Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Max maten velgen Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 januari 2012 om 12:00 #17245652
nou heb ik laatst nieuwe velgen gekocht van iemand hier op het forum met de gedachte: “oooohh…dat gaat wel”
ik heb dus Astra H velgen gehaalt, en ze vrijdag avond even gemonteerd, en kwam er al snel achter dat ze aanlopen bovenin de wielkast.
ff wat specs: 225/40/18 en ben 40/40 verlaagd.
nou ben ik wel van plan me wielkasten uit te laten rollen, want het moet eronder..
iemand nog suggesties waar ik dat het beste kan laten doen omgeving zuid holland??
en ik ben echt niet de enige met flinke velgen onder ze astra, dus graag wat reacties hoe jullie dit hebben opgelost of dat het plug and play was.
en :kewlpics zijn altijd toegestaan!!
23 januari 2012 om 12:40 #17981287Je banden maat klopt niet.
Als je er 215/35/18 omheen legt zal je probleem wel opeglost zijn.
Wat zijn de et waardes van de velgen?
23 januari 2012 om 12:43 #17981288ET is 39 en die van me originele velgen was ET 40
maar als ik dus me wielkasten laat rollen is het probleem ook weg?
23 januari 2012 om 12:56 #17981289Dat is inderdaad de verkeerde maat voor onder een Astra G. Ik heb Irmscher Sportstars 225/35/18 en lopen ook achter iets aan.
Dit opgelost met bumperstops gemonteerd. En daarna via Haasje17 sport veren gemonteerd omdat 2Cm verlaging dan echt nodig is.23 januari 2012 om 13:05 #17981290Je bandenmaat is ook te groot waardoor je teller gaat afwijken.
23 januari 2012 om 13:16 #17981291dat me teller iets af gaat wijken vind ik niet zo erg, ik rij over het algemeen toch op Nav.
en ik zou graag deze banden erop willen houden.. omdat ik nu niet het geld heb om nieuwe te kopen, en deze banden kunnen makkelijk nog een half jaar mee.
23 januari 2012 om 13:19 #17981292en welke bump stops zou ik dan nodig hebben. zit op ebay te kijken, maar kom vooral universele tegen en niks voor specifiek opel.
of moet ik gewoon voor universele gaan?23 januari 2012 om 13:26 #17981293kep et ff met me monteur erover gehad, en die zegt dat bumpstops een NO GO is, want dan veertie alleen maar minder in.
dus ik denk toch echt dat ik voor het uitrollen van me wielkasten ga..
23 januari 2012 om 13:29 #17981294Dan viert die inderdaad minder in maar waarom is dat een no go? Ook uitrollen zal wel helpen maar je hebt nu gewoon de verkeerde bandenmaat er rond liggen wat eigenlijk nog een ernstigere nogo is dan bumperstops.
is nu hoogte wang is nu 40% van 225 = 90mm
en hoort te zijn 35% van de 225 = 78mmbanden diameter verschhil = 24mm dus je teller wijkt ook veel af.
Ik zou er zelfs 215/35/18 op leggen
Waar raakt die de wielkast? In het kunstof? Of de rand / plaatwerk?
Als die het plaatwerk raakt is uitrollen een optie, Raakt die het kunstof kun je beste bumperstops monteren.
Gewoon 2 rubberen deurstops halen en deze in het midden van je veer monteren met een bout er doorheen.
23 januari 2012 om 13:47 #17981295hij raakt het plaatwerk. en enkel aan de bovenkant als die inveert, voor de rest valt die prima.
en als je het zo zegt verschilt het inderdaad wel aardig wat kwa maat.
23 januari 2012 om 13:50 #17981296Houd er in iedergeval rekeningmee. Ik zou dan gewoon gaan voor bumperstops. En teven je wielkasten laten rollen. Want vermoedelijk krijg je het anders alsnog als er drie man achterin zit. Ondanks ze gerold zijn.
23 januari 2012 om 13:52 #17981297Bumperstops heb ik gemonteerd maar gebruik ik nu al 2 jaar. Ik zou niet weten waarom dat niet goed is voor de vering. Ik moet daarbij zeggen dat ik geen bumperstops heb die tussen de veren worden vast gezet. Ik heb bumperstops die tussen de schokdempers zijn gemonteerd Rubberen ring. DUs niks tussen de veren zelf.
23 januari 2012 om 13:55 #17981298@Dolby wrote:
Bumperstops heb ik gemonteerd maar gebruik ik nu al 2 jaar. Ik zou niet weten waarom dat niet goed is voor de vering. Ik moet daarbij zeggen dat ik geen bumperstops heb die tussen de veren worden vast gezet. Ik heb bumperstops die tussen de schokdempers zijn gemonteerd Rubberen ring. DUs niks tussen de veren zelf.
maar krijg je dan niet dat je doodsklappen krijgt met veren?
en heb je een voorbeeld van welke je er tussen hebt zitten?
23 januari 2012 om 14:03 #17981299Helaas nog steeds op mijn werk heb even nu geen foto’s van de bumperstops. Maar doodsklappen kan niet voorkomen.
Dit omdat de veren en dempers niet begrenst zijn. De bumperstop zorgt er alleen voor dat de auto minder kan inveren is ook maar max 2 cm. Maar dat is wel dus met bandenmaat 225/35/18. Ik weet niet hoe de verhouding gaat met 40.Het woord bumperstops heb je 2 varianten officieel en duur.
A. met rubberen blokjes tussen de vering in schijnt niet goed te zijn inderdaad, en vliegen vaak los.
B. Rubberen ringen die om de schokdemper zelf geplaatst worden.Ik gebruik zelf variant 3 zullen we maar zeggen goedkoop en werkt het zelfde.
C. 2 Deurstoppers gekocht van 4CM bij de (Gamma of Praxis) daarvan 2 cm afgehaald ivm 4cm veels te hoog is.
En de 2cm deurstopper tussen de veren in achter gemonteerd. Dus waar de orginele bumperstops van de astra G
ook al zitten (rubberen schijf onder en bovenkant rubberen ring met stompje naar beneden).23 januari 2012 om 14:28 #17981300@ Jos….
Dit is volgensmij jou foto van bumperstops…. toch?
23 januari 2012 om 14:38 #17981301Klopt Ron bebankt. Dit was versie toen ik nog de orginele vering had met code JP daarna heb ik via Ron (Haasje17) Veren overgenomen van een sport met code: JY die veel stukker zijn en daarbij 2 CM lager.
En hier op foto zie je de deurstopper van 4cm die heb ik bij versie 2 naar 2 CM gemaakt. Maar de rest als indruk is correct. Heb de deurstops aan de binnenkant met een schroef+moertje vast gedraaid zodat die niet los springt. Heb namelijk eerder gehad dat de deurstop na 6maanden rijden weg was.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.