Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta turbo vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2010 om 09:44 #17217318
Een goede dag heren,
Op het moment heb ik een aanbod gekregen om een half complete turbo kit over te kopen.
waar ik het in ga bouwen is een 2.0E
en mijn vraag was hoeveel bar ik erbij kan blazen op eenstandaard 2.0.
ik zat zelf te denken aan 0.3/0.4 bar, maar is dit ook net te veel?
Ik ga binnenkort een compressie test doen om te kijken of de kop niet is gevlakt en dergelijk.
10 februari 2010 om 19:11 #17613987denk eerder 0.8-0.9 maar weet het neit,hangt van div factoren af denk ik zomaar,heb geduld en de wijze zullen spreken.
10 februari 2010 om 20:37 #17613988jah ik verwacht antwoord van
mr turbo
enmanta 24vdie weten wel raad mee
maar jij denkt dat 0.9 bar ook mogelijk ismet een standaard set up?
ik moet de downpipe wel zelf maken, maar daar krojg ik een fles voor
10 februari 2010 om 22:50 #17613989Ik heb 0.7 bar gereden, maar ik had alleen een andere nok erin. toch nog 187pk en 366nm koppel
10 februari 2010 om 22:58 #17613990op een standaard niet meer dan 0.5-0.6 bar
10 februari 2010 om 23:05 #17613991Nou idd een standaard 2.0E en dan 0,9 bar :wors Dat gaat als een speer (maar niet lang)
Begin eens met 0,3 en dan net zolang opschroeven totdat de 1e keer de pakking ervantussen vliegt (hoop niet op meer schade), daarna net iets minder.
Maar met enkel een turbo ga je het niet redden :o
11 februari 2010 om 08:01 #17613992okj dus maximaal 0.9
ik doe de compressie test omdat ik wil weten of de motor nog goed is en omdat de vorige eigenaar bleef blaaken dat hij de kop had gevlakt.
dan begin ik wel met 0.3 bar en dan schroef ik het later wel iets op.
de set bestaatuit
een saab turbo (nieuw)
Een spruitstuk van uitlaat naar turbo
dat was het, dus ik moet de downpipe zelf bakken. zelf heb ik een oliecoeler met adapter en leidingen.
Turbo leidingen wordt hier en daar halen en knutselen
turbo olie leidingen van de turbo haal ik wel in rotterdam.
kleine intercooler bij de sloop vandaan.en dan hopen dat het nog enigsinds draait
en dan naar afstellen met een goede vriend..:angel
11 februari 2010 om 17:01 #17613993en beste is om een 2.0N motor te gebruiken
heb ik ooit begrepen ivm andere zuigers of zoiets
heb ook een 2.0 cijh turbo gehad was goed voor 278 pk ,dit turbo gebeuren is naar ronald gegaan toen(opelmanta29)
moet zeggen loopt als de brandweer11 februari 2010 om 20:17 #176139942.0N heeft een lage compressie jah…vroeger waren ze in overvloed en voor 5 tientjes mee te nemenmaar nu zie ik ze niet meer
mensen durven 400 te vragen voor een 2.2:O
vroeger was alles beter.
of niet:o
11 februari 2010 om 22:24 #17613995heb hiero nog wel een 2.0N voor 5 tientjes hoor:P
11 februari 2010 om 22:44 #17613996origineel gepost door voederbiet
heb hiero nog wel een 2.0N voor 5 tientjes hoor:PO,ja Mike.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.