Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Manta van 240 bak naar 265 bak ombouwen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2013 om 07:21 #17257752
Een vraag: ik wil de 240 bak in mijn Manta vervangen voor een 265 bak, wat heb ik nog meer nodig en wat moet er eventueel aangepast worden?
Dat er een ander vliegwiel met een zespuntskoppeling moet spreekt voor zich, maar het gat voor de pook, tussenas, etc???
Daar gaat het even over :thumb en gas’d’rbij, Kees.13 mei 2013 om 10:20 #18143304Pookmechanisme zou ik aanpassen, zodat je het originele gat van de getrag 240 kunt gebruiken. Daarnaast heb je een tussenas van een automaat nodig, ik meen dat je hier nog iets aan aan moet passen, maar dat kan henk400rr je wel vertellen.
13 mei 2013 om 10:57 #18143305Vliegwiel veranderen hoeft niet, wel de koppelingsplaat (andere vertanding), voor de platen zijn verschillende diameters namelijk en daarom hoeft niet per se het vliegwiel incl. drukgroep veranderd te worden.
Dan tussenas automaat type heb je nodig en de pook constructie moet ingekort worden, de pook staat ±5cm voor de manta/ascona te ver naar achteren.
verder is het een plug&play verhaal, de bak zit wat dichter tegen de tunnel aan (is hoger), maar daar zal je weinig last van hebben, denk even om het wormwieltje van je kilometerteller, die is meestal rood, en bij de meeste 240’s is die geel, dus die moet je dan even omzetten.
stelt niks voor deze klus.
14 mei 2013 om 18:52 #18143306Tussenas van normale manta/ascona-b automaat dus en de plaat van monza/senator er in, meer niet?
15 mei 2013 om 09:16 #18143307nee meer niet. je kan wel je schakelmechanisme ombouwen(inkorten wat henk zegt). ik weet niet of je dan genoeg hebt zodat hij in de het gat van de pook past. maar je kan ook een plaat van een monza erin lassen zodat het pookgat naar achteren komt(persoonlijk vind ik dit handiger/makkelijker ivm de plaats waar de pook zit voor het schakelen(te ver naar voren is niet fijn schakelen)
tussenas idd van een normale manta b automaat. hoef je niks aan te doen, past zou in jou bak. ook de lengte is meteen goed.
16 mei 2013 om 10:31 #18143308Kijk aan, daar heb ik wat aan :thumb volgende vraag: heeft er iemand een automaat tussenas op de plank liggen, en een 9″ Monza/Senator koppelingsplaat, liefst een nieuwe dus.
16 mei 2013 om 11:46 #18143309ik heb wel het een en ander aan onbekende tussenassen hier liggen van manta ascona en kadett. weet alleen niet of die van automaat of schakel zijn. ik dacht dat je 62cm nodig heb van hart tot hart koppelstuk. maar weet dit niet zeker. als je dat voor mij op wilt weten dan ga ik kijken of ik zo’n tussenas heb liggen. koppelingsplaat heb ik wel liggen. heb je ook een drukgroep nodig? die van 8 en 8,5′ passen namelijk niet op een 9′ vliegwiel.
koppelingsplaat die ik heb liggen is zo goed als nieuw.
7 juni 2013 om 20:42 #18143310net mijn ombouw gedaan van 4bak naar 265 getrag
welke steun heb je nodig om deze te monteren achteraan gebruik je die van een getrag 240
of is er een andere mogelijkheid
betreft nu een manta b 20s op het boekje nu niet meer dus :Deven bij vertellen heb alles uit een manta b 20e automatic op het boekje maar was omgebouwd naar 30e en getrag 265
maar met de versnellingsbaksteun die zelf gemaakt was door vorige eigenaar zit die nu wel tegen mn tunnel aan wat niet aangenaam rijden zal zijn27 augustus 2013 om 09:46 #18143311En hij rijdt! Alles past inderdaad zo, heb alleen geen automaat-as kunnen vinden dus mijn eigen as in laten korten en balanceren.
Verder het silentblok tussen de pook en de bak verwijderd en de stang ingekort om de pook mooi middenin het gat te krijgen en het gietijzeren stuk waar de pook in scharniert aan de achterkant een centimeter ingekort (raakte nét de rand van het pookgat). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.