Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › marters?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 april 2012 om 20:05 #18007983
@louwe 16 klepper wrote:
de oplossing ligt bij vw :shock:
rijd voor m,n werk in een 2 jaar oude vw caddy
die heeft al een paar x marter schade gehadterwijl m,n eigen auto,s een vec en een range rover onaangeroerd zijn
zo,n vw schijnt lekkerder te zijn
zeiden ze bij de garage ook aldat als er 2 auto,s staan dat de vw als eerst “gepakt” wordt
anyway ik vind het prima zo
dus parkeer in de buurt van een vw en je bent der vanaf ;)
zijn die dingen toch nog ergens goed voor :jerry
Niet alleen VW. Ook een Renault of een Peugeot doet ‘t m. Het probleem zit ‘m in de remvloeistof geloof ik. Deze merken gebruiken een andere vloeistof/substantie dan die bijv. opel gebruikt. Overigens als een VW werkt dan zal een Skoda ook wel werken?
18 april 2012 om 20:10 #18007984AnoniemLid sinds:
1 January 1970@jeroenk wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
die heeft al een paar x marter schade gehadterwijl m,n eigen auto,s een vec en een range rover onaangeroerd zijn
zeiden ze bij de garage ook aldat als er 2 auto,s staan dat de vw als eerst “gepakt” wordt
Niet alleen VW. Ook een Renault of een Peugeot doet ‘t m. Het probleem zit ‘m in de remvloeistof geloof ik. Deze merken gebruiken een andere vloeistof/substantie dan die bijv. opel gebruikt. Overigens als een VW werkt dan zal een Skoda ook wel werken?
t is niet de remvloeistof
maar de zamenstelling van het rubber wat vw enz voor de leidingen slangen gebruikt
hier schijnt een zoort vismeel door verwerkt te worden wat als marter magneet werkt ;)
18 april 2012 om 20:17 #18007985@louwe 16 klepper wrote:
@jeroenk wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
t is niet de remvloeistof
maar de zamenstelling van het rubber wat vw enz voor de leidingen slangen gebruikt
hier schijnt een zoort vismeel door verwerkt te worden wat als marter magneet werkt ;)
haha prachtig dit :jerry :jerry
18 april 2012 om 21:02 #18007986Bij de Nissan van mijn moeder is ook al eens een boogiekabel doorgevreten, waarschijnlijk een marter. Toen zo’n bus anti-marter spray gehaald, wat rond gespoten onder de motorruimte en geen last meer van gehad.
In mijn Vectra is vorig jaar 2 keer binnen 1 maand tijd de interieurfilter kapotgevreten. Wordt je ook niet echt vrolijk van. Vermoedelijk is dit een muis of iets dergelijks geweest. Maar goed, ook ingespoten met anti-marter spray en ook geen problemen meer gehad.
18 april 2012 om 21:05 #18007987AnoniemLid sinds:
1 January 1970Jak, onder de kap van mn Astra lagen ergens in en hoekje open gevreten noten -> ratten.
Direct hoekje van de garage dicht gemaakt waar ze door kwamen en pot rattengif neer gezet, en godzijndank geen last meer van gehad!Pleurisbeesten! :fy1
18 april 2012 om 21:16 #18007988Mijn vader had er ook last van met de Renault.
Kabels doorgebeten enz enz.
Keek ik een tijdje later onder de motorkap van m’n Ascona ligt er een vetbol met groen netje in de motorruimte. dussss…..
:shock:18 april 2012 om 21:49 #18007989koffieprut, hondenhaar, stuk kippengaas, en het wel bekende toiletblokje zijn hier in de buurt (achterhoek) het meest gebruikte anti-marter middel, miss kun je je hele motorruimte volhangen met senseopads ;)
18 april 2012 om 22:02 #18007990Marters heb ik hier in het wilde westen nog nooit aangetroffen eigenlijk..
Willem
18 april 2012 om 23:21 #18007991ik heb zitten denken over dat rattengif, maar er lopen nogal veel katten hier, denk dat ik daarmee problemen krijg.
en dat gaas heb ik gezien ja op internet.
19 april 2012 om 05:45 #18007992@Erwin1987 wrote:
ik heb zitten denken over dat rattengif, maar er lopen nogal veel katten hier, denk dat ik daarmee problemen krijg.
en dat gaas heb ik gezien ja op internet.
Met katten ben ik heel makkelijk. Als ik het ratten gif zo neer zet dat een kat ervoor onder de auto door moet kruipen vind ik het welletjes.
Het is een HUISdier, geen drop dat beest buiten en ik heb er geen last van dier.19 april 2012 om 06:36 #18007993In Nederland is alleen de vos een natuurlijke vijand van de steenmarter, af en toe valt een jonge steenmarter weleens ten prooi aan een hond of kat. De meeste slachtoffers vallen echter door het verkeer en door dat mensen ze illegaal doden. Buiten Nederland jagen, beren, wolven en arenden op de steenmarter.
Vossenfokkers, anyone? king:
19 april 2012 om 08:02 #18007994er zijn ook lokkooien voor.
als ie er in zit, geef je hem zwemles :thumber zijn ook bedrijven die ze vangen en ergens anders weer uitzetten.
maar ze schijnen net zo hard weerterug te komen.19 april 2012 om 08:06 #18007995@SigNumberOne wrote:
er zijn ook lokkooien voor.
als ie er in zit, geef je hem zwemles :thumber zijn ook bedrijven die ze vangen en ergens anders weer uitzetten.
maar ze schijnen net zo hard weerterug te komen.Terugkomen doen ze zeker. De mannetjes die lopen 15km in een nacht zonder problemen… Ze moeten dan ook een tering-end ver weggezet worden.
Daarnaast hebben die beesten klieren in de achterpoten met geurstoffen. Mochten er bijv. marters in je huis zitten krijg je ze er erg moeilijk uit; en mocht je de oorzaak van het binnenkomen niet kunnen vinden komen ze net zo hard weer terug door die geurtjes….
19 april 2012 om 18:52 #18007996welke anti marter spray wordt gebruikt en waar te koop??? ,mijn buurman is al aan de beurt geweest met zijn mevria die zet hem nu binnen nu ben ik bang dat ze mijn auto een bezoekje brengen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.