Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › materiaal soort monza/senator bumper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2010 om 20:21 #17215843
wie kan mij vertellen
wat voor soort kunstof een senator monza bumper is bvb pp abs pc
(staat vast ergens in de bumper an de binnen kant)
staks als het zout van de weg af is gaat men rekord uit mekaar
wat las werk doen en overspuiten
en nu wil ik een senator monza bumper voor op men rekord pas maken
en die is iets te lang
en die wil ik dan iets inkorten
stukje er tussen uit en weer kunstof lassen
maar ik weet niet als dat materiaal te lassen isen wie welke achter bumper het beste pas te maken is op een rekord caravan
monza of senator6 januari 2010 om 19:53 #17583923Voor een E1 Rekord gebruiken ze vaak een Monza A1 bumper, die van een Senator is langer.
Ik ga ervan uit dat het voor een E2 en A2 ook geld.6 januari 2010 om 19:58 #17583924AnoniemLid sinds:
1 January 1970laat even weten hoeveel cm de bumper ingekort moet worden,
om het pas te krijgen, misschien heb ik wel een methode voor je,
helaas ook op eigen risico, niet dat die methode slecht is, maar ik zeg het er maar bij :hmmz:D6 januari 2010 om 21:16 #17583925toevallig vandaag bij iemand geweest die ook een bumper aan het aanpassen was,
wel van een fiesta, maar ook van plastic.
hij ging gewoon met een soldeerbout de naat aanelkaar smelten,
en vervolgens afwerken met plamuur.
hij heeft het vaker gedaan en schijnt gewoon prima te werken.heb nog bumpertje gezien waar gewoon een rand van dicht geplamuurd werd…
6 januari 2010 om 21:36 #17583926origineel gepost door Ghanz
toevallig vandaag bij iemand geweest die ook een bumper aan het aanpassen was,wel van een fiesta, maar ook van plastic.
hij ging gewoon met een soldeerbout de naat aanelkaar smelten,
en vervolgens afwerken met plamuur.
hij heeft het vaker gedaan en schijnt gewoon prima te werken.heb nog bumpertje gezien waar gewoon een rand van dicht geplamuurd werd…
ik kan op het werk wel kunstof lassen
en daar hebben we een speciale feun voor die je op de meeste soorten kunstof in kan stelen
want voor elk soort kunstof ben je een andere tempratuur nodig
om een goede hechting te krijgen
en over de las wou ik aan de binnen kan nog voor extra stevigheid een soort geweven matje binnen in maken met super sterke kunstof lijm
en dan is die sterk zat
maar er zijn een paar soorten kunstof wat niet te lassen is7 januari 2010 om 18:23 #17583927o, op die fiets.
mogelijk kan de importeur of dealer je helpen???
7 januari 2010 om 18:54 #17583928origineel gepost door Ghanz
o, op die fiets.mogelijk kan de importeur of dealer je helpen???
ja of iemand die zo bumper heeft liggen
normaal staat altijd in een bumper binnen in
wat voor soort kunstof het is
en als echt niemand het kan vertelen
draai ik de bumper van men collega zen auto er wel af7 januari 2010 om 19:01 #17583929Normaal is een Senni A2 en een Monza A2 bumper juist hetzelfde en als ik mij goed herinner is hij geproduceerd uit ABS of PPE ?
7 januari 2010 om 19:43 #17583930AnoniemLid sinds:
1 January 1970zal morgen voor je kijken, dan heb jij de code ;)
euhh…waar vind ik die code ,:hmmz
als er een heel boekwerk in staat, gaan ik dat natuurlijk niet allemaal opschrijven :Pals dat zo is, maak ik er een foto van :D
;)
7 januari 2010 om 20:38 #17583931origineel gepost door MonzaRon
zal morgen voor je kijken, dan heb jij de code ;)euhh…waar vind ik die code ,:hmmz
als er een heel boekwerk in staat, gaan ik dat natuurlijk niet allemaal opschrijven :Pals dat zo is, maak ik er een foto van :D
;)
je hebt verschilende soorten
•PP (Polypropyleen)•PP flex (Polypropyleen flexibel)
•PE (Polyethyleen)
•ABS (Acrylnitryl Bautadien Styrol)
•PC (Polycarbonaat)
•ABS/PC
•PS (Polystyrol)
en zo zijn er nog wel een paar
vaak staat het tussen haakjes
zo bijvoorbeeld7 januari 2010 om 21:08 #17583932AnoniemLid sinds:
1 January 1970thnx, morgen weten we het :hmmz ;)
8 januari 2010 om 20:19 #17583933AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou, ik heb voor je gekeken en heb het volgende gevonden :hmmz
kheb er maar meteen een foto van genomen:dit is het enige wat ik kon vinden aan de binnenkant van de bumper,
ik hoop dat jij er iets mee kan doen, misschien met de ‘code’ DNP.voorbumper verder helemaal gestript, nope letters gevonden :mad:
Hopelijk heb jij op je werk de techniek om dit kunststof te lassen :hmmz
succes ermee ;)
9 januari 2010 om 14:26 #17583934ik denk niet dat het materiaal soort is
iedergeval nooit van gehoord
en kan het ook nergens op internet vinden als dat een kunstof soort is
maar iedergeval bedankt voor het kijken:thumbup9 januari 2010 om 21:09 #17583935AnoniemLid sinds:
1 January 1970het lijkt mij, dat je met polyester matjes je doel kan bereiken,
het materiaal is aardig hard, en met polyester werken is nie moeilijk.
of dat je met een 2komponenten lijm de oplossing hebt.
denk zelf niet dat lassen met een soldeerbout of een vlammetje
tot een mogelijkheid behoort ter reparatie van zo’n bumper van een A2.
Maar ja, je weet maar nooit, he :thumbupmet een stuk van zo’n bumper zou je het als een proefstuk kunnen uitproberen.
misschien dat iemand van hier een nog een slechte bumper,
voor of achter van een A2 heeft liggen, voor deze test :hmmzgrtz ;)
10 januari 2010 om 15:09 #17583936origineel gepost door MonzaRon
het lijkt mij, dat je met polyester matjes je doel kan bereiken,
het materiaal is aardig hard, en met polyester werken is nie moeilijk.
of dat je met een 2komponenten lijm de oplossing hebt.
denk zelf niet dat lassen met een soldeerbout of een vlammetje
tot een mogelijkheid behoort ter reparatie van zo’n bumper van een A2.
Maar ja, je weet maar nooit, he :thumbupmet een stuk van zo’n bumper zou je het als een proefstuk kunnen uitproberen.
misschien dat iemand van hier een nog een slechte bumper,
voor of achter van een A2 heeft liggen, voor deze test :hmmzgrtz ;)
lassen is altijd sterker als lijmen
en polyester matjes ben ik al helemaal geen voorstander van
en lassen doe je niet met een soldeerbout of vlametje
jij werkt toch ook in de autoschade
dan ken je kunstof lassem toch ook wel
met lijmen of polyerster heb je alleen op de opervlakte hechting
bij lassen niet
en als je over de las met 2k lijm er een matje over heen legt
zit het muur vast10 januari 2010 om 16:21 #17583937AnoniemLid sinds:
1 January 1970en als je over de las met 2k lijm er een matje over heen legt
zit het muur vastAls je zover bent, laat dan ff zien hoe jij deze bumper last, succes ermee :thumbup
15 januari 2010 om 18:06 #17583938kameraad is ook schade hersteller last idd ook kunstof geloof dat ze dat met toevoeg matriaal doen
15 januari 2010 om 18:16 #17583939Bij mijn luchtfilter bak van de A2 Monza met C30NE hebben ze ook de aanzuig trechter van de Omega A in de oude luchtfilterbak gelast,omdat deze luchtweger een andere boutafstand heeft als de kleinere 30E en de aanzuigtrechter groter is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.