Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › mapsensor 250kpa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2010 om 18:39 #17222195
hey ik rij nu fhase 3 met damfrad met kan ik er een mapsensor van 250kpa in de ecu doen.
of wat zal ik dan moeten veranderen om 1,5 bar te draaien
ik heb nu 1.2 bar .
en om nog een boostcontroler te gebuiken lijk me ook niet wat .
iemand ervaring meej?7 juni 2010 om 18:50 #17685090Ik ga een megasquirt gebruiken, met een MAP sensor van een VW 1.9 TDI, die kan tot 250 kilopascal, er is ook een van 400 kilopascal.
7 juni 2010 om 19:03 #17685091maar wat verandert er dan als ik er een 250 in doe krijg ik dan meer turbodruk
of kan ik dan de druk hoger maken.
maximale is tog 1,2 van een orinele mapsensor
ma hoe krijg ik 1,4bar druk8 juni 2010 om 15:46 #17685092niemand?
9 juni 2010 om 18:35 #176850939 juni 2010 om 18:41 #17685094Ik weet niet precies hoe het zit bij een originele ECU.
Wel kan ik je vertellen dat EDS er een oplossing voor in hun verkoop lijst hebben staan.
Deze heb ik laatst toevallig zien staan.
EDIT
http://eds-motorsport.de/shop/de/C20LET-Phase3-Elektronik-Dampfrad
29 juni 2010 om 15:57 #17685095hogere druk draaien kan wel maar dan gaat ie stotteren
en inhouden dus beter die 250kpa monteren dan heb je daar geen last van29 juni 2010 om 17:06 #17685096Een mapsensor geeft een bepaalde spanning af als signaal voor de ecu. Aan de hand van de hoogte van die spanning weet de computer hoeveel laaddruk er is en hoeveel benzine er ingespoten moet worden en op welk moment er gevonkt moet worden. Als je nu klakkeloos de mapsensor gaat vervangen door een ander exemplaar loop je een grote kans dat de ecu een heel ander signaal krijgt.
In de meeste gevallen moet de mapsensor gecalibreerd worden in de ecu. Of dat bij de LET ook zo is weet ik niet..
29 juni 2010 om 18:14 #17685097Bij de motronic van de C2.0LET wordt de map-sensor alleen gebruikt voor de turbodruk regeling.
O.a. de luchtmassameter zorgt voor de gegevens voor de ontsteking en brandstof.
29 juni 2010 om 19:06 #17685098eds zegt mij
<Druck gibt es aber die ganze Abstimmung passt nicht dazu sie haben dann viele Probleme damit29 juni 2010 om 19:08 #17685099ik heb nu ook geen stotteren hoor rijd wel perfeck aleen de druk blijft soms even hangen op 0,5bar maar dan schiet die als een speer nas 1.2bar ma licht er net aan waar je de schakelaar op hebt staan
30 juni 2010 om 16:35 #17685100maar hoe krijg ik nu meer druk .
kheb nu die damrad dus boostcontroller erop maar gaat niet verder dan 1,3bar er moet tog wat zijn wat je turbodruk kan opvoeren zeg maar en nog een boostcontroller derop gaat denk ik ook niet werken30 juni 2010 om 16:52 #17685101al geprobeert om je wastegate wat beter af te stellen ;)
30 juni 2010 om 16:56 #17685102map sensor moet zoiezo gecalibreerd worden eerst.
maar de dampfrad bij de phase3 van eds is er juist voor om nét iets meer druk te kunnen draaien….
als jij bij 0,5bar een dipje hebt is er iets anders aan de hand.
3 juli 2010 om 17:28 #17685103als goed kis hoort dat zow dat de even blijft haken met 0,5 had ik gelezen ergens op eds
maar dat is egt minimaal hoor
mapsensor hoeft niet gecalibreed worden bij fhase 3
jah wastegate hoe zet je dat ding precies goed?
kheb er zo,n veer op zitten en een eds wastegate en de schroef 4mm strakker gezet -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.