Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta veert bijna niet meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2013 om 18:46 #17260391
kameraad van mijn heeft op zen manta b1 1900s de originele schokdempers vervangen door bilstein b6.
veren zijn nog de originele
nu ligt de manta zo hard als een steen veert niks meer, komt dit doordat hier nog originele veren opzitten?
zou het helpen als de veren vervangen worde door verlagingveren?
zij deze goede?
http://www.biesheuvel.nl/product/43301/manta_b_ascona_b” onclick=”window.open(this.href);return false;2 september 2013 om 20:16 #18171439zijn die nieuwe dempers korter dan de oude ?
3 september 2013 om 04:12 #18171440Denk idd dat je dan te korte dempers hebt
3 september 2013 om 06:07 #18171441Het zij bilstein b6 sport
Ik dacht zelf ook kortere dempers zijn, maar was niet zeker
Verlagingsveren eronder en dan zou het probleem moeten opgelost zijn?3 september 2013 om 06:54 #18171442Als je korte schokdempers hebt dan moeten je wielen heel weinig veerweg hebben en komen je wielen sneller van de grond als je de auto opkrikt.
3 september 2013 om 11:36 #18171443veerweg is gewoonweg niks.
loskrikken kan ik niet is niet mijn auto en staat ook niet hier3 september 2013 om 13:01 #18171444De B6 is normale lengte, de B8 is de korte variant.
Ik heb zelf rondom ook B6, ze zijn niet verstelbaar en ik vind de uitgaande demping (denk ik althans goed te zeggen) ERG hard.
Nu scheelt het dat ik aan de voorkant de hardste variant heb, namelijk de circuit versie. Per ongeluk zo gekocht.Voor op straat vind ik het eigelijk niet helemaal super. Ben altijd blij als ik op een mooie perfect vlakke autoweg terecht kom, anders is het hard stuiteren geblazen.
Erg stug, maar ik heb wel gewoon veerweg met 40 / 60 verlaging.
3 september 2013 om 13:14 #18171445Voordeel van Koni’s is dat ze verstelbaar zijn qua hardheid. Maar de enige keer dat ik geen veerweg meer had was met korte Koni’s op de hardste stand en -80 veren aan de voorkant. Maargoed jij zegt dat je nog originele veren hebt.
3 september 2013 om 15:17 #18171446onder de manta steken nog originele veren idd
vroeger heb ikzelf altijd met zwaar verlaagde auto’s gereden en geen enkel was zo hard als met maat zen manta
de manta veert gewoon niks precies of je hebt geen vering3 september 2013 om 15:18 #18171447lenn0 de circuit versie aanwat kan je die herkennen?
jij rijd met b6 rond verlaagd?3 september 2013 om 19:08 #18171448Je kan de nummers die op de dempers staan controleren op de Bilstein website, de B6 is er in normaal, rally en circuit uitvoering.
Ik rij B6 met 40mm verlaging voor en 60mm verlaging achter ja.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.