Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Masaa,Knipperende lampen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2008 om 11:20 #17208268
Waar kan ik het beste massa kabel aansluiten..
heb em zelf bij m`n achterlicht boutje vastgemaakt.maar toch denk ik dat het niet helemaal goed is, heb namelijk probleem dat m`n binnenverlichting en buiten mee gaan met de bass.
helpt een condensator daarbij omdat te verminderen ?
of moet ik gewoon ergens anders m`n massapunt pakken.
10 december 2008 om 13:29 #17452555Dit is gewoon een probleem dat de totale spanning in elkaar zakt, het zal inderdaad minder zijn met een condensator.
10 december 2008 om 15:36 #17452556Plek van je massapunt maakt niet uit, zolang je maar op het gladde metaal van je carosserie zit.
Een condensator kan het knipper probleem vaak verhelpen/verminderen ja.
18 december 2008 om 19:45 #17452557Laat dan ook meteen even je accu en dynamo door meteen bij een automaterialen zaak.
Weet je zeker dat deze ook goed zijn.
Gr Jack
18 januari 2009 om 09:39 #17452558Lichten knipperen nog steeds en heel ergg zodra ik volume op 20 doe zie je gewoon dat spanning wegzakt van alles binnen lijkt het wel disco en zowel buiten.
Dynamo is vervangen, hoeveel AH accu is eigenlijk aanbevolen?
Condensator geeft 14,5 aan.
:hmmz
Het zelfde systeem had ik ook in m`n Opel Combo daar had ik nooit problemen ??
20 januari 2009 om 09:45 #17452559De Combo was waarschijnlijk Diesel ;) en die hebben veel meer Ampere (meestal 66)
en bovendien vaak ook een zwaardere DynamoIk gebruik zelf een 62 ampere accu in mijn Corsa en heb eerlijk gezegd nog nergens last van
20 januari 2009 om 11:59 #17452560De accu is afhankelijk van hoeveel vermogen je gebruikt.
Als je veel vermogen gebruikt dan zou ik eens kijken naar een gel accu, bijv bluetop.
Die kunnen sneller een groot vermogen leveren.Maar plaats eens de specs is van je audio, is wat makkelijker advies geven. :thumbup
20 januari 2009 om 14:19 #174525612000 Watt versterker
1 Farad Condensator
Woofer van JBL 1600 Watt20 januari 2009 om 14:52 #17452562Dan zou ik eens beginnen om een zwaardere condensator te plaatsen.
1.2F is ongeveer genoeg voor een 500W installatie, je komt dus wel wat tekort.21 januari 2009 om 08:46 #17452563Dus als ik een condensator neem van 2F is dat goed dan?
21 januari 2009 om 08:51 #17452564Je begint eerst met het vervangen van je massa van je Accu(moet minimaal dezelfde dikte hebben als je stroomkabel van de versterker)
De massa van de versterker moet op een goed punt zitten(gordel bout is vaak goed), dit moet je wel goed opschuren, verf is namelijk een slechte massageleider.21 januari 2009 om 11:32 #174525652F zal nog wel te weinig zijn:
2000 / 500 = 4
1.2 x 4 = 4.8F
Vervangen van de massakabel is niet nodig (alleen voor show doeleinden), een extra massa erbij is goed.
@ sander1988, Verf is een isolator, dus laat helemaal geen stroom door. :P:P:P, btw had je je hier al voorgesteld:
http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30 wordt erg gewaardeerd als je je ff voorsteld :P21 januari 2009 om 11:56 #17452566origineel gepost door Powercorsa
2F zal nog wel te weinig zijn:2000 / 500 = 4
1.2 x 4 = 4.8F
Vervangen van de massakabel is niet nodig (alleen voor show doeleinden), een extra massa erbij is goed.
@ sander1988, Verf is een isolator, dus laat helemaal geen stroom door. :P:P:P, btw had je je hier al voorgesteld:
http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30 wordt erg gewaardeerd als je je ff voorsteld :PJe kunt inderdaad de massa kabel van je accu laten zitten en een zwaardere erbij plaatsen. De massa bij de accu is net zo belangrijk als die bij de versterker.
Over de condensator, probeer eerst eens de massa te vervangen of erbij te plaatsen. De massa van de accu is net zo belangrijk als de massa van de versterker. Ten 2de is de regel 1000 watt per farad.
Dus niet 500 watt per farad.
Een condensator heeft alleen zin als die binnen 30cm max het liefst rond de 10cm van de versterker zit, hoe verder de afstand tot de versterker hoe minder nut de condensator heeft.Sluit de condensator wel goed aan anders heb je er nog niks aan.
Ik zal mij inderdaad nog even voorstellen is wel zo netjes
21 januari 2009 om 16:45 #17452567Oke de condensator zelf is 10cm van mn versterker geplaatst, dus enigste wat ik hoor te doen is massa,accu,condensator.
Trouwens van waar naar trek ik zo een extra massa van accu naar chassis ?
Hoeveel AH accu zou ik het beste kunnen nemen als ik onder het minimale kom?
condensator neem ik zowieso 1 F erbij.
21 januari 2009 om 20:30 #17452568massa en condensator, accu zal niet zo snel nodig zijn.
Vanaf je min van de accu naar het massa aansluitpunt.Check ff de onderstaande link, staat info op over condensator gebruik/extra accu:
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=33725@ sander1988 :thumbup ik hield altijd 500 watt aan, maar het blijkt dus 1000 watt te zijn :thumbup
25 januari 2009 om 13:04 #17452569Hmmm ik had bij mijn inst. nergens last van, gewoon een dikke stroom en massa kabel doen al wonderen. Maar de massa moet wel een goede aansluiting hebben op het chassis.
Ik had 25mm dikke kabels en heb nooit ergens last van gehad.
Gr’s Duncan25 januari 2009 om 18:36 #17452570Mijn menig is dat condensators erg overbodig zijn.
Het punt is dat je te weinig voeding hebt, dat kan liggen aan je bekabeling, dus die dik genoeg nemen, zowel voeding, als massa voorin en achterin.
Is hiermee het probleem niet opgelost kan je accu het vermogen dus niet leveren, oplossing daarvoor is dus zwaardere accu plaatsen (gel-accu of AGM accu), of een extra accu.
Een condensator is een hulpmiddel om het probleem te corrigeren, ipv het probleem op te lossen.
Je versterker krijgt te weinig voeding, de condensator ontlaad zich op dat moment, waardoor de versterker een fractie meer voeding heeft.
Echter bij bastonen van meer dan 1 seconden is die condensator ook leeg, en zakt de voeding alleen nog maar verder in, doordat ook de Condensator zich weer bij moet laden.Als je een condensator wil plaatsen is 1 of 2 farad ZAT, 10 of 20 farad slaat helemaal nergens op, dan moet je al lang is gaan kijken voor een betere/stabielere voeding.
Ik speel zelf met 2 monoblocken van 3600watt RMS, en nog een 2 kanaler en een 4 kanaler.
Zonder condensator, maar met goede accus. totaal geen last van knipperende verlichting.30 januari 2009 om 18:42 #17452571Oke, ik heb ook trouwens een 45AH accu is dat het niet misschien ?
30 januari 2009 om 19:27 #17452572origineel gepost door Ari007
Oke, ik heb ook trouwens een 45AH accu is dat het niet misschien ?Is afhankelijk van de staat. Wat is de dikte van de kabels die vanaf je accu naar de versterker gaan?
Ik lees ook dat je de massa via je achterlichtboutje hebt gedaan. Met zulke vermogens mag dat echt niet. Gebruik voor de massa een van de gordelbouten die onder de achterbank zitten.
Met goede dikke kabels en accu is een condensator absoluut overbodig.
30 januari 2009 om 19:33 #17452573zorg nou eerst eens voor goede massa’s aan versterker en accu
30 januari 2009 om 21:45 #17452574Massa is eigenlijk al veranderd en aangelegd, knippert nog steeds, aangezien ik toch denk dat ik alles ga veranderen.
– 25mm kabels
– 2 Condensators
– Massa aanleg
– Accu is 45AH denk dat ik toch iets zwaardere haal 55AH?dan zouden er geen problemen meer moeten zijn.
30 januari 2009 om 23:46 #17452575origineel gepost door Ari007
Massa is eigenlijk al veranderd en aangelegd, knippert nog steeds, aangezien ik toch denk dat ik alles ga veranderen.– 25mm kabels
– 2 Condensators
– Massa aanleg
– Accu is 45AH denk dat ik toch iets zwaardere haal 55AH?dan zouden er geen problemen meer moeten zijn.
Als je dat allemaal doet, alleen ipv die 2 condensators, 1 extra accu achterin zet, ben je helemaal klaar :thumbup
31 januari 2009 om 13:05 #17452576ik heb bij mijn autootje, een vw polo classic, gewoon een massakabel erbij gelegd van de accu naar de carroserie.
Hiervoor had ik een calibra 16v, waarbij de lichten knipperden, en nu een kleiner autootje en nergens last van :)
En zorgen voor goede massakabel van de versterker.
Bij mij zit die op de tapeind van het reservewiel.1 februari 2009 om 10:05 #17452577Yap wat vecstation zegt ga ik zeker doen, kga zowieso voorin een nieuwe accu erin gooien ongveer 70AH de accu die voor is 45AH zet ik dan achtering.
zo zou het moetenlukken , massa kabel is ook bij mijn reservewiel.
2 februari 2009 om 10:38 #17452578gebruik wel een scheidings circuit, zodat je audio niet je hoofdaccu kan leeg trekken al je motor niet hebt aan staan.
BTW waarom de lichte accu achterin, ik zou een zwaardere (gel)accu achterin zetten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.