Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Mark’s Vec. C2 2.2 16V STW : wisseling op de oprit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2014 om 08:50 #18146381
Dan moet ik ook maar eens de föhn erbij pakken… Vind het wel erg strak. :)
16 oktober 2015 om 06:59 #18146382#Stof#Stof#Stof# ………… :jerry
Effe nodig afstoffen hier zie ik wel :D
Half Augustus twee op vakantie gegaan met de caravan d’r achter en aangezien we redelijk dicht
bij huis stonden, heb ik halverwege de vakantie de auto terug gebracht naar mijn woonplaats waar een
bevriende Opel monteur de Distributieketting en Balansasketting wel wilde vervangen in de avonduurtjes.
Hij is er ruim 10uur mee bezig geweest en de wagen loopt er weer heerlijk soepel door,Het was meer preventief dat ik alles wilde vervangen dan noodzaak al was de ketting al redelijk uitgerekt
volgens de monteur.Dus ook maar meteen doorgepakt en met de auto drie weken geleden naar Amersfoort gereden om
hem daar onder handen te laten nemen door Unlimited Tuning : met het volgende resultaat
Van ongeveer 148pk naar 162pk en van 219Nm naar 245Nm, het is wel aardig merkbaar voor een ongeblazen motor,
Hij is er echt wel feller op geworden dus ik weer helemaal blij :thumbup :D16 oktober 2015 om 07:45 #18146383Lekker bezig, chippen staat bij mij ook nog op het verlanglijstje! king:
16 oktober 2015 om 12:47 #18146384Een hoop gesleutel dus aan je auto, maar ook zeker de moeite waard! :jerry
Wat is de reden dat je de auto nu gechipt hebt?
Rijdt de auto hierdoor nu dan ook zuiniger?Zou graag wel meer hierover willen horen/weten…aangezien ook wij in ‘n ‘2.2 direct’ rijden :hmmz
16 oktober 2015 om 15:19 #18146385@vanieba wrote:
#Stof#Stof#Stof# ………… :jerry
Effe nodig afstoffen hier zie ik wel :D
Half Augustus twee op vakantie gegaan met de caravan d’r achter en aangezien we redelijk dicht
bij huis stonden, heb ik halverwege de vakantie de auto terug gebracht naar mijn woonplaats waar een
bevriende Opel monteur de Distributieketting en Balansasketting wel wilde vervangen in de avonduurtjes.
Hij is er ruim 10uur mee bezig geweest en de wagen loopt er weer heerlijk soepel door,Het was meer preventief dat ik alles wilde vervangen dan noodzaak al was de ketting al redelijk uitgerekt
volgens de monteur.Dus ook maar meteen doorgepakt en met de auto drie weken geleden naar Amersfoort gereden om
hem daar onder handen te laten nemen door Unlimited Tuning : met het volgende resultaat
Van ongeveer 148pk naar 162pk en van 219Nm naar 245Nm, het is wel aardig merkbaar voor een ongeblazen motor,
Hij is er echt wel feller op geworden dus ik weer helemaal blij :thumbup :DMag ik weten wat je kwijt was voor het chippen?
16 oktober 2015 om 21:43 #18146386Staat allemaal op de site van Unlimited Tuning.
17 oktober 2015 om 06:11 #18146387@hb96 wrote:
Een hoop gesleutel dus aan je auto, maar ook zeker de moeite waard! :jerry
Wat is de reden dat je de auto nu gechipt hebt?
Rijdt de auto hierdoor nu dan ook zuiniger?Zou graag wel meer hierover willen horen/weten…aangezien ook wij in ‘n ‘2.2 direct’ rijden :hmmz
Ik ook :thumb :thumb
17 oktober 2015 om 09:20 #18146388Over het algemeen chippen op een non turbo auto (atmosferische motor) heeft geen zin. Het minimale vermogen winst is zo weinig dat het voor de kosten eigenlijk niet loont. Bij een turbo motor zijn de verschillen heel goed merkbaar en daardoor ook kosten technische de moeite waard. :thumb
Veel plezier met je gechipte auto. :thumb
17 oktober 2015 om 10:49 #18146389@Dolby wrote:
Over het algemeen chippen op een non turbo auto (atmosferische motor) heeft geen zin. Het minimale vermogen winst is zo weinig dat het voor de kosten eigenlijk niet loont. Bij een turbo motor zijn de verschillen heel goed merkbaar en daardoor ook kosten technische de moeite waard. :thumb
Veel plezier met je gechipte auto. :thumb
Nou dan nodig ik je graag uit om in mijn auto te stappen….. wat het is wel degelijk merkbaar t.o.v standaard, ben er zeer tevreden over
En uiteraard is het bij een turbo geblazen motor zeker beter merkbaarDe reden van het chippen : dattie sneller is en tja dan heeft hij het zomers ook wat makkelijker met een 1600kg caravan op de kont :jerry
We hebben totaal 3 auto’s daar laten chippen en hebben een leuke prijs afgesproken met Unlimited Tuning.
17 oktober 2015 om 10:55 #1814639017 oktober 2015 om 13:20 #18146391Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?
Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.
17 oktober 2015 om 14:38 #18146392Zoals ik kan lezen komt de vectra uit bouwjaar 2009. Dat betekend dat het om een 2.2 16v DGI gaat inderdaad die standaard 155Pk zou moeten hebben met 220nm koppel. :thumb
PS: De banden zien er geweldig mooi uit onder jouw auto. :wors
17 oktober 2015 om 14:56 #18146393Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)
Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.
Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbup17 oktober 2015 om 17:30 #18146394:thumb :thumb Goeie combinatie , bij mij gaan de gedipte snowflakes er van de week onder ,,, :thumb :thumb ..
17 oktober 2015 om 17:56 #18146395@CJX wrote:
Begrijp ik het nu goed dat jij een oude 2,2-16V motor hebt liggen in een C2. ?
Op de site van unlimited tuning wordt idd gesproken over chiptuning van de 2,2-16v met 147 PK.
Ik neem echter aan dat jij ( net als ik ) het 2,2-16v DGI blok in de VEC hebt liggen met standaard 155 PK.
Die kom ik niet tegen op de site van unlimited tuning. ( Wat me dan niet verbaasd trouwens omdat chiptuning van de DGI blijkbaar lastig is)Of kan unlimited tuning toch wel een DGI-blok chippen, en had jouw blok blijkbaar al wat pk’s ( 155 > 147 ) verloren de afgelopen jaren.
Dat is een foutje op hun site, moet je even bij Signum kijken daar staat de 155pk versie wel bij
en ik heb idd de 155pk versie, dat is wel de fabrieksopgave en in ideale omstandigheden gemeten pk’sJe zal altijd verlies hebben t.o.v de opgegeven fabrieksgegevens, het is zelfs zo dat de mannen van Unlimited Tuning
vonden dat het nog erg meeviel voor een auto met bijna 190K op de teller17 oktober 2015 om 18:02 #18146396@Outzy wrote:
Ik zit hier geïnteresseerd mee te lezen over het chippen van een Z22YH. :)
Ik heb dit op me eventueel-to-do-lijst staan. Maar zoals Dolby ook al zei, de prijs ten opzichte van de winst schrikt mij zelf ook een beetje af. Als de prijs lager zou zijn, dan weet ik zeker dat meer niet Turbo rijders hun auto zullen chippen.
Des al niet te min, mooi te horen dat er toch wel een duidelijk verschil merkbaar is. Met name in de koppel. :thumbupTja ik vind het een schappelijke prijs wel, zeker incl de twee dyno-run’s die ze uitvoeren en het fine-tunen van de motor na de eerste run
18 oktober 2015 om 08:35 #18146397Heb in het verleden ook atmosferische motoren laten chippen, prima mod en je krijgt er echt een betere rijervaring voor terug.
Velgen staan trouwens erg mooi zo! Goeie combi zwart zilver.
18 oktober 2015 om 09:32 #18146398Ik denk ook dat de meeste mensen zich blindstaren op de cijfertjes, het is vaak een verbetering over de hele bandbreedte.
Ik vind juist als je bijv. de inlaat en de uitlaat van een n/a motor aanpast chippen op maat een must.Duur? vind ik niet, er zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld een verkorte CDTI inlaat op hun Z20LET monteren voor 1pk winst en bijna geen merkbaar verschil voor bijna de zelfde prijs als deze chip, ‘t is relatief.
30 augustus 2016 om 07:10 #18146399#Kuch Kuch# effe stoffen hier…
Afgelopen zaterdag weer terug van twee weken vakantie in eigen land …..
Super weer gehad en een goede vakantie, helaas wilde de vrouw de fietsen mee dus maar op het dak geparkeerd…. :D
Al enige tijd ben ik aan het kijken voor een andere auto, niet omdat de Vec niet bevalt, maar omdat ik wat
sneller en zwaarder wilde met het oog op de toekomstige vakantie’s waar we toch richting het buitenland willen,
Dus twee weken terug wezen kijken bij een Insignia SportsTourer 2.0T 4×4. op het eerste gezicht een plaatje van een auto en niet duur.
Helaas wel achterschade gehad en beide achterschermen waren overgespoten. Alleen het grootste euvel was……
De vorige eigenaar had er 3 jaar in gereden en was eigenaar van een hond….Overal hondeharen achterin….. Een grote No-Go venwege de allergie van m’n vrouw.En tja het gewicht van zo’n auto stond me ook nog tegen, 3 klasse’s hoger in de belasting dan de Vec.
Ook kon mijn vrouw niet wennen aan de A deurstijl tijdens het rijden…. dus geen Inginia voor ons.En dan ga je verder kijken en er stond bij ons op de camping een Audi A5 sportback,
de beste man was bezig in de kofferruimte en wat me opviel is dat die bijna net zo groot was als de Vec.
paar dagen over gebrainstormd of we wel weer een station wilde en uiteindelijk een wat gaan kijken opt internet,Uiteindelijk bij een Audi A5 sportback 2.0TFSI quattro uitgekomen met een handbak,
Proefrit gemaakt, wat me heel goed beviel.
En ook niet geheel onbelangrijk….. de inruilprijs viel me ook niet tegen…Dus vanaf morgen gaat de Vec bij ons de oprit verlaten met 199.500km en komt er een Audi A5 te staan met 110.000km
Ik hoop dat de Vec in goede handen valt en de volgende eigenaar is wel verzekerd van een dijk van een Vec.
het ga je goed Vec.
30 augustus 2016 om 07:53 #18146400Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst. :wors :thumb
Jammer van je Vectra maar begrijpenlijk.
PS: Je olie verbruik zal waarschijnlijk alleen maar hoger worden dan je gewend was met jouw 2.2 16V blok. ;)
30 augustus 2016 om 08:35 #18146401Mooie ruil zeg!!
Veel veilige km.s toegewenst30 augustus 2016 om 11:05 #18146402Veel plezier met de nieuwe aanwinst :thumb
30 augustus 2016 om 11:25 #18146403Veel plezier met de Audi.
30 augustus 2016 om 11:35 #18146404Ik Kom nog wel eens langs voor advies over centreerringen.
Veel plezier toegewenst met de Audi :agentGroet jraaf
30 augustus 2016 om 12:45 #18146405Schitterende audi! Veel plezier en veilige kilometers!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.