Maximale wielmaat B14NET

Forumindex Forums Modellen Astra Maximale wielmaat B14NET

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Raynbow6
    Deelnemer

Hallo mensen,

Ik heb recentelijk een splinternieuwe Astra J met 16″velgen.
      Echter zou ik deze willen vervangen.

Wat kan ik er maximaal opzetten? Ik lees in de Opel acesoires catalogus dat 18″ alleen mogelijk is in combinatie met een sport onderstel.

Waar zit hem dat in?

Ik verneem graag.

wagnas
      Deelnemer

19inch past er prima onder. Hier een voorbeeld van een Astra J met af Opel dealer zulke wielen.

http://www.autotrader.nl/auto/opel-astra/2009/apeldoorn/6yezd/opel-astra-16turbo-cosmo-180-pk-climate-cruise-ctr/?zoekopdracht=opel-astra|vermogen–150-tot-200-pk|motorinhoud–1500-tot-2000-cc|sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs|2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

De maat is 8.5Jx19 met 235/40-19 of 235/35-19 erop. Iemand op mijn werk had ook een Astra met exact deze wielen.

Ik weet zeker dat een sportpakket niet nodig is. Opel zal nooit de wielen zo strak richting spatborden laten komen dat de stugheid van een sportpakket aanlopen moet voorkomen.

Mijn ervaring is dat alleen hele stugge vering, ik had zelf gele Koni’s met harde achterveren op mijn Corsa B, die voorkwamen aanlopen bij achterwielen tegen spatborden.

Raynbow6
        Deelnemer

Ok dank je.
          Dan moet 18″ geen probleem zijn.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.