mcgard slotbouten

Forumindex Forums Modellen Astra mcgard slotbouten

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    gwn
    Deelnemer

Hallo mensen,

ik heb een vraag, namelijk deze:

Standaard wielbouten voor een astra hatchback 1.8 uit 2005 zou zijn M12 x 1,25 (als ik het goed heb)
      Ik heb een setje gekocht van het type M12 x 1,5 27221 SU. Deze zijn dus 1,5 lang. Zou dit gewoon passen of zit ik dan tegen de wielnaaf o.i.d.? Ik heb een schuifmaat in het gat van de bout gedaan en deze kwam tot ong. 5 a 6 cm voordat ik ergens tegenaan kwam.

Ik ga er dus vanuit dat dit geringe lengteverschil niets moet uitmaken?

Bedankt alvast!

groetjes
      Ricardo

petrolhead

dat gaat niet passen, die 1.25 en die 1.5 staan niet voor de lengte van je bout maar dat is de spoed, dus de schroefdraad is anders.
        ik zou ze er niet in proberen te draaien want dan sloop je de boel.

Edit; gaat het om een astra H ? of een G

want bij een astra H heb je de maat M12x1,5 en die zijn ongeveer 22 tot 23mm lang

als de schroefdraad van de oude bout mooi in de schroefdraad van de nieuwe bout past dan heb je dezelfde schroefdraad.

gwn
        Deelnemer

de schroefdraad heb ik geprobeerd, die is hetzelfde. Echter vroeg ik het i.v.m. de lengte die ietsjes langer is, het zal max 3 a 4mm zijn….

petrolhead

zal niet zoveel kwaad kunnen, ik heb ook setje van mcgard en die zijn ook 4mm langer maar heb nergens problemen mee.
            even proberen en met de hand het wiel ronddraaien en luisteren of je iets hoort.

gwn
            Deelnemer

ze zitten er inmiddels op, achter is er op beide slotgaten 6 of 7 cm ruimte (schuifmaat in het gat gestoken) en voor past het net, nog enkele MM’s speling. Echter geen problemen.

Ricardo

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.