Max. weerstand injectoren motronic 1.5

Forumindex Forums Techniek Cih Max. weerstand injectoren motronic 1.5

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Asko
    Deelnemer

De standaard weerstand is 15.9 ohm,
      weet iemand tot welke weerstand ik kan gaan voordat er een foutcode gegeven word?
      Anders wordt het even testen.

mr-turbo
      Deelnemer

zomaar een raar vraagje, waarom wil je de weerstand verhogen ?

Asko
        Deelnemer

das geen rare vraag;
          Ik wil graag na het starten op benzine de injectoren na een bepaalde tijd, of boven een bepaald toerental,
          uitschakelen en overgaan op LPG.
          Nu zal de computer in storing gaan als ik de verbinding met de injectoren gewoon verbreek. Er moet daarom ipv de injectoren een vervangende weerstand komen zodat de computer daar niet op stopt en de ontsteking gewoon blijft verzorgen.
          Die vervangende weerstand heb ik liever van een wat hogere waarde dan 15,9 ohm ivm de stroom die er gaat lopen.
          Vandaar.

henkjan_80
          Deelnemer

Daar zijn toch van die kastjes voor compleet met stekkers zodat je ze om kunt lussen? Of wordt dat misschien te prijzig?
            Ik heb hetzelfde alleen dat zat bij de lpg set in dus ik weet niet wat zo’n kastje los zou kosten

Asko
            Deelnemer

zo’n kastje is los 60 euro bij vogels, plus benzine start van 40 euro en dan heb ik dus twee losse kastjes en allemaal extra stekkers onder de motorkap. Voor 15 euro componenten is het ook wel zelf te maken en heb ik het plezier er ook nog van ;)

mr-turbo
              Deelnemer

en je lambda regeling dan ?

Asko
                Deelnemer

Daar ben ik nog even naar aan het zoeken. Er bestaan ook wel kastjes die het simuleren, dus het is te maken. Probleem is dat ik niet helemaal weet wat voor effect de lamdasensor heeft op de ontsteking. Stelt de ECU met de gemeten lambda waarde alleen het mengsel bij of wordt ook het ontstekingstijdstip daarmee bijgesteld?
                  Als dat laatste het geval is mis ik de kennis over wat de elektrische eigenschappen van zo’n lambda sensor zijn zodat ik het zou kunnen simuleren. Als de lambda waarde alleen het mengsel beïnvloed kan ik het volgens mij gewoon laten voor wat het is omdat de injectoren toch uit staan.

Het is voor een 2.4 in een manta, dus heb er geen katalysator meer achter zitten. Een lambda geregeld LPG systeem gaat het ook niet worden, gewoon op het vacuum. Mocht je nog suggesties hebben of iets meer info over het effect van de lambasensor hoor ik dat graag.

mr-turbo
                  Deelnemer

zou je er niet gewoon een 2.0/2.2E injectiesysteem opzetten ?
                    ben je gelijk af van al die noodloopzooi en kun je er tenminste zelf nog e.e.a. afstellen

henry.kummeling
                    Deelnemer

misschien een rare vraag maar waarom niet aleen op gas dus ook starten???

Asko
                      Deelnemer

origineel gepost door henry.kummeling
                        misschien een rare vraag maar waarom niet aleen op gas dus ook starten???

Omdat ik het toch om moet bouwen en het mij wel een leuke toevoeging leek. Het starten op bezine en dan overgaan naar gas zit de moeilijkheid van het programmeren ook niet in. En dan is het gewoon starten en rijden, anders moet ik eerst met de LPG handmatig nog wat extra geven anders slaat ie niet aan.

origineel gepost door mr-turbo
                        zou je er niet gewoon een 2.0/2.2E injectiesysteem opzetten ?
                        ben je gelijk af van al die noodloopzooi en kun je er tenminste zelf nog e.e.a. afstellen

2.0 of 2.2 systeem is idd ook een optie. Heb het alleen niet liggen (ontsteking wel) en heb net alles van de 2.4 ingebouwd. lmm, computer, kabelboom, sensoren. Alleen nog stuk van kabelboom vrijgelaten waar de electronica straks tussen komt voor het omschakelen naar lpg.

marcV
                        Deelnemer

Ik heb bij mijn C30NE ook de injectoren onderbroken. Ook heb ik een benzine start systeem van Vogels er op. Dat gaat perfect, even het toerental van overschakelen afstellen. Zorg wel voor een korte weg van je LPG. Dan pakt de motor zonder hikken of stoten over op LPG.
                          Succes ermee…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.