manta veert bijna niet meer

Forumindex Forums Modellen Manta manta veert bijna niet meer

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260391
    icecold
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 April 2010

      kameraad van mijn heeft op zen manta b1 1900s de originele schokdempers vervangen door bilstein b6.
      veren zijn nog de originele
      nu ligt de manta zo hard als een steen veert niks meer, komt dit doordat hier nog originele veren opzitten?
      zou het helpen als de veren vervangen worde door verlagingveren?
      zij deze goede?
      http://www.biesheuvel.nl/product/43301/manta_b_ascona_b” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18171439
      petrolhead
        Lid sinds:
        13 August 2010

        zijn die nieuwe dempers korter dan de oude ?

        #18171440
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          Denk idd dat je dan te korte dempers hebt

          #18171441
          icecold
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 April 2010

            Het zij bilstein b6 sport
            Ik dacht zelf ook kortere dempers zijn, maar was niet zeker
            Verlagingsveren eronder en dan zou het probleem moeten opgelost zijn?

            #18171442
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              Als je korte schokdempers hebt dan moeten je wielen heel weinig veerweg hebben en komen je wielen sneller van de grond als je de auto opkrikt.

              #18171443
              icecold
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 April 2010

                veerweg is gewoonweg niks.
                loskrikken kan ik niet is niet mijn auto en staat ook niet hier

                #18171444
                lenn0
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 February 2009

                  De B6 is normale lengte, de B8 is de korte variant.

                  Ik heb zelf rondom ook B6, ze zijn niet verstelbaar en ik vind de uitgaande demping (denk ik althans goed te zeggen) ERG hard.
                  Nu scheelt het dat ik aan de voorkant de hardste variant heb, namelijk de circuit versie. Per ongeluk zo gekocht.

                  Voor op straat vind ik het eigelijk niet helemaal super. Ben altijd blij als ik op een mooie perfect vlakke autoweg terecht kom, anders is het hard stuiteren geblazen.

                  Erg stug, maar ik heb wel gewoon veerweg met 40 / 60 verlaging.

                  #18171445
                  Stender
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    5 April 2009

                    Voordeel van Koni’s is dat ze verstelbaar zijn qua hardheid. Maar de enige keer dat ik geen veerweg meer had was met korte Koni’s op de hardste stand en -80 veren aan de voorkant. Maargoed jij zegt dat je nog originele veren hebt.

                    #18171446
                    icecold
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 April 2010

                      onder de manta steken nog originele veren idd
                      vroeger heb ikzelf altijd met zwaar verlaagde auto’s gereden en geen enkel was zo hard als met maat zen manta
                      de manta veert gewoon niks precies of je hebt geen vering

                      #18171447
                      icecold
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 April 2010

                        lenn0 de circuit versie aanwat kan je die herkennen?
                        jij rijd met b6 rond verlaagd?

                        #18171448
                        lenn0
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2009

                          Je kan de nummers die op de dempers staan controleren op de Bilstein website, de B6 is er in normaal, rally en circuit uitvoering.

                          Ik rij B6 met 40mm verlaging voor en 60mm verlaging achter ja.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.