Marcel Vectra C 1.9CDTI

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Marcel Vectra C 1.9CDTI

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    marcel163

Hallo,

Ik ben Marcel en kom uit Flevoland.

Ben sinds kort in bezit van Vectra c station. Hiervoor had ik een Passat en ook bij deze auto was ik lid van de Passat club/forum.

Het is gewoon erg handig om zaken uit te zoeken/vragen aan soort en lot genoten. Ik ben dan ook groot fan van dit soort forums.

Ik heb de auto gekocht bij vaartland in Zwolle, incl garantie die verzorgt wordt door hun buurman abbink. Ik heb nu de volgende problemen inmiddels met mijn wagen;

* Auto wordt niet warmer dan 70-72 gr

is opgelost dzv garantie nieuwe thermostaat :D
      * Teer op de snelweg A28 (auto is links nu two-tone en rondom teer nevel :swear )

claim loopt tegen rijkswaterstaat :vertag [/list]

NU IETS WAAR IK ADVIES OVER NODIG HEB OM DE GARAGE HOUDER(GARANTIE) ZO GERICHT MOGELIJK KAN INFORMEREN;

Auto start soms niet in een keer(moet doorstarten) of sleutel terugdraaien en opnieuw starten, dan starten lopen. Is geen peil op te trekken wanneer mbt weer, stand auto (schuin recht)
      Ook hikt stottert hij soms tussen 1200 – 1500 toeren. Gisteravond even in z’n vrij gas gegeven…constant 1200-1500 toeren dan zit er een stotter/trilling in. Eenmaal poosje gelopen/gereden dan is het over.

Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken(ben geen leek, maar deze auto is weer nieuw voor me) voordat ik afgescheept wordt met dat e.e.a. normaal is. Heb nu tenslotte nog garantie!!

gr marcel

Kermitkiller

welkom hier :thumb

astraTD

Welkom :thumb

Dolby
          Deelnemer

Welkom op het Forum.

Mogelijk EGR klep vervuild. Brand er op dat moment ook je motormanagement lampje (geel motorblokje zeg maar).

Smithy
            Deelnemer

Welkom hier ! :D

je EGR-klep eens uitkuisen (staat een how-to op het forum, is wel voor een Vec B denk’k) of laten doen als het onder garantie valt.

en over je teer verwijderen, persoonlijk vind ik wasbenzine en een zachte doek de beste manier om het weg te halen.

Grtn,
              Jeroen

marcel163

zal eens kijken wat er woensdag uitkomt bij de garage…zal egr zeker even noemen

vwb de teer aansprakelijkheid is toegekend dus wordt op kosten van rijkswater staat/aannemer vergoed

Smithy
                Deelnemer

en ook eens vragen of ze de luchtmassameter eens uitmeten, deze kan ook wel voor vermogensverlies en haperingen zorgen…

marcel163

update;……….

afgelopen zaterdag auto weer opgehaald, bleek verstuiver van derde cyl defect te zijn..is nieuwe gemonteerd.

Starten lopen…….reed ook prima geen stotter of hik todat ik vanuit zwolle bij afslag harderwijk was en voor de verkeerslichten stond kreeg ik het vermoeden dat ie op drie poten dreigde te gaan lopen, maar goed doorgereden naar zeewolde en in de bebouwde kom ja hoor drie poten…nog beroerder dan ooit te voor. enfin opgebeld en auto weer terug gebracht.

Op de snelweg ter hoogte van wezep ineens een flinke stotter/hik met een bonk geluid(cruise control ervanaf) en daarna liep ie als een zonnetje……schiet mij maar in de feest verlichting.

staat weer bij de dealer voor nadere inspectie en diagnose….wordt vevolgd

marcel163

nou…niks gevonden muv van een niet optimaal werkende temp sensor. Deze is vervangen en het stotteren/hikken lijkt opgelost. Het starten is en blijft een drama.

na doorstarten niet aanslaan
                      2e keer ook niet direct aanlaan
                      3e keer starten lopen
                      ?????????????????????????

ga nog maar een keer bellen dat nog niet alles os opgelost :(

marcel163

hallo,

had me al voorgesteld, maar na de vorige verschrikkelijke vectra, wat helaas niet opgelost/verholpen/gevonden werd heb ik uiteindelijk een andere auto uitgekozen(peugeot 308) die ook niet beviel(was persoonlijk, technisch prima auto)om toch weer naar opel te gaan……

nu is het weer geworden een

Opel Signum 1.9CDTI (150pk) executive
                        automaat 6traps
                        2008
                        met 148000km op de teller

Hoop dat ik met deze meer geluk en plezier zal hebben

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.