Forumindex › Forums › Modellen › Manta › manta slaat aan ,maar blijft niet lopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2010 om 16:30 #17219816
heb een 2.0e staan die slaat aan blijft even lopen en het lijkt er op dat als die warm word afslaat
wacht ik kwartiertje pakt ie weer aanwaar kan dit aan liggen
dacht zelf
LMM
benzine relair
computer
eventueel 5de injector wat in blijft spuiten9 april 2010 om 16:34 #17654532Op welke maniet slaat hij af?
Gaat hij langzaam steeds langzamer stationair lopen, of klinkt het alsof plotseling de benzine op is?
9 april 2010 om 16:35 #17654533ik denk temperatuur sensor !!
heeft i die
niet van de meter in de klok!!:hmmz9 april 2010 om 16:38 #17654534ja dacht ik ook net dat is de koudstart waarschijnlijk :hmmz
9 april 2010 om 16:42 #17654535Originally posted by postbusmanta
Op welke maniet slaat hij af?Gaat hij langzaam steeds langzamer stationair lopen, of klinkt het alsof plotseling de benzine op is?
inderdaad zo moet je het zien gaat in eens heel erg beroerd lopen en stoten en valt dan uit
9 april 2010 om 16:48 #17654536Ik ga bijna denken aan vervuilde injectoren.
Zolang de koudstart meedoet, krijgt hij voldoende benzine, maar als deze ermee stopt (door temperatuur of tijd), stopt hij ermee.
Hoe lang duurt het ongeveer voordat hij afslaat?
Zit er verschil tussen na de eerste keer starten, en wanneer hij al een paar keer gelopen heeft?
9 april 2010 om 16:52 #17654537zit me net te bedenken heb blok omgebouwd in een andere manta en heb injectie er af gehad
kan het wezen dat ik met me domme kop 2 stekkers om gewisselt heb en die daarom afslaat als duie warm is
hij liep goed in de andere manta ,maar na inbouwen begon die ook te ploffem in d eLMM bij koud starten9 april 2010 om 18:01 #17654538de 2 stekkers op je thermostaathuis verkeerd om :sleeping
9 april 2010 om 18:45 #17654539zou me niets verbazen in de polder zijn ze niet zo slim :jerry:jerry
ze hebben daar nog al wat molensals ie na injecktie der weer op bouwen gekregen heeft dan kan t idd stekker zijn
9 april 2010 om 21:48 #17654540nee stekkers zitten achteraf gezien goed
maar wel gezien dat degene die dit blok onder handen heeft gehad niet erg snugger was
wat een zooitje
schroefdraad kapot gedraait van de boutjes waar de injectoren mee vast zitten ,dus injectoren die los liggennouja morgen maar weer verder kijken
10 april 2010 om 15:09 #17654541vandaag weer even aan het sleutelen geweest ,maar krijgen het niet voor elkaar dat ie blijft lopen
als die koud is loopt hij goed tot hij warm word dan lijkt het alsof die op 2 poten begint te lopen en valt dan uit
als je hem weer start ,moet je gasgeven en komt er een hoop blauwe rook uit de uitlaat,wat er op duid dat hij verzuiptwat heb ik al vervangen
LMM
bobine inc module
computer
benzine relairmaar niets werkt
ook heb ik gekeken of de 5de injector dlijft inspuiten ,maar ook dat doet hij niet
heb hem er uit gehaald en vervolgens motor gestart maar geen benzinewie wet waar ik zoeken moet weet het even niet meer
10 april 2010 om 15:13 #17654542temp sensor zou ik eens ff proberen die regeld de temperatuur naar de computer
10 april 2010 om 15:15 #17654543misschien helemaal verkeerde gedachte, maar ligt het misschien aan je brandstofpomp? Toen die van mij stuk was, hield ie er ook mee op als hij warm was. Kon er wel mee rijden. Kwam dan net thuis er mee. Dag erna liep ie weer.
10 april 2010 om 15:27 #17654544Pomp idd aan het doodgaan met de autocross ok keer gehad maakte een heel hoog geluid die pomp en op eens klik dood :o
10 april 2010 om 15:42 #17654545pomp werkt gewoon zoals het hoord
tis enkel als die warm is valt ie uit
is hij koud loopt hij superzou het de pomp dan wezen
10 april 2010 om 16:29 #17654546mijn pomp hoorde je ook gewoon draaien.
Had wel het idee dat ie meer lawaai maakte dan normaal, maar ook de nieuwe hoor je duidelijk.10 april 2010 om 16:52 #17654547vanavond gaan we eens andere temperatuur sensor werin zetten kijken wat die dan doet
hopelijk niet de pomp die heb ik zo even niet liggen om te testen
10 april 2010 om 17:31 #17654548hij ver zuipt hem gewoon,probber hem even te starten en als hij hem dan verzuipt haal je je computer er af,dan nog even starten als hij dan eentijdje blijft lopen is die echr stuk.
maar ook als je die twee stekkers omdraaid krijg je dit efekt.10 april 2010 om 17:43 #17654549heb al een andere computer geprobeerd john
stekkers zitten ook goed10 april 2010 om 19:02 #17654550kom ik net bij de manta wil hem starten niets meer
wat blijkt pomp doet niets meer:argue
dus kan goed geweest zijn wat hier gezegt werd dat d epomp de oorzaak was
dat hij aan het dood gaan wasnu even kijken voor een andere pomp
12 april 2010 om 09:41 #17654551hey demijne start ook zonder ecu:O
12 april 2010 om 13:53 #17654552maar komt het door de pomp zelf of eht relais,heb ook wel eens nieuw relais er in gedaan deed niets meer:P gewoon nieuwe relais stuk,dus ff pomp direct op + zetten,
13 april 2010 om 08:43 #17654553heb andere pomp gekocht ,nu wachten tot ie binnen is en dan kijken wat de manta doet
13 april 2010 om 10:03 #17654554origineel gepost door manta19sr
maar komt het door de pomp zelf of eht relais,heb ook wel eens nieuw relais er in gedaan deed niets meer:P gewoon nieuwe relais stuk,dus ff pomp direct op + zetten,Haha dat had ik verledenjaar ook al een keer, je zoekt je de blubber en dan schijnt deze rakker inderdaad kapot te zijn :argue
13 april 2010 om 10:11 #17654555hij ligt al op de bankschroef nu nog een hamer erbij
:P:P -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.