Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta vooras ombouwen naar 5×120
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2010 om 12:47 #17221331
welke mogelijkheden zijn er allemaal om een manta vooras om te bouwen naar steek 5×120?
ik was van plan om adapters te gebruiken, maar i.v.m. de uitbouw van mijn kadett 400, moet ik een cm of 10 naar buiten:hmmz dit is waarschijnlijk te veel, maar ik wil toch het maximale gebruiken wat nog acceptabel is.
dat de wielen dan niet helemaal zover naar buiten komen te zitten als ik graag wou, moet ik maar voor lief nemen.
andere velgen is geen optie, aangezien mijn velgen ronal’s zijn, die niet 1 2 3 in breder formaat te vinden zijn.
ik heb nu 7×15, ET 37laat maar horen;)
17 mei 2010 om 14:33 #17673187AnoniemLid sinds:
1 January 1970hoezo niet breder te krijgen
ik heb ze wel in 8 j en ook in 10j:P
maar voor een normale prijs zijn ze er niet meer
daar heb je gelijk inje kunt de astappen/fuseestukken van een b commodore gaan gebruiken
zijn 2 type,s in 1 voor de zelfde maat fusee kogels als de manta as
maar ook heb je ze met grotere gaten voor dikkere fusee kogels;)
uiteraard heb je dan ook de commodore naaf nodig;)dan zijn er ook ombouw setjes van irmscher geweest
dan heb je 5 gaats nafen die op de manta astappen/fuseestukken passen;)zelf heb ik beide opties liggen
ben er nog niet overuit wat ik uiteindelijk onder de ascona ga gebruikendit ook ivm met welke remklauwen ik dan ga gebruiken
want de steek van de klauwen is bij manta fusee,s anders dan bij de commo fusee,s;)
hoop dat je der zo wat meekan;)
17 mei 2010 om 14:39 #17673188oja, was nog vergeten te vermelden dat het een betaalbare optie moet zijn:jerry
tja, van die commodore onderdelen, hoever komt het geheel per kant naar buiten?
zijn deze onderdelen zo te monteren of zit er nog veel aanpaswerk aan?
en zijn deze onderdelen nog goed te verkrijgen?een irmscher ombouw setje is volgens mij erg duur, net zoals een ander setje ronals halen. wat ik voor de 7J’s moest neerleggen was me al te veel:P
17 mei 2010 om 14:58 #17673189AnoniemLid sinds:
1 January 1970irmscher setje moet je echt geluk mee hebben
want die zijn bijna nog zeldzamer dan originel 400 delen:ocommodore spul was tot nog toe redelijk betaalbaar
wat de prijzen momenteel doen???????hoeveel je meer naar buiten komt ten opzichte van originel naven kan ik zo niet zeggen
ff meten gaat ook niet lukken omdat m,n ascona niet meer thuis staat
voor commo delen zou je
opel4ever kunnen benaderen
http://www.opel4ever.nl/of m&m service dronten
of “bettus accu” z,n vader
zijn vast wel meer adresjes maar dit schiet me zo te binnen;)
17 mei 2010 om 15:09 #17673190ja alleen wil ik graag even weten of ik er veel mee opschiet, voordat ik mailtjes en belletjes ga plegen;)
17 mei 2010 om 15:24 #17673191me vader verkoopt vaak naven van een commodore B die ze uiteindelijk op een manta B plaatsen. hoe ze het doen, doen ze het. ik weet niet precies hoe ze het doen…
17 mei 2010 om 19:44 #17673192AnoniemLid sinds:
1 January 1970staat hier boven wel beschreven
dus de naven incl fuseestukken van een b commodore
met kleine fusee kogelsof je moet ook andere fusee kogels
in je manta draagarmen plaatsenhelaas kan ik je geen duidelijkheid geven of en hoever de spoorbreedte veranderd
wat ik nog was vergeten
bij de commodore fussestukkenheb je nog een probleem met de stuurarmpjes
die zou je iets moeten wijzigen of van een ik dacht a manta
a ascona pakkenmischien reageert er nog iemand
die wel ff precies kan vertellen of en hoeveel je spoorbreedte veranderd;):hmmz17 mei 2010 om 20:47 #17673193ik dacht als ik me niet vergis dat het met de commodore fusee stukken een cm of 4 per kant naar buiten komt t.o.v de originele fusee stukken
voor de stuurarmpjes is er ook een nieuwe niet goedkopen oplossing ! zie fotois een reproduktie van het origineel , maar er zijn vast nog wel wat meer oplossingen
17 mei 2010 om 20:51 #17673194als ik morgen tijd heb (kan niks beloven ) zal ik het verschil eens opmeten ! heb hier beide fusee,s nog wel los liggen
moet ff gaan spitten in het magazijn17 mei 2010 om 21:09 #17673195AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door mantaray
ik dacht als ik me niet vergis dat het met de commodore fusee stukken een cm of 4 per kant naar buiten komt t.o.v de originele fusee stukken
voor de stuurarmpjes is er ook een nieuwe niet goedkopen oplossing ! zie fotois een reproduktie van het origineel , maar er zijn vast nog wel wat meer oplossingen
die had ik ook gezien inderdaad
en ze zijn niet goedkoop was me ook opgevallen;)17 mei 2010 om 21:11 #17673196Dat ligt er wel aan welke naven je gebruikt, de 1 staat iets verder naar buiten dan de ander.
Die stuurarmen zijn echt mooi en een hele goede oplossing, De verkoper/maker is goed bekend met dit soort zaken, ik ga er daarom vanuit dat het goede kwalliteit is.
17 mei 2010 om 22:17 #17673197tja andere velgen nemen met et 0 heb je 3.5 cm te pakken
18 mei 2010 om 06:32 #17673198liever geen andere velgen, omdat ik graag de ronals wil houden.
wat ik zo hoor over die commodore onderdelen, en die 4 cm. dan komt het al mooi in de richting.
als ik dan nog een paar verbreders van 4-5 cm gebruik (wat ik wel vaker gezien heb) ben ik er ook al zowat. misschien staat het ook nog niet verkeerd als het wiel iets naar binnen zit.
welke prijs moet ik ongeveer aan denken bij die replica stuurarmpjes? als die van een a manta of a ascona ook passen, kan ik dan beter deze nemen?
en zijn de commodore onderdelen zo te monteren, of moet er nog wat aangepast worden?
ik vind het opzich wel een goede oplossing, hoef ik ook geen adapters meer te kopen, omdat commodore origineel al 5×120 heeft.18 mei 2010 om 22:00 #17673199zoo vandaag ff druk geweest , niet kunnen meten helaas
morgen ochtend kijken of ik nog een gaatje kan vindende stuurarmpjes moet je in de prijsklassen denken aan zo,n 500 euro per setje . er zijn nu 10 sets gemaakt weet niet of er nog een oplagen volgt ?
19 mei 2010 om 08:44 #17673200heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten
vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm
dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijvenorigineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen
dan zal je zelf even moeten meten19 mei 2010 om 09:23 #17673201dank je:thumbup
zal vanavond even bij de manta as meten. weet je zo of je een set hebt met dezelfde maat fusee kogels als een manta? of heb je die grotere?
19 mei 2010 om 10:08 #17673202ik heb zowel de commodore fusee stukken met de grote als met de kleine fusee kogels die ik nu gemeten hebt is met de kleine , die met de grote zit onder de manta
ik denk niet dat er (veel??) verschil in de afstand zit
maar voor de zekerheid hartlijn gat gemeten20 mei 2010 om 06:14 #17673203origineel gepost door mantaray
heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten
vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm
dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijvenorigineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen
dan zal je zelf even moeten metenkan me vergist hebben, maar ik heb gisteravond nog snel even gemeten: 11.5cm:o als dat werkelijk zo is schiet ik er weinig mee op.
20 mei 2010 om 18:28 #17673204oke ik dacht altijd dat het meer was:hmmz:hmmz
maar goed ik heb het dan ook nog nooit na gemeten :P:P
21 mei 2010 om 05:59 #17673205AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Christian-tsx
origineel gepost door mantaray
heb net even bij een commodore setje de afstand gemeten
vanaf hartlijn gat fusee kogel tot aan het vlak waar je wiel op komt dan meet ik +/- 12 cm
dit is een set van een commodore gs met massieve rem schijvenorigineel manta fusee heb ik niet meer compleet hier liggen
dan zal je zelf even moeten metenkan me vergist hebben, maar ik heb gisteravond nog snel even gemeten: 11.5cm:o als dat werkelijk zo is schiet ik er weinig mee op.
eerlijk gezegt leek het mij al sterk dat
er zoveel verschil in zatmaar ook ik heb dat nooit gemeten
tjah wat dan te doen???
mischien de as zelf verbreden
zodat de draagarmen ook verder naar buiten komen??:hmmz21 mei 2010 om 06:13 #17673206of een smalle versie kadett 400 bouwen:jerry
eerst maar eens de achteras klaar maken dan zien we wel even verder.
hang het scherm er wel een keer op en kijk wat ie minimaal aan verbreding nodig heeft.als er nog ideeën zijn hoor ik dat graag.
in ieder geval bedankt tot zover.
23 mei 2010 om 16:56 #17673207Niemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z’n effect heeft op ‘t camber.
19 augustus 2010 om 19:19 #17673208AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik heb ook al mensen gezien die de gaten in de naven dicht lassen en opnieuw 5 gaten boren, is dit niet zwak?
19 augustus 2010 om 20:53 #17673209origineel gepost door henk 400rr
Niemand die opgevallen is dat de adapterplaat waar de naaf op zit van de commodore hoger is dan die van een Manta? wat weer z’n effect heeft op ‘t camber.ja mijn wielen staan naar binnen, net als de drift auto van koekie, maar ik dacht dat dit nog lag aan mijn vering, hoe los je dat op henk?
20 augustus 2010 om 06:16 #17673210Onderste draagarm inkorten of de bovenste verlengen, laat het wel doen door een goede lasser/constructeur!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.