manta start probleem

Forumindex Forums Modellen Manta manta start probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235402
    arjan-gsi
      Lid sinds:
      9 April 2011

      Hallo allemaal, even voorstellen ik ben arjan 21 jaar oud en rij al van af me 18 jaar opel.
      Ik ben nu een opel manta gsi aan het opknappen hij heeft ongeveer 10 jaar stil gestaan.
      En na wat onderdelen vervangen te hebben zoals bougie enzo,wil de manta na het starten maar 10 seconden lopen en daarna houd hij ermee op.
      Als hij loopt en ik geef gas houd hij direct op.
      En zonder gas geven houd hij na een paar seconden op.(10 seconden ongeveer)
      Ik hoop dat jullie me wat tips en advies kunnen geven.

      #17853054
      postbusmanta
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2004

        Zo te horen loopt hij alleen op de koudstartinjector.

        Je normale injectoren werken dus waarschijnlijk niet.

        Dit kan komen doordat ze vastzitten of omdat er geen signaal bij de injectoren komt.

        Je injectoren krijgen 12volt (ik dacht via het brandstofpomprelais) en worden via een pulserende massa vanuit de computer open en dicht gestuurd.

        De voeding ( + 12 volt) is dus te meten met de rode meetpen in de stekkers van de injectoren. De zwarte meetpen houd je gewoon even op de massa van de accu.

        Het kan geen kwaad om de injectoren te demonteren en te laten testen / reinigen.

        #17853055
        arjan-gsi
          Lid sinds:
          9 April 2011

          oke ik zal even kijken of dat het kan zijn.
          Bedankt voor je advies.

          #17853056
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            [rquote=1910333&tid=146084&author=postbusmanta]Zo te horen loopt hij alleen op de koudstartinjector.

            Je normale injectoren werken dus waarschijnlijk niet.

            Dit kan komen doordat ze vastzitten of omdat er geen signaal bij de injectoren komt.

            Je injectoren krijgen 12volt

            (ik dacht via het brandstofpomprelais)
            via het zelfde groene draadje wat naar de bobine ,computer en toerenteller gaat;);)

            en worden via een pulserende massa vanuit de computer open en dicht gestuurd.

            De voeding ( + 12 volt) is dus te meten met de rode meetpen in de stekkers van de injectoren. De zwarte meetpen houd je gewoon even op de massa van de accu.

            Het kan geen kwaad om de injectoren te demonteren en te laten testen / reinigen.

            [/rquote]

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.