massa draad motorblok

Forumindex Forums Modellen Astra massa draad motorblok

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    jancootje

hallo ieder die dit leest.

ik ben opzoek naar de massa draad onder men motorkap.
      dus van af de accu.
      weet iemand waar ik die kan vinden ?

gaat om een opel astra g 1999 cc

gose91
      Deelnemer

Alles van metaal is massa. Volg de draden van de minpool (kleur bruin) en kies een mooi plekje uit

wim-v6
        Deelnemer

Zit meestal bij de startmotor bevestigingsbout.

maar als je hier mee aan de gang wil zeg ik op mijn beurt, leg een extra Flinke kabel van de – pool vanaf de Accu naar een van de versnellingsbak bouten.

Willem

jancootje

nee ik moet aleen weten waar hij zit

SimpleFace

Op een van de de accupolen zit hij. En daarna gaat hij overal naar toe waar dat nodig is. Er is geen specifieke losse massakabel onder je motorkap.

Wat wil je er mee doen ? Je kan het namelijk gewoon ergens aan bevestigen aan het chassis of zoals Willem zegt naar een van de dikkere bouten ergens.

jancootje

ik had last van de egr klep toen zijden ze dat ik de massa pool op het moterblok moest gaan schoon maken omdat ik last had van een slechte voltage waardoor de egr niet goed werk

SimpleFace

En je weet zeker dat de EGR zelf niet de oorzaak is ? Als de massapool op je motorblok niet goed zou zijn had je nu wel meer problemen denk ik zo..

jancootje

erg heb ik vervangen 3 maanden gelden en blijft een probleem net zoals bij de andere forum gebruikers.
                    inmiddels ben ik hier wel een onderzoek naar gaan doen en dan hoor / lees je verschillende oplossingen.

nu is de massa het probleem ik ben heel benieuwt maar inderdaad dan zouden er meer problemen zich moeten voor doen.

maar iedergeval ik ga door met men zoektocht de massa op het blok waar vind ik die draad

SimpleFace

Zou niet weten of er een speciaal massa draadje of contactje is. Je kan er eentje rechtstreeks van je accu min pool naar trekken om het te testen. Dan weet je tenminste of je oplossing ook echt werkt. Ik betwijfel ernstig of het daar aan ligt.

Als dat niet werkt kan je verder zoeken, en het beste dat ding afdoppen.

wim-v6
                      Deelnemer

Geen los draadje op de EGR klep, Bekabeling van deze is vrijwel nooit een probleem

Je kan de massa punten op de Accu en bij de motor wel schoonmaken, maar makkelijker is gewoon een extra leggen.
                        Dit om het simpele feit dat de kabels zelf vaak ook slechter worden in de loop der jaren door Corrosie.

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.