Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Massa probleem verlichting en board computer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 februari 2010 om 20:42 #17217161
Sinds vandaag gaat de verlichting van het dashboard en het info scherm board computer uit als ik de buiten verlichting aanzet.
hieraan voorafgaand stond deze week de radio en dashboard verlichting aan terwijl de sleutels niet in het contact slot zaten (deuren op slot).
Ook is er een mededeling dat ik de remvoering moet checken, gedaan maar deze is ok. De sensoren zijn niet aangesloten!
Ik heb een vermoeden dat er een mass probleem mij parten speelt.
Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?bedankt Jeroen
Zafira 2.0 dti comfort 2002
6 februari 2010 om 20:53 #17610943als de sensoren niet aangesloten zijn blijven ze piepen. Beetje beun de haas methode.
Slot kan haperen is prone to failure.
Indien massaprobleem ff extra kabeltje maken van massa punt accu naar chassis of dynamo nazien.
FF voorstellen is wel zo netjes binnen een nieuwe community.:jerry
6 februari 2010 om 21:10 #17610944Hi J
Ik weet niet welk voertuig het hier over gaat maar het klinkt inderdaad als een massa probleem.
Meer een massa van de UEC of de BCM afhankelijk van welk type voertuig het is, UEC is meer aannemelijk.
Je voortuig foutcodes zullen meer licht op de zaak schijnen.Aan extra massa van de dynamo heet alleen zin als je geen laadspanning hebt.
CS
6 februari 2010 om 21:12 #17610945Sensoren zijn sinds medio 2007, toen ik hem heb gekocht, niet aangesloten geweest en hebben tot nu geen problemen gegeven.
Het contact slot heb ik verleden jaar nog vervangen.
Ik zal morgen eens een kabeltje leggen en de accu poolen schoonmaken.
bedankt voor het advies.
7 februari 2010 om 13:18 #17610946Hoi,
vanmiddag even gekeken, een extra massa aansluiting verhelpt het probleem van het display niet, echter als ik zekering 18 (5A) verwijder brand de display verlichting weer.
Nu is zekering 18 volgens het instructie boekje van de kentekenplaat verlichting en de hoogte instelling van de koplampen. Echter deze beide werken normaal zonder de zekering. Wel wordt het alarm signaal van de verlichting hierdoor uitgeschakeld (lampen aan contact sleutel verwijderd).Heeft iemand een idee wat er door zekering 18 wordt beveiligd?
7 februari 2010 om 15:57 #17610947Jeroen,
Heb je niet per ongeluk aan het knopje van de helderheid van je binnenverlichting gedraaid? Staat misschien los van het andere probleem?
7 februari 2010 om 16:02 #17610948Hoi Ton,
Bedankt voor de reactie
Nee de dimmer heb ik geprobeerd, het is heel reproduceerbaar.
Lichten aan dan info scherm en dashboard verlichting uit. Wanneer de lichten uit gaan dan gaan het info scherm en dashboard weer branden. Radio blijft het wel doen maar zender of cd nummer is niet meer zichtbaar.7 februari 2010 om 17:50 #17610949…
9 februari 2010 om 18:11 #17610950RaRa politiepet, na een goede wasbeurt en een rit van 100km werkt alles weer na behoren (op de check remblokken na :-().
bedankt voor het meedenken
10 februari 2010 om 16:09 #17610951Gelukkig, het is zo vervelend als je niet weet wat de oorzaak is! Nu hopen dat het weg blijft. :thumbup
10 februari 2010 om 22:32 #17610952Hoi Ton,
de oorzaak is me nog niet duidelijk en verwacht dat de problemen nog wel een keer zullen optreden of zich op een ander manier gaan tonen.
Het is bijna tijd voor de jaarlijkse APK
12 februari 2010 om 19:55 #17610953origineel gepost door CLOG
Hi JIk weet niet welk voertuig het hier over gaat maar het klinkt inderdaad als een massa probleem.
Meer een massa van de UEC of de BCM afhankelijk van welk type voertuig het is, UEC is meer aannemelijk.
Je voortuig foutcodes zullen meer licht op de zaak schijnen.Aan extra massa van de dynamo heet alleen zin als je geen laadspanning hebt.
CS
Zafira A heeft geen UEC en BCM..
Pas vanaf de Zafira-B
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.