Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › MAX vermogen, std zuigers etc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2010 om 11:35 #17222173
hallo.
voordat ik deze topic plaatste, heb ik eerst gekeken of deze vraag al niet eens is beantwoord.
ik kan hem zo 1,2,3 niet vinden.
dus mijn vraag is, Hoeveel vermogen is er maximaal te halen uit een c20let met standaart zuigers,krukas etc.heb wel al een andere inlaat, injectoren, computer is gechipt.
ik ben namelijk aan het overwegen om naar een andere turbo te gaan. om rond de 350pk te gaan zitten.mvg Mats
7 juni 2010 om 13:38 #17683986Heb je ook zuiger bodem koeling er achteraf in gemonteerd ?
Neem je ook andere drijfstangen ?
De zuiger temperatuur kan hoog oplopen en zelfs bezwijken onder de druk bij de hoge temperatuur.
De drijfstangen kunnen knappen boven de 300 pk.
7 juni 2010 om 14:03 #17683987dus dan zouden mijn drijfstangen nu ook al kunnen knappen? En nee. zuigerbodem koeling etc heb ik niet. ik rijd nu met kkk16 turbo met 1,1 bar druk. motor heeft al 200k gelopen en rookt niet.
7 juni 2010 om 14:07 #17683988zou de motor maar open maken,alles nieuw erin
stalen drijfstangen met bodumkoeling en dan kan je makelijk 350pk draaien.7 juni 2010 om 14:10 #17683989zuigers gewoon origineel houden?
7 juni 2010 om 14:15 #17683990Ik gebruik de zuigers van een C20LET wel bij de opbouw van mijn C20XE turbo project, ik heb in de planning om ook met 350 a 400 pk te gaan rijden.
Daarom neem ik zuiger bodem koeling, dan blijft de temperatuur in de motor op een gelijk matig niveau.
Heb je al een olie temperatuur meter erin zitten ?
7 juni 2010 om 14:48 #17683991bij dat soort vermogens zou ik voor lagere compressie zuigers gaan.
Die kunnen beter overweg met hogere vermogens…7 juni 2010 om 15:03 #17683992Klopt, dan worden de piek drukken lager.
7 juni 2010 om 18:27 #17683993drijfstangtang bouten zouden dan knappen tog
de drijfstangen zelf kunne tog wel 350pk aan
magoedkweet ook niet precies7 juni 2010 om 19:40 #17683994en welke turbo kan ik daar het beste voor gebruiken. het is voor mijn b ascona en dus niet voor dagelijks gebruik maar gewoon af en toe lekker te toeren en veel plezier te hebben:p
7 juni 2010 om 21:17 #17683995garrett gt2871r:vertag
super turbo..vrij snel druk en maakt tot ongeveer 400 pk dus je belast je turbo niet maximaal.
je moet wel rekenenen dat je wel een ander uitlaatspruitstuk nodig hebt en eigenlijk voor de veiligheid voor je motor een vrijprogrameerbaar motormanegement systeem. tegenwoordig wordt dat wel makkelijker als je b.v een vems als merk pakt dan scheelt het je een kabelboom maken.gr eljan
8 juni 2010 om 09:28 #17683996oke, maar dan moet ik dus mijn drijfstangen etc aan passen? als ik de gt2871R zou nemen..
8 juni 2010 om 10:08 #17683997heb ook een garrett gt2871
met h profiel drijfstangen en arp bouten en orginele zuigers
groter inlaathoedje en intercooler 76mm downpipe groep a uitlaathier voor moet ik nog andere injectoren, druk regelaar en pierburgpomp
met een chip op maat kom ik volgens vmax tussen de 310-330pk
en met andere zuigers tussen de 360-400pkde mail van vmax
Guten Tag,um den Gt2871R Turbolader von seiner Leistung her auszunutzen benötigen Sie andere Kolben mit geringerer Verdichtung. Die originale Verdichtung von 9:1 ist zu hoch um den Turbolader auszunutzen. Auch die Einspritzdüsen wären in dem Fall zu klein. Mit den Serien Einspritzdüsen und Kolben ist der Turbolader nicht sinnvoll einsetzbar da die maximal Mögliche Leistung in diesem Fall bei 310-330PS liegt. Um auf 360-400PS zu kommen benötigen Sie 470-550ccm Einspritzdüsen sowie eine Verdichtung von maximal 8,5:1.
Bei diesen Leistungen und geänderten Einspritzdüsen empfiehlt es sich immer das Auto vor Ort Abzustimmen direkt am Fahrzeug. Ein fertiger “Chip” / Abstimmung von einem anderen Auto passt zu 99% nicht da die verbauten Komponenten wie Abgasanlage, Nockenwellen, Ladeluftkühler, Kat, etc. bei den meisten Leuten total anders aussehen und nie 1:1 alles identisch verbaut wurde. Dies führt dann wenn man eine Abstimmung von einem anderen Fahrzeug übernimmt zu Problemen wie z.B. Stottern und Aussetzer des Motors bei schnellen Schaltvorgängen oder ruckeln das Motors bei bestimmten Drehzahlbereichen oder im schlimmsten Fall zum Motorschaden wenn das Gemisch zu mager ist.
Deshalb würde ich empfehlen größere Einspritzdüsen einzubauen sowie die Verdichtung auf 8,5:1 oder 8 bis 8,2:1 zu senken und dann einen Termin vereinbaren um den Motor bei uns vor Ort richtig einstellen zu lassen.8 juni 2010 om 16:11 #17683998dus dan zou ik nu eigenlijk ook al andere drijfstangen moeten hebben, lijkt me sterk.
ik heb volgens testbank op school.. die net nieuw is. 301pk, 454 nm koppel.. weet niet of dit veel te veel is voor std turbo. heb wel home made inlaat, 350cc injectors bij 3,5bar en ik rijd op 3,8 bar. v-max chip, grote intercooler en rijd dus op 1,1 bar turbodruk (overdruk)8 juni 2010 om 16:32 #17683999nee dat is normaal, 300-310pk setup met die 1.1bar.
moet gewoon heel blijven hoor!
9 juni 2010 om 20:01 #17684000Je kunt trouwens beter een orgineel ecu gebruiken.
Deze heeft een klopsensor wat altijd een voordeel is.
Geen een van de vrijprogrammeerbare management systemen hebben
een goed werkend klopsensor systeem.Bij kleine problemen zoals bijv. iets vuil in de injector kan
de klopsensor je een hoop geld besparen:vertag9 juni 2010 om 21:19 #17684001Dat is een hele goede tip :D bedankt :thumbup
10 juni 2010 om 18:09 #17684002Originally posted by Miruni
Je kunt trouwens beter een orgineel ecu gebruiken.
Deze heeft een klopsensor wat altijd een voordeel is.
Geen een van de vrijprogrammeerbare management systemen hebben
een goed werkend klopsensor systeem.Bij kleine problemen zoals bijv. iets vuil in de injector kan
de klopsensor je een hoop geld besparen:vertagde systemen van tegenwoordig zijn een stuk beter hoor.
Bij volgas en echt zwaar pingelen houdt de orgienele ecu het ook niet meer… Bij een geblazen motor zit zo een gat in de zuiger..11 juni 2010 om 17:26 #17684003Ik ben er mee eens dat bij zwaar continu pingelen ook bij een motronic de motot kapot loopt.
Maar ik kan je verzekeren dat de pingelsensor al een hoop C2.0XE en C2.0LET blokken heeft bespaart.
Bij pingelen kan de motronic de ontsteking max. iets van 15 Grd. terugregelen. Das niet weinig.
12 juni 2010 om 00:24 #17684004Ga maar eens kijken hoe dat bij het Trionic systeem van Saab werkt.;) Dat is nog veel mooier als zo’n oude Motronic.;)
Klopsensor is leuk maar niet heilig. Een goede afstelling, goede brandstof en goed onderhoud zijn voor 99% van alle auto’s genoeg tegen pingelen. De klopsensor bij de Motronic van de C20LET doet pas iets als er al iets fout gaat ( pingelen), het is geen echt actief motormanagementsysteem dat de motor constant tegen het pingel-moment aan afstelt zoals bij nieuwe auto’s.
Ik heb zeker niet minder vertrouwen in een goed afgestelde motor met DTA/ KMS oid als in een gechipte LET.:agent
13 juni 2010 om 19:04 #17684005Tuurlijk blijft het een oude motronic en zijn de nieuwere systemen beter.
Bij v-max hebben ze nu een motronic M1.5.5. van een zafira opc op de motor gebouwd.
Hierbij is heb je actieve wide-band lambdasonde mappen en en actieve pingelsensor mappen.Ik heb zelf ook DTA op mijn astra dus ik ben zeker niet tegen standalone systemen.
Nu heb ik wel DTA genomen omdat ik traction control wilde.En zolang je geen problemen hebt dan loopt een goed afgestelde DTA of KMS net zo probleemloos.
Maar zoals ik al zij als je een keer iets vuil in de injector krijgt of je brandstofpomp
pakt een keer lucht dan kan je die pingelsensor in sommige gevallen wel de motor redden.En ik al een keer een C2.0XE gehad waarvan de motronic ff 15Grd. terugregelde wegens pingelen.
En zelfs toen heb ik geen 1 pingel gehoord. En dat was bij weinig toeren waar je normaal het pingelen echt wel kan horen.13 juni 2010 om 20:32 #17684006moet wel zeggen dat ik wel de de klopsensor gebruik hoor icm mijn DTA..
Heb zo’n halve bouwlamp op de cockpit zitten.Bij pingelen brandt ie wel..
Dus poot van het gas op dat moment..3 kleuren lamp dus ideaal.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.