Mantzel Powerbox

Forumindex Forums Modellen Corsa Mantzel Powerbox

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Raymon830

Beste mensen ik zie steeds meer mantzel powerboxen met een luchtfilter box in plaats van een open kelk.

Nou vind ik dat toch een stuk strakker eruit zien.

Zag dat wimv6 dat ook had.

Maar hoe maken ze dit komt het veel op google afbeeldingen tegen maar wil dit toch ook gaan realiseren dat goedkope geluid vind ik niks zeker omdat ik straks met de vakantie een kleine 5000 km ga rijden met de corsa wil ik graag een stille variant.

Heb jullie een how to of tips of iets om me op weg te helpen.

Alvast bedankt.

McKaamos
      Deelnemer

Hoe bedoel je, hoe maken ze dat?
        Het is gewoon een originele filterbox met een paneelfilter er in.
        Slangdiameters enzo zijn gelijk, dus het past er rechtstreeks aan.

pluuske

[rquote=1911274&tid=146171&author=Raymon830]Beste mensen ik zie steeds meer mantzel powerboxen met een luchtfilter box in plaats van een open kelk.

Nou vind ik dat toch een stuk strakker eruit zien.

Zag dat wimv6 dat ook had.

Maar hoe maken ze dit komt het veel op google afbeeldingen tegen maar wil dit toch ook gaan realiseren dat goedkope geluid vind ik niks zeker omdat ik straks met de vakantie een kleine 5000 km ga rijden met de corsa wil ik graag een stille variant.

Heb jullie een how to of tips of iets om me op weg te helpen.

Alvast bedankt.[/rquote]

een mantzel power box kun je niet maken :P
          moet je kopen .zijn best duur die dingen.
          en de stille variant ? :hmmz

als ik het goed heb is een manztel power box een vervanger van de originele inlaat . ( het gedeelte met gasklep bedoel ik dan niet het spruit stuk )
          is niet zomaar ff te plaatsen moet je wel het een en ander voor doen

Raymon830

die powerbox is al geplaats maar wil van dat open luchtfilter af en een luchtfilter box plaatsen zit zelf te denken aan een originele of een bmc te plaatsen maar de vraag is of ik een originele kan gebruiken.

Gido-GSI

orginele luchtfilterbox kan je gewoon gebruiken…alleen moet je de slang van je luchtfilterbox naar je mantzel inlaat ff verkorten…

wim-v6
              Deelnemer

Inderdaad Raymond, op de sloop een Filterbakkie halen, daar alle begrenzing uit trekken (of een van een Corsa-B / Combo-B diesel pakken, die zijn standaard leeg!!) mooi niet filtertje erin, en gaan met die banaan.

Mijne rijdt er niks minder om met een standaard bakkie, zelfs lekkerder vind ik.

ik heb inderdaad een standaard filterbak (met dieseldeksel)

foto’s (let niet op de tape, mijn slang is niet de goede lengte een of andere onverlaat voor mij had deze afgesneden voor zijn open luchtfilter

Willem

Raymon830

thanks voor jullie reactie

Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    pluuske

dat lijkt me niet egt een fijn ding . beetje open lucht filter idee.
                      als je dan toch een open lucht filter pak pak dan een k&n open lucht filter die je in je wiel kast hangt .

Gido-GSI

[rquote=1912134&tid=146171&author=Corsa_GSi]Of deze nemen:
                        http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp%5B/rquote%5D

Deze heb ik ook, werkt prima en ‘pakt’ alleen maar koude lucht mits de slang goed is geplaatst.

Gido-GSI

[rquote=1912146&tid=146171&author=pluuske]dat lijkt me niet egt een fijn ding . beetje open lucht filter idee.
                          als je dan toch een open lucht filter pak pak dan een k&n open lucht filter die je in je wiel kast hangt .[/rquote]

Dit is juist een GESLOTEN systeem, een cold air intake pakt alleen maar koude lucht.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.