Maximale velgen groote voor mijn Corsa D 1.2 16v uit 2014

Forumindex Forums Modellen Corsa Maximale velgen groote voor mijn Corsa D 1.2 16v uit 2014

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    david stommen

Wie kan me helpen met de volgende vraag.

Sinds kort ben ik in het bezit van een Opel Corsa D 1.2 16 v op LPG uit 2014.
      Nu zitten er de standaard velgen van 15 inch onder.
      Nu zou ik graag nieuwe velgen onder mijn Opel willen schroeven en ben ik op zoek naar een 17 inch setje Color edition velgenset.
      Het liefste zou ik de orginele OPC velgen van de Opel Corsa eronder willen monteren.
      Deze zijn 18 inch en steek 5.
      Zouden die 18 inch onder mijn Corsa passen en hoe kan je het probleem met de steek oplossen?
      Wie o Wie kan me hier mee helpen en heeft toevallig zo een setje te koop?

Alvast bedankt.

bart-gsi
      Deelnemer

bij gm-tuningparts hebben ze sets Opc velgen maar daar tik je de 600 euro aan
        als je van 4 naar 5 steek wil kun je je naaf ombouwen
        naaf,wiellager,remschijf ombouwen naar 5 steek

het kan zijn dat je voor de ombouw andere remklauwen nodig hebt als je 5 steek hebt en de remschijven groter uitvallen maar daar durf ik geen zekerheid op te geven

david stommen

Bedankt voor je reactie.
          Ik las ook ergens dat er adaptersets zijn om van 4 naar 5 steek te gaan.
          Weet je daar iets meer van?.

Grtzzz

bart-gsi
          Deelnemer

viewtopic.php?f=49&t=93976
            staat hier voldoende over in.. maar zoals het in dat topic al zegt.. met een adapter gaan je velgen een stuk naar buiten komen .. dat kun je compenseren met een andere ET waarde van je velgen maar dat zal niet voldoende zijn..

als je een naaf ombouw doet blijf je de zelfde spoorbreedte houden en zullen de velgen mooi binnen de auto vallen als je de juiste ET waarde hebt

het kost wat meer geld maar ziet er netter uit dan dat je een open velg hebt waar een adapter tussen zit..

david stommen

Thanks voor je berichtje.
              Weet jij toevallig of je dan n grotere of kleunere et moet hebben als je met adapters werkt.
              Misschien toch maar 17 inch kopen.
              Weet jij nog waar ik een setje color editions kam kopen?
              Maar 18 inch opel adam s velgen zouden wel moeten passen?

Grtzz

bart-gsi
              Deelnemer

http://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <==staat de info in over ET waardes

ik heb geen idee waar je de colour edition velgen kunt komen buiten de reguliere dealers.. er zijn weinig mensen die zo`n set te koop hebben staan namelijk…

opel adam velgen hebben een 4×100 steekmaat dus die zouden wel moeten passen als de ET waarde ook goed is

david stommen

Thanks…

Fijn weekend

bart-gsi
                  Deelnemer

thx, het zelfde

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.