MAX vermogen, std zuigers etc

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) MAX vermogen, std zuigers etc

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222173
    asconac20let
      Lid sinds:
      26 December 2009

      hallo.

      voordat ik deze topic plaatste, heb ik eerst gekeken of deze vraag al niet eens is beantwoord.

      ik kan hem zo 1,2,3 niet vinden.
      dus mijn vraag is, Hoeveel vermogen is er maximaal te halen uit een c20let met standaart zuigers,krukas etc.

      heb wel al een andere inlaat, injectoren, computer is gechipt.
      ik ben namelijk aan het overwegen om naar een andere turbo te gaan. om rond de 350pk te gaan zitten.

      mvg Mats

      #17683986
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Heb je ook zuiger bodem koeling er achteraf in gemonteerd ?

        Neem je ook andere drijfstangen ?

        De zuiger temperatuur kan hoog oplopen en zelfs bezwijken onder de druk bij de hoge temperatuur.

        De drijfstangen kunnen knappen boven de 300 pk.

        #17683987
        asconac20let
          Lid sinds:
          26 December 2009

          dus dan zouden mijn drijfstangen nu ook al kunnen knappen? En nee. zuigerbodem koeling etc heb ik niet. ik rijd nu met kkk16 turbo met 1,1 bar druk. motor heeft al 200k gelopen en rookt niet.

          #17683988
          arjo v d beemt
            Lid sinds:
            1 July 2004

            zou de motor maar open maken,alles nieuw erin
            stalen drijfstangen met bodumkoeling en dan kan je makelijk 350pk draaien.

            #17683989
            asconac20let
              Lid sinds:
              26 December 2009

              zuigers gewoon origineel houden?

              #17683990
              freek corsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 December 2004

                Ik gebruik de zuigers van een C20LET wel bij de opbouw van mijn C20XE turbo project, ik heb in de planning om ook met 350 a 400 pk te gaan rijden.

                Daarom neem ik zuiger bodem koeling, dan blijft de temperatuur in de motor op een gelijk matig niveau.

                Heb je al een olie temperatuur meter erin zitten ?

                #17683991
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  bij dat soort vermogens zou ik voor lagere compressie zuigers gaan.
                  Die kunnen beter overweg met hogere vermogens…

                  #17683992
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    Klopt, dan worden de piek drukken lager.

                    #17683993
                    skinsdale
                      Lid sinds:
                      15 June 2008

                      drijfstangtang bouten zouden dan knappen tog
                      de drijfstangen zelf kunne tog wel 350pk aan
                      magoedkweet ook niet precies

                      #17683994
                      asconac20let
                        Lid sinds:
                        26 December 2009

                        en welke turbo kan ik daar het beste voor gebruiken. het is voor mijn b ascona en dus niet voor dagelijks gebruik maar gewoon af en toe lekker te toeren en veel plezier te hebben:p

                        #17683995
                        corsaBpower
                          Lid sinds:
                          8 July 2004

                          garrett gt2871r:vertag

                          super turbo..vrij snel druk en maakt tot ongeveer 400 pk dus je belast je turbo niet maximaal.
                          je moet wel rekenenen dat je wel een ander uitlaatspruitstuk nodig hebt en eigenlijk voor de veiligheid voor je motor een vrijprogrameerbaar motormanegement systeem. tegenwoordig wordt dat wel makkelijker als je b.v een vems als merk pakt dan scheelt het je een kabelboom maken.

                          gr eljan

                          #17683996
                          asconac20let
                            Lid sinds:
                            26 December 2009

                            oke, maar dan moet ik dus mijn drijfstangen etc aan passen? als ik de gt2871R zou nemen..

                            #17683997
                            EBkadett
                              Lid sinds:
                              22 April 2006

                              heb ook een garrett gt2871
                              met h profiel drijfstangen en arp bouten en orginele zuigers
                              groter inlaathoedje en intercooler 76mm downpipe groep a uitlaat

                              hier voor moet ik nog andere injectoren, druk regelaar en pierburgpomp
                              met een chip op maat kom ik volgens vmax tussen de 310-330pk
                              en met andere zuigers tussen de 360-400pk

                              de mail van vmax
                              Guten Tag,

                              um den Gt2871R Turbolader von seiner Leistung her auszunutzen benötigen Sie andere Kolben mit geringerer Verdichtung. Die originale Verdichtung von 9:1 ist zu hoch um den Turbolader auszunutzen. Auch die Einspritzdüsen wären in dem Fall zu klein. Mit den Serien Einspritzdüsen und Kolben ist der Turbolader nicht sinnvoll einsetzbar da die maximal Mögliche Leistung in diesem Fall bei 310-330PS liegt. Um auf 360-400PS zu kommen benötigen Sie 470-550ccm Einspritzdüsen sowie eine Verdichtung von maximal 8,5:1.
                              Bei diesen Leistungen und geänderten Einspritzdüsen empfiehlt es sich immer das Auto vor Ort Abzustimmen direkt am Fahrzeug. Ein fertiger “Chip” / Abstimmung von einem anderen Auto passt zu 99% nicht da die verbauten Komponenten wie Abgasanlage, Nockenwellen, Ladeluftkühler, Kat, etc. bei den meisten Leuten total anders aussehen und nie 1:1 alles identisch verbaut wurde. Dies führt dann wenn man eine Abstimmung von einem anderen Fahrzeug übernimmt zu Problemen wie z.B. Stottern und Aussetzer des Motors bei schnellen Schaltvorgängen oder ruckeln das Motors bei bestimmten Drehzahlbereichen oder im schlimmsten Fall zum Motorschaden wenn das Gemisch zu mager ist.
                              Deshalb würde ich empfehlen größere Einspritzdüsen einzubauen sowie die Verdichtung auf 8,5:1 oder 8 bis 8,2:1 zu senken und dann einen Termin vereinbaren um den Motor bei uns vor Ort richtig einstellen zu lassen.

                              #17683998
                              asconac20let
                                Lid sinds:
                                26 December 2009

                                dus dan zou ik nu eigenlijk ook al andere drijfstangen moeten hebben, lijkt me sterk.
                                ik heb volgens testbank op school.. die net nieuw is. 301pk, 454 nm koppel.. weet niet of dit veel te veel is voor std turbo. heb wel home made inlaat, 350cc injectors bij 3,5bar en ik rijd op 3,8 bar. v-max chip, grote intercooler en rijd dus op 1,1 bar turbodruk (overdruk)

                                #17683999
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  nee dat is normaal, 300-310pk setup met die 1.1bar.

                                  moet gewoon heel blijven hoor!

                                  #17684000
                                  Miruni
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2007

                                    Je kunt trouwens beter een orgineel ecu gebruiken.
                                    Deze heeft een klopsensor wat altijd een voordeel is.
                                    Geen een van de vrijprogrammeerbare management systemen hebben
                                    een goed werkend klopsensor systeem.

                                    Bij kleine problemen zoals bijv. iets vuil in de injector kan
                                    de klopsensor je een hoop geld besparen:vertag

                                    #17684001
                                    freek corsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      5 December 2004

                                      Dat is een hele goede tip :D bedankt :thumbup

                                      #17684002
                                      corsaboy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Originally posted by Miruni
                                        Je kunt trouwens beter een orgineel ecu gebruiken.
                                        Deze heeft een klopsensor wat altijd een voordeel is.
                                        Geen een van de vrijprogrammeerbare management systemen hebben
                                        een goed werkend klopsensor systeem.

                                        Bij kleine problemen zoals bijv. iets vuil in de injector kan
                                        de klopsensor je een hoop geld besparen:vertag

                                        de systemen van tegenwoordig zijn een stuk beter hoor.
                                        Bij volgas en echt zwaar pingelen houdt de orgienele ecu het ook niet meer… Bij een geblazen motor zit zo een gat in de zuiger..

                                        #17684003
                                        Miruni
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2007

                                          Ik ben er mee eens dat bij zwaar continu pingelen ook bij een motronic de motot kapot loopt.

                                          Maar ik kan je verzekeren dat de pingelsensor al een hoop C2.0XE en C2.0LET blokken heeft bespaart.

                                          Bij pingelen kan de motronic de ontsteking max. iets van 15 Grd. terugregelen. Das niet weinig.

                                          #17684004
                                          giuliettaevo
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 November 2006

                                            Ga maar eens kijken hoe dat bij het Trionic systeem van Saab werkt.;) Dat is nog veel mooier als zo’n oude Motronic.;)

                                            Klopsensor is leuk maar niet heilig. Een goede afstelling, goede brandstof en goed onderhoud zijn voor 99% van alle auto’s genoeg tegen pingelen. De klopsensor bij de Motronic van de C20LET doet pas iets als er al iets fout gaat ( pingelen), het is geen echt actief motormanagementsysteem dat de motor constant tegen het pingel-moment aan afstelt zoals bij nieuwe auto’s.

                                            Ik heb zeker niet minder vertrouwen in een goed afgestelde motor met DTA/ KMS oid als in een gechipte LET.:agent

                                            #17684005
                                            Miruni
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 February 2007

                                              Tuurlijk blijft het een oude motronic en zijn de nieuwere systemen beter.
                                              Bij v-max hebben ze nu een motronic M1.5.5. van een zafira opc op de motor gebouwd.
                                              Hierbij is heb je actieve wide-band lambdasonde mappen en en actieve pingelsensor mappen.

                                              Ik heb zelf ook DTA op mijn astra dus ik ben zeker niet tegen standalone systemen.
                                              Nu heb ik wel DTA genomen omdat ik traction control wilde.

                                              En zolang je geen problemen hebt dan loopt een goed afgestelde DTA of KMS net zo probleemloos.
                                              Maar zoals ik al zij als je een keer iets vuil in de injector krijgt of je brandstofpomp
                                              pakt een keer lucht dan kan je die pingelsensor in sommige gevallen wel de motor redden.

                                              En ik al een keer een C2.0XE gehad waarvan de motronic ff 15Grd. terugregelde wegens pingelen.
                                              En zelfs toen heb ik geen 1 pingel gehoord. En dat was bij weinig toeren waar je normaal het pingelen echt wel kan horen.

                                              #17684006
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                moet wel zeggen dat ik wel de de klopsensor gebruik hoor icm mijn DTA..
                                                Heb zo’n halve bouwlamp op de cockpit zitten.

                                                Bij pingelen brandt ie wel..
                                                Dus poot van het gas op dat moment..

                                                3 kleuren lamp dus ideaal.

                                              22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.