Marter plaag bij mijn insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Marter plaag bij mijn insignia

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Franco49

Ik heb een probleem ! we hebben al een tijdje Steenmarters , er zijn al een 5 tal wagens aangevreten (bekabeling) wat kan ik er aan doen dat die rot beesten niet aan mijn wagen zitten ? ik heb al een marterschrek geplaatst ,een stuk gaas onder de motor gelegd en mottenballen in het motor ruim gehangen , en toch hebben die beesten aan het middendeel is een (soort piepschuim) wat happen eruit gehaald , wie weet een oplossing?

wimdm
      Deelnemer

bij het forumonderdeel poetsen en detailen staat iets over anti marterspray om de motorruimte in te spuiten.

Hisense
        Deelnemer

Heb iets gevonden met tips:
          http://www.ongediertebestrijding-drenthe.nl/nl/Steenmarters/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Franco49

@wimdm wrote:

bij het forumonderdeel poetsen en detailen staat iets over anti marterspray om de motorruimte in te spuiten.

Dit heeft ook een buurvrouw gedaan ,alleen zonder enig resultaat

Fearless
            Deelnemer

Dat 12v kastje op de accu heb je dus al……..

Een tijd geleden trok ik de motorkap van een auto los en zag ik overal pany’s met haar er in, waarschijnlijk hondenhaar.
              Dat zou ook helpen.
              Ik kom het redelijk veel tegen op m’n werk. Allemaal aangevreten kabels, met name bougiekabels en ruitensproeierslangetjes. Bedrading valt mee, slechts 1 keer gezien. Ze vinden het rubber toch net wat lekkerder.

Katten buiten laten helpt ook wel, katten zijn ze niet van gecharmeerd.

Franco49

Fearless, die marters pakken zelfs katten ,hier lag een dooie duif en die werd ook even opgepeuzeld , nee meegenomen , het stikt hier van die rot beesten , ik heb al diverse bedradingen extra tape omgedaan wie weet helpt dat een beetje en dat gaas wat ik onder de motor liggen heb daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in ,maar meer zou ik niet bedenken kunnen .

Hisense
                Deelnemer

Heb je de mogelijkheid om een lamp op te hangen met bewegingsschakelaar. Misschien schrikken ze af wanneer de lamp ineens aanspringt

Franco49

Hisense, waar de wagen staat is een binnenplaats ,waar iets van 20 auto’s staan , zodra het donker word is het met 6 lampen verlicht
                    en een mogelijkheid om een extra lamp of iets dergelijks te plaatsen is er niet ,dat moet dan via commissies gaan , eigenaren en huurders en dat is een heel groot probleem .

Opeloco
                    Deelnemer

In bepaalde rubber wordt dacht ik visolie verwerkt, en dat trekt die beesten aan…

Ultrasoon geluid?
                      http://www.steenmarterverjagen.nl

Marco Insignia

Van iemand in het oosten van het land heb ik in het verre verleden gehoord dat ze WC blokjes onder de motorkap hingen (als die dingen nog zijn als vroeger), om marters tegen te gaan.
                        Staat wel vreemd als je de motorkap open doet…

Franco49

Marco Insignia, dat heb ik allang geprobeerd ,maar werkt niet , ook mottenballen in een nylon kous werkt niet stikt al de neten maar geen effect , maar ik heb nu een stuk gaas onder het motorblok liggen wat net tussen de wielen past ,wel even werk om het steeds eronder weg te halen en eronder te plaatsen maar tot heden is er niks meer gebeurd , wel dicht bij mij 4 wagen zijn de bekabeling aangevreten .

wimdm
                          Deelnemer

T. ten H. uit Deventer

Ik heb zelf nog een goede ervaring met het weghouden van steenmarters uit de auto. WC-blokjes en / of ultrasoon geluid apparaten werken maar erg kort, de marter(s) wennen eraan ofzo ?? Wat wel goed werkt is de marter simpelweg de toegang ontzeggen tot je motor ruimte. Ik heb dat gedaan door de motorruimte aan de onderkant dicht te maken met een fijn gaas. Lucht moet bij je motor kunnen, maar zo komen de marters er niet meer in. Gaas goed vastzetten, maar niet te permanent (niet lassen bijv.) je garage moet er wel bijkunnen. Ik heb van aluminium strips een frame gemaakt met het gaas ertussen, en dat frame kan met 8 schroeven worden vastgemaakt of losgehaald. Het enige wat dan nog “risico” loopt zijn een paar kabels die helemaal onder de auto langs lopen, maar dat heeft mijn auto niet, alles zit grotendeels onder een bodemplaat weggewerkt. Het is even wat werk, maar dat is wel eenmalig. Je hebt daarna nooit meer last van kapot gebeten kabels, want de marters kunnen er niet meer bij. Misschien dat anderen hier ook wat mee kunnen.

Franco49

wimdm bedankt voor de tip , er zijn ook bedrijven die dit voor je doen ,maar het moet nogal prijzig zijn, zover ik weet zit het bij mijn autoverzekering in ,ik ga op het moment niks verder eraan doen ik hoop dat ik met een paar maanden weg ben hier en hoop dat ik in Spanje er geen last van heb!

Hisense
                              Deelnemer

Ik kan niet opmaken ofdat je een motor beschermplaat hebt onder je wagen. Zou je die niet hebben, ik heb er laatst eentje bij de sloop gehaald voor 45€. Dan zou t al een groot deel schelen die je moet bedekken met gaas.

Franco49

Hisense die heb ik gelukkig wel ,aan gaten blijft er weinig over , 2 langwerpige voor en een eigenlijk in de volle lengte van de aandrijving .

Franco49

Na een vrij lange periode een stuk los gaas onder het motor deel te hebben gelegd kan ik wel zeggen dit helpt echt , alleen is het wel wat bewerkelijk , je moet voor je wegrijd het gaas eronder weg halen en natuurlijk niet vergeten om zodra je weer op de plak bent er weer onder te leggen , maar die moeite is het mij wel waard , dus tot heden geen last meer, en dat ruim 3 maanden .

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.