Maten Torx

Forumindex Forums Modellen Astra Maten Torx

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    jericho
    Deelnemer

Ik ben al 2 weken aan het zoeken naar Torx dop uitwendig, voor het vervangen van de thermostaat (X16XEL). Ik dacht die ‘even’ te kunnen halen bij de Praxis/Gamma oid. Dit valt dus behoorlijk tegen!
      Nu heb ik inmiddels een setje besteld via internet, maar hoe weet je welke maat je nodig hebt? Ik heb de vraagbaak al doorgespit, maar ook daar staan geen maten bij vermeld.

Heeft iemand een overzicht van de maten die opel gebruikt? En voor welk onderdeel dan?

gr,
      Maarten

miraltje
      Deelnemer

torx maten inwendig en/of uitwendig zijn ook geen hobbybob gereedschap, je zult het dan ook niet snel aantreffen bij de hobbybob zaken.

hiervoor moet je toch bij de profesionele gereedschapgroothandels of ijzerwaren zaak zijn.

meeste wat gebruikt wordt is torx 15-20-25-30-35 en40 zowel in als uitwendig.

voor de verschillende onderdelen kun je het beste een zaterdag of 2 uittrekken waarna je een how2tje maakt werlke onderdelen met welke torx maat vast zit:hmmz

TheGeneral

Voor nood kan je die uitwendige torx met een goeie ringsleutel ook los krijgen.

De setjes zijn gewoon te koop bij de automaterialenzaken of gereedschapboeren

gielio

ik meende de E20 of E24 uitwendige torx….

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.