprijs hoeft te betalen….. dan houdt ik mij daar wederom voor aanbeloven (hoeft niet persee nu, 2.4 zal nog wel een tijdje in beslag nemen om op te bouwen.)
12 maart 2012 om 20:20 #179486226 cilinders zijn ook 4 punts meen ik me te herinneren (behalve de 24v), je zou bv een drukgroep kunnen nemen van een 16v
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.