Forumindex › Forums › Techniek › Cih › McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2011 om 07:29 #17948662
Ben een beetje de nummers aan het opsnorren van onderdelen van een LE-Jetronic injectie systeem. Meeste heb ik al, maar ik vroeg me af:
Hoe kun je het beste het verschil herkennen van een losse bedradingsboom tussen een L-Jetronic en een LE-Jetronic systeem? (stel; iemand heeft een krat vol kabelbomen?)
Kon dit tot dusver niet vinden op het forum..12 december 2011 om 08:34 #17948663l jetronic heeft 7 pinnetjes aan de lmm zitten en geen blauwe stekker voor een koudestart injector
lejetronic heeft 5 pinnetjes aan de lmm zitten en dus een bluawe stekker12 december 2011 om 08:57 #17948664check! las wel iets ergens dat de ene ergens een 3-polige stekker heeft, en dat hier bij het andere systeem een 4-polige zat. Is dit relevante info?
12 december 2011 om 16:42 #17948665l jetronic heeft ook zo’n dubbel relais toch? zal zo ff in de schuur kijken
12 december 2011 om 20:09 #17948666foto’tje van het blok:
Werk aan de winkel dus! :hmmz
12 december 2011 om 21:19 #17948667is het wel een 20e de kop is het iig niet dit is een van een 2.2 of 2.4
12 december 2011 om 21:28 #17948668@Tiedo wrote:
l jetronic heeft ook zo’n dubbel relais toch? zal zo ff in de schuur kijken
Klopt.
Heeft een dubbele relais, en grijze injectoren, voorschakelweerstanden, 7 pins LMM.12 december 2011 om 21:34 #17948669@McLambo wrote:
foto’tje van het blok:
Werk aan de winkel dus! :hmmz
Wat voor vliegwielbouten zit hier in, en wat is de bout maat van de carterpan?
Komt uit een Kadett-c GTE, gezien de alu motorsteunen.12 december 2011 om 21:38 #17948670@fluks wrote:
is het wel een 20e de kop is het iig niet dit is een van een 2.2 of 2.4
Klopt, het is een 2.4. Staat wel C2.0NE op het blok, maar dat was om de RDW te misleiden egreep ik van de verkoper :-). Ik zal het nog wel nameten als het blok uit elkaar ligt.
Blok is stilgezet toen oliedruk begon terug te lopen, dus het zal mij benieuwen wat ik aantref!
13 december 2011 om 08:24 #17948671Zou graag met een 2.2 9″ koppeling gaan rijden, moet ik dan ook een bijpassend vliegwiel zoeken? Volgens mij zit er nu een 8.5″ vliegwiel op (kan dat, van een 2.0)?
Heb ergens een 2.2 koppelingset gevonden die 35.000 km gebruikt is, en nog in nieuwstaat zou moeten zijn, voor 125 EURO
Is dat een goeie deal? Of kan ik beter die 100 euro extra lappen voor een nieuwe, of op zoek gaan naar een bak + koppeling in 1 deal?
Jullie raden het al: Dit is nieuw gebied voor me king: :thumb
13 december 2011 om 13:23 #17948672Ik dacht dat een 6 cilinder grotere koppeling had en het vliegwiel lichter was dan van 4 cilinder.
Ik had een 2.0e koppeling bestelt voor me mijn kadett. Dus ik bak er af. Zat er een koppeling op die 2.5cm groter was.Correct me if i’m wrong
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 december 2011 om 14:16 #17948673Dat zou dus betekenen dat dit een 9.5″ koppeling was (standaard 2.0e heeft 8.5″)
Als iemand meer informatie heeft van welke motor dit een koppeling moet zijn…. kom maar op
13 december 2011 om 15:58 #1794867413 december 2011 om 16:03 #17948675ik ben van plan het blok in een Ascona te bouwen. Dan kan ik toch gewoon de motorsteunen pakken die nu aan mij 1.9 zitten gebruiken? (met de rubbers?)
13 december 2011 om 16:14 #17948676Ja klopt. Alles is het zelfde van de 1.9
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 december 2011 om 16:15 #17948677Voor die koppeling kan je ff op de risse/krause site kijken.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 december 2011 om 16:39 #17948678Ik heb al even zitten rondneuzen op die sites, maar die prijzen zijn mij toch wel erg gortig (heb maar een beperkt budget).
Houd’t nu ebay en marktplaats e.d. in de gaten, dus vandaar dat dit setje hierboven me wel interessant leek, 125 euro voor de koppeling, drukgroep en lager. Weliswaar 2e hands..Op ebay vind ik bij verschillende aanbieders ook 9″ koppeling sets voor 125 euro nieuw van een of ander onbekend merk…. links laten liggen? of is een koppeling een koppeling?
13 december 2011 om 20:10 #17948680ja een koppeling is geen fiets maar kwalitatief zou er nog wel het een en ander verschil in zitten
heb er zelf geen ervaring mee ga zelf altijd wel meer voor merk spul maar ook dat kan kapot :thumbup13 december 2011 om 20:52 #17948681@McLambo wrote:
Dat zou dus betekenen dat dit een 9.5″ koppeling was (standaard 2.0e heeft 8.5″)
Als iemand meer informatie heeft van welke motor dit een koppeling moet zijn…. kom maar op
koppeling zitten in 2.2 4cilinder 2.5 6cilinder 30 6cilinder hier hoort ook een ander vliegwiel bij
13 december 2011 om 21:54 #17948682Dat dacht ik al, dat is ook de combinatie die ik ga proberen bij elkaar te krijgen..
thanks
14 december 2011 om 15:56 #17948683http://www.ebay.de/itm/Kupplung-Satz-Opel-Ascona-Manta-Monza-Rekord-/360408998656?pt=DE_Autoteile&hash=item53ea0ce300#ht_1460wt_1156″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dit is toch ook een 9″ set? (9×2.53″ = 230mm)
ze staan er al vanaf 110 euro op van deze aanbieder….
De betere merken koppeling sets zijn: Sachs, Luk, GM…. nog meer?
18 december 2011 om 08:14 #17948684Als ik het blok ga kietelen, maar wel gewoon de standaard zuigers en drijfstangen blijf gebruiken, is het dan toch nodig om van die ‘ARP drijstangbouten en vliegwiel bouten te monteren?
18 december 2011 om 11:17 #17948685Nee, standaard spul is sterk genoeg.
19 december 2011 om 19:08 #17948686die 8.5 inch koppeling is ook sterk zat voor jou.
ik draai 207 pk met m’n cih met een 8.5 inch koppeling en een m3 drukgroep.
dit gaat perfect.19 december 2011 om 19:31 #17948687Kijk, dat is op zich wel goed nieuws… Waarom een M3-drukgroep? 6 punts? Getrag 265?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.